بازدید 4606

قدردانی استاندار حمص از نقش روسیه در سوریه

استاندار حمص در غرب سوریه از نقش روسیه در تسهیل خروج شبه‌نظامیان از منطقه الوعر به عنوان آخرین مامن شبه‌نظامیان در شهر حمص قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 28 September 2016

استاندار حمص در غرب سوریه از نقش روسیه در تسهیل خروج شبه‌نظامیان از منطقه الوعر به عنوان آخرین مامن شبه‌نظامیان در شهر حمص قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، بیش از 100 تن از شورشی‌های مسلح و خانواده‌هایشان روز سه‌شنبه بر اساس یک توافق مورد مذاکره با دولت سوریه از محله الوعر حمص خارج شدند.  

طلال البرازی، استاندار حمص طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن قدردانی از نقش روسیه در این خصوص گفت: مشارکت روسیه  در این میان خلا ناشی از عدم مشارکت سازمان ملل را پر و شرایط لازم را برای تحقق خروج عناصر مسلح و خانواده‌های آن‌ها از الوعر به سمت شمال حمص فراهم کرد.

به گفته البرازی، مهم‌ترین دستاوردهای ارتش سوریه  پس از آغاز کمپین ضدتروریستی روسیه  در این کشور آزادسازی شهرهای پالمیرا و القریتین در استان حمص و اقدامات برای حفاظت از شهر دیرالزور در شرق این کشور بوده است.

وی در این باره توضیح داد: حضور نیروهای روسی در کنار ارتش سوریه بسیار حائز اهمیت است چرا که این نیروها کنار هم شهرها و مناطق بسیاری را آزاد کرده‌اند.

 روسیه از 30 سپتامبر 2015 به درخواست بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه کمپین هوایی ضد تروریستی خود را در این کشور آغاز کرد. نیروی هوایی روسیه تا مارس 2016 بیش از 9000 حمله هوایی در سوریه انجام داده و از این طریق به دمشق برای تغییر وضعیت جنگ و آغاز عملیات در برخی مناطق کلیدی کمک کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی