بازدید 1926

دولت پاکستان پروژه گازی واردات گاز از ایران را تایید کرد

دولت پاکستان پروژه ترمینال گاز LNG گوادار نواب‌شاه و خط لوله آن را که شبکه گاز این کشور را به ایران وصل می‌کند را تأیید کرد.
کد خبر: ۶۲۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 01 October 2016

دولت پاکستان پروژه ترمینال گاز LNG گوادار نواب‌شاه و خط لوله آن را که شبکه گاز این کشور را به ایران وصل می‌کند را تأیید کرد.

به گزارش فارس، به نقل از DNA INDIA، دولت پاکستان پروژه عظیم دو میلیارد دلاری این کشور را که شبکه گازی پاکستان را به گاز ایران متصل می‌کرد را تأیید کرد.

پروژه ترمینال LNG گوادار نواب‌شاه و خط لوله این پروژه قرار است شبکه گازی پاکستان را به ایران وصل کند. این پروژه پیش‌تر از سوی هیأت مدیره شورای ملی اقتصادی پاکستان به همراه 5 پروژه دیگر تحریم شده بود.

برای تأیید این پروژه پیش‌زمینه‌ای برای آغاز مذاکرات دریافت یک وام 1.4 میلیارد دلاری پاکستان از چین محسوب می‌شود.

بنا به اعلام وزارت برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان بخشی از هزینه تقریبی 2 میلیارد دلاری اجرای این پروژه از دریافت این وام 1.4 میلیارد دلاری تأمین خواهد شد.

قرار است اجرای خط لوله مرتبط با این پروژه 2 میلیارد دلاری در دو فاز صورت گیرد که در فاز اول آن یک خط لوله به کریدور خطی ساحلی پاکستان متصل خواهد شد و در فاز دوم یک خط لوله 90 کیلومتری از مرز ایران به گوادار کشیده خواهد شد که شبکه گازی پاکستان را به ایران متصل خواهد کرد.

بر اساس هزینه‌های صورت گرفته اجرای این خط لوله دو سال زمان خواهد برد و تا سال 2018 به پایان خواهد رسید و هدف از اجرای آن تأمین بخشی از کمبود گاز پاکستان است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی