بازدید 14700
۷

بوی « علف » می‌آید ...

کد خبر: ۶۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 03 October 2016
یک داستان نخ‌نمای دیگر! این بار رونمایی از محصولی نامتعارف و ناهمگون با عرف و قانون و فرهنگمان با روشی بسیار زیرکانه برای تخدیر قشر موثر جوان؛ روشی که بسیار سریع و آسان بر سلیقه اثر می‌گذارد و جهت خواسته‌ها را تغییر می‌دهد و بی‌شک عرف مصرف را تعریف می‌کند.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، به یاد می‌آوریم که پدران ما با دستگاه و نوار ویدئو درگیر بودند، نسل بعد با ماهواره، دیروز با انواع مدل مو و اشکال خالکوبی و امروز ... در بالاترین مرحله تجارت ، ترویج و تبلیغ نمادهایی با مضمون برگ گیاه شاهدانه -  ماریجوانا. اما در همه آنها یک چیز مشترک است و آن اینکه همیشه متولیان مبارزه در جبهه فرهنگی و سیاستگذاری، گویی یک گام عقب‌تر از مهاجمان و قربانیان بوده‌اند و البته رویکردها، حذفی بوده تا تحلیلی و درمانی. همیشه هنگامی به خود آمده‌ایم که محصولی وارداتی، سبک زندگی و سلیقه‌ مصرفی و فرهنگی جامعه را هدف قرار داده و بعد حتی تبدیل به یک مطالبه به‌حق شده است! حالا اگر در این لحظه قانونگذار و هزار و یک نهاد ذیربط و بی‌ربط به خود بیایند، باز هم بسیار دیر است. اینجاست که مجادله‌ای فرسایشی بین سیاستگذاران و قشر پذیرنده که معمولا هم جوان است،شکل می‌گیرد و مسلما نتیجه آن چیزی جز نارضایتی و صرف هزینه‌های بسیار گزاف نخواهد بود.

این بار محصولی نه از خارج مرزها، بلکه از قلب کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان دارد خود را به شکلی آشکار عرضه می‌کند. این بار نه فقط در هزارتوی شریان‌ها و روح و روان ما، که ویترینی آشکار در جامعه دارد و از روی پیراهن و کفش و کلاه قربانیان نگون‌بخت، سرک می‌کشد و قدرتنمایی می‌کند.

داستان نخ نمای دیگری در حال تکرار است

( در عرف عامیانه به محصولات گیاه شاهدانه که شامل برگ و گل آن می شود ، علف می گویند )

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷
باور کنید اگر یکی از این افراد بدونند که این گیاه چی هست. برگ زیبایی است و برای زیبایی از اون استفاده می کنند
والا نه من نه هیچکس دیگه از این موضوع خبر نداریم . نهایتش اینه که 4 نفر عکس این برگه رو بزنن روی ماشیناشون ولی ظرف چند روز گذشته شما اینقدر در این مورد تبلیغ کردین که نه تنها تمام مردم با این مخدر آشنا شدن بلکه خود بنده حقیقتش هوس مصرف کردم ! شما خودتون دارین اینو بین مردم جا میندازین چرا از جامعه ایراد میگیرین ؟!
به نظر من که نصف بیشتر از این عکس هایی که گذاشتید صاحبانشان آن ها را به عنوان یک برگ ساده می دانند و نه مواد مخدر و اطلاعی ندارند
وقتی کسی نخواد هدایت بشه همون بهتر که نابود بشه. بخدا فرهنگ غربی چیزی جز نابودی برای جامعه ما نداره.
تابناك بيكاري ها
چیز مهمی نیست گنده اش نکنید
علف که جزو قدیمی ترین مواد مخدر در ایران هستش
تازه شناختنش علما؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی