بازدید 2836

بررسی وضعیت تسهیلات دهی مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید برضرورت ساماندهی بازار مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات مسکن برای کمک به اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید کاهش یابد.
کد خبر: ۶۲۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 29 September 2016

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید برضرورت ساماندهی بازار مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات مسکن برای کمک به اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید کاهش یابد.

به گزارش خانه ملت؛"محمدرضا رضایی کوچی" رئیس کمیسیون عمران مجلس ظهر امروز (چهارشنبه 7 مهرماه) در نشست مشترک با "محمدهاشم بت شکن "مدیرعامل بانک مسکن به نحوه تسهیلات دهی این بانک برای خانه دار شدن مردم پرداخت.

نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ما به دنبال این هستیم که سود وام مسکن کاهش یافته و زمان بازپرداخت آن افزایش یابد،افزود:باید برای خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف مکانیزمی مشخص تعریف شود.

وی با تأکید براینکه بانک مسکن نباید به سمت سرمایه گذاری و بنگاه‌داری برود،تصریح کرد:این بانک باید از سود فعالیت‌های خود در مسیر خانه‌دارشدن مردم استفاده کند.

رضایی کوچی بااشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن،گفت:برای خروج از رکود دربخش مسکن نیازمند اتخاذ تدابیری کارآمد در این حوزه هستیم.

نشست رئیس کمیسیون عمران با مدیرعامل بانک مسکن

بانک مسکن اعتبارات کارآمدی را جهت رفع مشکلات مالی مسکن مهر درنظر بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه افزایش ساخت و ساز و همچنین حمایت از این مهم می‌تواند رکود در بحث مسکن را کاهش دهد،افزود: با حمایت از ساخت و ساز مسکن در بافت فرسوده می توان بخش اعظمی از رکود موجود در مسکن را جبران کنیم.

رضایی کوچی با اشاره به مشکلات رخ داده برای مسکن مهر،تأکیدکرد:بانک مسکن باید اعتبارات کارآمدی را جهت رفع مشکلات مالی مسکن مهر در نظر بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد:برای کمک به خروج مسکن از شرایط رکودی و همچنین جلوگیری از بروز تورم در این حوزه باید در نحوه تسهیلات‌دهی و همچنین سود وام‌ها دقت شود.

باید فکری برای کاهش نرخ اوراق وام مسکن شود

وی با انتقاد از نرخ بالای اوراق مسکن،گفت:باید فکری برای کاهش نرخ اوراق وام مسکن شود؛زیرا درحال حاضر نرخ این اوراق با محاسبه سرانگشتی بیش از 22 درصد می شود.

بخش مسکن به شکل زنجیره وار به بدنه اقتصاد ما متصل است

لازم به ذکر است؛"محمدهاشم بت شکن" مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بخش مسکن جدا از اقتصاد نیست،تاکید کرد: بخش مسکن به شکل زنجیره وار به بدنه اقتصاد ما متصل است.

وی با اشاره به عوامل ایجاد رکود دربخش مسکن،افزود:در برهه‌ای از زمان با برخی سیاست‌ها شاهد ایجاد حباب قیمتی در بحث مسکن بودیم.

بت شکن با بیان اینکه از سال 92 به بعد به شکل واقعی نرخ سود سپرده بیش از نرخ تورم شد،تصریح کرد:با بیشتر شدن نرخ سود سپرده از تورم فضا برای سرمایه گذاری در بانک ها باز شد.

وی با تأکید براینکه در بحث مسکن مهر اعطای تسهیلات به خوبی انجام شده است،گفت:درحال حاضر برخی محدودیت‌ها از طیف مالی مشکلاتی را برای این حوزه ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از برخی مشکلات پیش روی مسکن مهر از جمله فراهم نبودن زیرساخت ها در آن ،افزود:متأسفانه به علت اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر در مکان‌هایی ساخته شده که متقاضی ندارد؛ما نمی توانیم عواید خود را از آن برداشت کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید براینکه حمایت دولت و درنظرگرفتن خط اعتباری 45 هزارمیلیارد تومانی مسکن مهر دراختیار بانک مسکن با نگاه توسعه این بانک می تواند کمک شایانی به ما بکند،گفت:با این خط اعتباری می توانیم به افزایش سرمایه خود اقدام کنیم و از این طریق حمایت از انبوه سازان نیز ممکن می شود.

لازم به ذکر است؛در جلسه مذکور مقرر شد کمیسیون عمران مجلس حمایت های لازم را از بانک مسکن در جهت گسترش فعالیت‌های خود انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار