بازدید 8032
۲
حواشی دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

کلینتون دست بالا را در تقابل با ترامپ داشته است

بر اساس نتیجه نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان آمریکا، هیلاری کلینتون با 57 درصد در برابر 37 درصد دونالد ترامپ پیروز مناظره دوم شده اما درباه اعتبار نظرسنجی سی ان ان تردیدهای جدی وجود دارد، زیرا نظرسنجی‌های رسانه‌های مختلف، نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد. نظرسنجی‌های مهم، آن دسته از نظرسنجی‌هاست که میان رآی‌دهندگان مردد انجام می‌شود و البته نتایج آن نظرسنجی‌ها نیز بسیار متفاوت و بعضاً متناقض است.
کد خبر: ۶۳۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 10 October 2016
نظرسنجی‌های پس از دومین مناظره دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون نامزد جمهوری خواهان دست بالا را در این مناظره داشته و توانسته توجه طیف بیشتری از مخاطبان را جلب کرد؛ نتایجی که می‌تواند به جلب آرای مردد در زمان انتخابات منجر شود و دموکرات‌ها را چهار سال دیگر در اتاق بیضی کاخ سفید نگه دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ دومین مناظره از مجموع سه مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ساعت 21:30 به وقت آمریکا (4:35 بامداد به وقت تهران) به میزبانی دانشگاه «واشنگتن» آغاز شد تا طرفین یکی از جنجال ترین مناظره‌های تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را رقم بزنند.
 
پیش از آغاز مناظره، دونالد ترامپ با چهار زنی که قربانیان رفتارهای خانواده کلینتون بودند، یک نشست کوتاه خبری گذاشت و همان چهار زن که یکی از آنها بیل کلینتون را به تعرض در دوازده سالگی متهم کرده بود، مهمانان ترامپ در مناظره محسوب می‌شدند و در ردیف جلو نشسته بودند. کلینتون نیز پس از این تنش‌ها و حواشی به وجود آمده پس از فایل صوتی، در ابتدای مناظره با رقیبش دست نداد و بدین ترتیب بخش قابل توجهی از زمان مناظره به حواشی فایل صوتی و رفتارهای خانواده کلینتون اختصاص داشت.
 
قرار بود مجریان این برنامه که ظاهراً قرابت بیشتری با هیلاری کلینتون داشته‌اند، 30 سوال را مطرح کنند و هر یک دو دقیقه فرصت پاسخگویی داشته باشند اما مجموعاً 10 سوال از سوی حاضران در محل مناظره و همچنین از سوی مجریان مطرح شد. سوالات مجریان نیز بر اساس نظرسنجی‌ها برای انتخابات سوالات انتخاب شده بود و اولویت با طرح سوالاتی بود که بیشترین آرا را در نظرسنجی‌ها به دست آورده بودند.
 
پس از آنکه دونالد ترامپ عنوان کرد که اسد (سوریه)، روسیه و ایران در حال نابود کردن داعش هستند، خبرگزاری آسوشیتدپرس در صحت سنجی (فکت چک) اظهارات ترامپ مدعی دروغ بودن نبرد دولت سوریه با داعش شد؛ موضوعی که نشان می‌دهند به این فکت چک‌ها نیز لزوماً نمی‌توان اعتماد کرد و مواردی از این فکت چک‌ها با جهت‌گیری سیاسی و نه متکی بر مستندات مورد پردازش قرار می‌گیرد.
 
این مناظره با 17 میلیون توییت یک رکورد بر جای گذاشت و در حالی که تصور می‌شد اوج مناظره، مجادله بر سر مسائل اخلاقی ترامپ و کلینتون باشد، اوج توییت‌ها در زمانی ثبت شد که کلینتون و ترامپ درباره جنگ در سوریه سخن می‌گفتند. پس از این مناظره 25 هزار کاربر به حساب کلینتون و 17 هزار نفر به حساب ترامپ افزوده شدند اما همچنان حساب ترامپ با بیش از 12 میلیون فالوئر نسبت به 9 میلیون فالوئر حساب کلینتون، به مراتب مخاطبان بیشتری دارد.
 
وعده ترامپ مبنی بر تعیین دادستان ویژه برای رسیدگی به پرونده هیلاری کلینتون و تأکیدش مبنی بر اینکه وزیرامورخارجه پیشین آمریکا باید برای ایمیل‌ها به زندان بیفتد، یکی دیگر از نقاط اوج گرفتن توییت‌ها بود. همچنین بخشی که ترامپ بر رویکرد ضداسلامی‌اش تأکید کرد و از مسلمانان خواست تا تروریست‌ها را گزارش کنند، نیز مورد توجه قرار گرفت. بیشترین توجه به توییتی از «مصطفی بیومی» بود که ۵۰ هزار بار و بیش از همه توئیتها ریتوئیت شد. او نوشته بود: «من یک مسلمانم و گزارش می کنم که دیوانه ای در ایالت میسوری زنی را روی صحنه تهدید می کند.»
 
بر اساس نتیجه نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان آمریکا، هیلاری کلینتون با 57 درصد در برابر 37 درصد دونالد ترامپ پیروز مناظره دوم شده اما درباه اعتبار نظرسنجی سی ان ان تردیدهای جدی وجود دارد، چرا که نظرسنجی‌های رسانه‌های مختلف، نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد. نظرسنجی‌های مهم، آن دسته از نظرسنجی‌هاست که میان رأی‌دهندگان مردد انجام می‌شود و البته نتایج آن نظرسنجی‌ها نیز بسیار متفاوت و بعضاً متناقض است.
 
بر اساس نظرسنجی سایت محافظه‌کار موسوم به دراج ریپورت، 92 درصد اعتقاد داشتند که ترامپ برنده مناظره دوم بوده و 7 درصد کلینتون را پیروز انتخابات خوانده بودند. بر اساس نظرسنجی مجله تایم، ترامپ با 59 درصد در برابر کلینتون با 41 درصد بهتر عمل کرده است. بر اساس نظرسنجی شبکه سی ان بی سی، ترامپ با 61 درصد در برابر کلینتون 39 درصد بهتر عمل کرده است. بر اساس نظرسنجی نشریه فورچون، ترامپ با 55 درصد در برابر کلینتون با 45 درصد بهتر عمل کرده و بر اساس نظرسنجی پایگاه هیل، ترامپ با 59 درصد در برابر کلینتون با 36 درصد موفق تر بوده است. با این حال به نظر نمی‌رسد مناظره دوم نیز منجر به جهت دهی به طیف وسیع و تعیین کننده‌ای از رأی دهندگان شده باشد.
 
در این شرایط کاربران اینترنت بخشی از گفت و گوی پس از مناظره مجری سی ان ان با بینندگان را منتشر کردند که در آن مجری پیش از پخش سوال خود جواب مورد نظر را به فرد پاسخگو القا می کرد و به همین دلیل سی ان ان بیش از پیش به ارائه تحلیل‌های غیرواقع گریانه درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شده است.
 
به باور ناظران، ترامپ به خوبی توانست بر رسوایی انتشار نوار صوتی در مناظره فایق آید. نایجل فاراژ از حامیان برگزیت و رهبر سابق حزب استقلال انگلیس که به تازگی به جمع هواداران ترامپ پیوسته، ترامپ را در مناظره امروز یک گوریل پشت نقره ای خواند که بر کلینتون چیره شد. مایک پنس معاون دونالد ترامپ که ترامپ در طول مناظره تأکید کرد، اختلاف نظرهایی با او درباره رفتار با مسلمانان دارد نیز در توییتی نوشت: «این پیروزی بزرگ در مناظره را تبریک می گویم و افتخار می کنم که در کنار شما قرار دارم».
 
در عین حال باراک اوباما که تمام سرمایه سیاسی و اجتماعی‌اش را وقف انتخاب هیلاری کلینتون کرده، در سخنرانی‌اش در شیکاگو، با اشاره به سخنان ترامپ در فایل صوتی گفت: من لازم نمی بینم که این سخنان را در اینجا تکرار کنم زیرا کودکان در اینجا حضور دارند.  ترامپ شخصیت لازم برای ورود به کاخ سفید را ندارد. تحقیر و توهین وی به زنان محدود نمی شود و همچنین اقلیت ها، مهاجران، پیروان مذاهب دیگر و تحقیر افراد ناتوان و معلول و فحاشی به نظامیان و بازنشستگان نظامی را هم در بر می گیرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
ما كه تو آمريكا هستيم، سي تا سوال رو از شما ميشنويم. از اول هم قرار بود فقط ٩ تا سوال مطرح بشه و هر كانديدا دو دقيقه جواب بده بعد سوالهاي تكميلي در خصوص اون سوال پرسيده بشه(ده دقيقه براي هرسوال و در مجموع نود دقيقه مناظره). سوال آخر (همون دهم بقول شما) بيشتر جنبه نمادين داشت كه از شركت كننده ها خواستند كه يك نكته مثبت درخصوص طرف مقابل ذكر كنند. حاشيه داشت اما نه اونطور كه شما ميگين!
سی ان ان طرفدار دموکرات هاست. باید نظر سنجی های بی طرف تر رو بگذارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار