بازدید 2494

روابط بانکی باآلمان هنوز برقرار نیست

وزیر نیرو با بیان اینکه روابط بانکی بین ایران و آلمان هنوز به طور کامل برقرار نشده است خواستار مشارکت آلمانی‌ها در طرح‌های نیروگاه‌سازی ایران شد.
کد خبر: ۶۲۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 03 October 2016
وزیر نیرو با بیان اینکه روابط بانکی بین ایران و آلمان هنوز به طور کامل برقرار نشده است خواستار مشارکت آلمانی‌ها در طرح‌های نیروگاه‌سازی ایران شد.

به‌ گزارش مهر، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو امروز در حاشیه گفتگو با «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان با بیان اینکه شرکت‌های ایران و آلمان از قدیم با هم آشنا بوده و همکاری‌های وسیعی داشته‌اند، گفت: پیش بینی می‌شود این نشست بتواند زمینه تعمیق همکاری‌های مشترک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف صنعت آب و برق باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در دوران پسابرجام، ایران فقط مصرف کننده محصولات خارجی نیست، تصریح کرد: بر این اساس همکاری‌های ایران با آلمان به صورت دو طرفه و به ‌ویژه در زمینه انتقال تکنولوژی و تأمین منابع مالی پروژه‌ها توسعه می‌یابد.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه هم ‌اکنون در زمینه تأمین منابع مالی هنوز روابط بانکی آن گونه که انتظار می‌رود میان دو کشور برقرار نیست، بیان کرد: از دولت آلمان انتظار داریم به منظور برقراری ارتباط مؤثر میان دو کشور، هر چه زودتر به رفع این مسأله کمک کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ایران نگران این است که در صورت رفع نشدن این مشکلات نتوانیم همکاری مؤثر و خوب خود را با آلمان ادامه دهیم، بیان کرد: ایران اصرار دارد اقتصاد خود را در سال‌های آتی بر روی منابعی که کمتر کربن تولید می‌کنند پایه‌گذاری کند، به همین خاطر بحث سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند یک زمینه‌ مشترک برای همکاری دو کشور باشد.

چیت چیان با بیان اینکه همکاری دو کشور در این زمینه می‌تواند نه تنها برای دو کشور مفید باشد بلکه زمینه ای مساعد برای کاهش گازهای گلخانه ای در دنیا خواهد شد، تاکید کرد: ایران و آلمان می‌توانند در زمینه مسائلی چون احداث پست‌های توزیع، نیروگاه‌های زباله سوز و همچنین احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب و تهیه تصاویر ماهواره‌ای از منابع آب و هوشمندسازی و یکپارچه سازی شبکه‌های انتقال آب با همدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان هم در این نشست با اشاره به فرصت به‌وجود آمده پس از برجام برای توسعه همکاری‌های مشترک، گفت: پس از توافق هسته ای زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک میان ایران و آلمان بوجود آمده است و می دانیم مردم ایران منتظرند تا ماحصل این توافقات را به صورت محسوس در زندگی خود احساس کنند.

این مقام آلمانی افزود: امروز حدود ۱۲۰ نماینده از هیئت‌های تجاری مختلف با ما هستند که این مسأله نشان دهنده علاقه زیاد کشور آلمان به ایجاد همکاری‌های مشترک و عمیق با کشور ایران است.

معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: بانک‌هایی در آلمان هستند که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و ما نیز سعی می‌کنیم برای تسهیل روابط دو کشور، سرمایه گذاری این بانک‌ها را در ایران تضمین بکنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی