بازدید 6029

احتمال ازسرگیری مذاکرات بین آمریکا و روسیه در خصوص سوریه / همه گزینه های آمریکا برای حل بحران سوریه +ویدیو

دولت باراک اوباما در نظر دارد تا پس از شکست و گسست مذاکرات بر سر جنگ سوریه با مسکو، که تنها سه ماه مانده به انتخاب رئیس جمهور جدید، چالش بزرگ سیاست خارجی را برای وی به وجود آورده است، بار دیگر راهکار دیپلماتیک را در دستور کار قرار داده و مذاکرات با روسیه را از سر بگیرد.
کد خبر: ۶۲۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 05 October 2016
دولت باراک اوباما در نظر دارد تا پس از شکست و گسست مذاکرات بر سر جنگ سوریه با مسکو، که تنها سه ماه مانده به انتخاب رئیس جمهور جدید، چالش بزرگ سیاست خارجی را برای وی به وجود آورده است، بار دیگر راهکار دیپلماتیک را در دستور کار قرار داده و مذاکرات با روسیه را از سر بگیرد.

به گزارش «تابناک»، این موضوعی است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل و تنها یک روز پس از آنکه مذاکرات برای آتش بس در سوریه کامل متوقف شده، خاطرنشان و صراحتا بیان کرده که امکان همکاری با مسکو بر سر ماجرای سوریه هنوز هم فراهم است.

البته جان کری ضمن سخنان خود، همچنان روسیه را متهم کرده پکه با پیوند زدن منافع خود به بشار اسد و چشم پوشی از خشونت های دولت سوریه، توان به دست دادن راه حل نهایی برای بحران و تعارض در این کشور را نیز ندارد.

احتمال از سر گیری مذاکرات بین آمریکا و روسیه در خصوص سوریه / گزینه های آمریکا برای حل بحران سوریه
وی ضمن فراخواندن روسیه و دولت سوریه به تضمین دسترسی کمک های بشر دوستانه به مناطق جنگ زده، گفته است: روسیه به خوبی می داند که برای پیاده کردن توافق آتش بس به شکلی عادلانه و منطقی به چه شرایطی نیاز است.

سخنان جان کری در حالی است که بر هم خوردن برنامه مذاکرات برای آتش بس و همکاری نظامی در سوریه با روسیه، دولت اوباما را تحت فشار اساسی گذاشته است تا گام بعدی خود را برای حل معضل سوریه بردارد؛ اما نه کاخ سفید و نه هیچ یک از مقامات نظامی و ارشد دیگر ایالات متحده، برنامه مشخصی بعد از شکست مذاکرات ارائه نکرده اند.

جان کری اشاره کرد، ایالات متحده خواهان آن است که هواپیماهای جنگنده روسیه و سوریه از آسمان حلب خارج شوند. همچنین برخی دیگر از مقامات نظامی آمریکا راه حل دیگری را پیشنهاد داده اند مبنی بر حمله مستقیم هوایی آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور به نیروهای دولتی سوریه؛ هر چند به خوبی می دانند که این موضوع منجر به گسترش تعارض مستقیم با روسیه شده و امکان اجرایی کردن آن بعید به نظر می رسد.

قرار است، این هفته مقامات ارشد حوزه امنیت ملی آمریکا و وزرای دولت اوباما طی نشستی گزینه های ممکن در خصوص سوریه را مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری کنند.

در همین حال، روز گذشته، سخنگوی کاخ کرملین اشاره کرد، به رغم بر هم خوردن مذاکرات بر سر آتش بس، روسیه همچنان به بهبود روابط با واشنگتن و همکاری با آمریکا بر سر موضوع سوریه علاقه مند و مشتاق است.

دیمیتری پسکوف اشاره کرده است: ارتباط و تعامل ادامه دارد و ادامه خواهد داشت، زیرا این کار برای جلوگیری از هر گونه اتفاق خطرناک و ناخوشایند ضروری است. وی با درخواست از کانال های نظامی برای جلوگیری از برخورد و در هم آمیختگی عملیات نظامی تأکید کرد: متأسفانه این موضوعات و حاشیه ها، راه را برای عادی سازی روابط هموار نمی سازد.

در حالی که مذاکرات بر سر حل بحران سوریه بین آمریکا و روسیه روز دوشنبه این هفته با چالش های فراوان پایان یافته است، مقامات آمریکایی اکنون از یک طیف گسترده از گزینه ها در رابطه با سوریه سخن می گویند؛ از جمله اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه و همچنین تغذیه گروه های مورد حمایت آمریکا با تسلیحات مهلک بیشتر.

همچنین برخی سخن از اقدام برای حمله هوایی به نیروهای اسد گفته اند که با توجه به عواقب آن، بسیار بعید به نظر می رسد که دولت اوباما از آن حمایت کند.

جاش ارنست، روز گذشته عنوان کرد، دولت اوباما هیچ گزینه ای در مورد سوریه را نادیده نمی گیرد؛ اما اشاره کرد که خطر حمله هوایی به نیروهای دولت سوریه، احتمال مقابله مستقیم نیروهای نظامی روسیه و آمریکا را افزایش می دهد.

احتمال از سر گیری مذاکرات بین آمریکا و روسیه در خصوص سوریه / گزینه های آمریکا برای حل بحران سوریه

یکی دیگر از گزینه های مطرح برای سوریه از سوی آمریکایی ها نیز این است که به متحدان منطقه ای از جمله عربستان و ترکیه اجازه دهند تا معارضان و گروه های شورشی را با تسلیحات بیشتر تغذیه کنند.

آنچه اما به نظر می رسد این است که هنوز ایالات متحده پس از شکست مذاکرات به نتیجه مشخص در مورد اقدامات بعدی خود بر سر سوریه نرسیده و این موضوع با توجه به چراغ سبزی که همچنان روسیه به آمریکا نشان می دهد، احتمال ازسرگیری مذاکرات دو جانبه بین این دو کشور را افزایش می دهد.
 
 
تعداد بازدید : 19
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی