بازدید 2747

طرح تحریمی ضد سپاه مغایر روح برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اظهارات و اقدامات آمریکا درباره سپاه پاسداران، ادعاهای تکراری و پوسیده است و این مسائل دیگر در منطقه و عرصه بین الملل خریدار ندارد.
کد خبر: ۶۲۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 01 October 2016
مسعود گودرزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تدوین طرحی در کمیته امور تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این اقدامات آمریکایی ها نشان دهنده رویکرد دو گانه و مواضع یک بام دو هوای آن ها نسبت به ایران است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکایی ها بر اساس منافع ملیشان دست به قانون گذاری می زنند و این مسئله یک امر معمول و طبیعی در هیأت حاکمه ایالات متحده است.

وی افزود: تلاش آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از طریق اعمال تحریم، برای نخستین بار نیز که صورت می گیرد، منتهی بعد از تصویت برجام، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که مصوبات ناقض برجام را وتو کند و تاکنون نیز این اقدام را انجام داده است.

گودرزی با انتقاد از استانداردهای دو گانه آمریکا در موضوع تروریسم، گفت: به طور حتم موضوع تروریسم باید تعریف دقیق و روشنی داشته باشد، زیرا در شرایط کنونی حتی برخوردهای صدگانه با تروریسم انجام می شود و هر کشوری برای تأمین منافعش از تروریسم استفاده می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اظهارات آمریکا درباره سپاه پاسداران، ادعاهای تکراری و پوسیده است و این مسائل دیگر در منطقه و عرصه بین الملل خریدار ندارد.

وی ادامه داد: البته آمریکا با سیاه نمایی بر علیه ایران، به دنبال ایجاد موانع در عرصه بین الملل برای متنفذ نشدن جمهوری اسلامی از شرایط پسابرجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اقدامات ضدایرانی آمریکا به ویژه تدوین طرح تحریمی ضد سپاه مغایر روح برجام است، گفت: این اقدامات شرایط و فضای ایجاد شده پس از توافق هسته ای را بر هم میزند.

کمیته فرعی امور تروریسم، منع گسترش تسلیحاتی و تجارت وابسته به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به «قانون تحریم‌های سپاه پاسداران ایران» را طی چند روز آینده به بحث و رای خواهد گذاشت.

در صورت تصویب این طرح، که با حمایت 12 نماینده جمهوریخواه مجلس پیشنهاد شده، وزیر خزانه داری آمریکا موظف می‌شود در مدت 30 روز با ارایه گزارشی به کنگره تعیین کند که آیا سپاه پاسداران ایران دارای مشخصات لازم برای تعیین شدن به عنوان یک نهاد تروریستی می‌شود یا خیر.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار