بازدید 26414
۳

"ادرار خلبان "عامل سقوط هواپیما در ترکیه!

گزارشی تازه از نیروی هوایی ترکیه نشان می دهد مساله نقصان آموزش های لازم از مهم ترین عوامل و علل افزایش سقوط هواپیماهای نظامی این کشور در سال های گذشته بوده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 28 September 2016
گزارشی تازه از نیروی هوایی ترکیه نشان می دهد مساله نقصان آموزش های لازم از مهم ترین عوامل و علل افزایش سقوط هواپیماهای نظامی این کشور در سال های گذشته بوده است.

به گزارش خرداد به نقل از روزنامه حریت، در تازه ترین گزارشی که از سوی دادستانی آنکارا درباره کودتای نافرجام اخیر در ترکیه به دادگاه ارایه شده است، مساله نفوذ باند حامی فتح الله گولن در ارتش و نیروی هوایی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات باند وابسته به "فتح الله گولن" در نیروی هوایی مسبب کم تجربگی برخی خلبان ها و وقوع سوانح مرگبار معرفی شده است. 

این گزارش ، کم تجربگی برخی خلبانان نیروی هوایی ترکیه و اشتباهات فاحش برخی از آنها را منجر به وقوع سوانح مرگبار در سال های اخیر دانسته و مسئولیت آن را به نفوذ باند فتح الله گولن در بدنه نیروی هوایی نسبت داده است.

در این گزارش به طور مشخص از 9 سانحه سقوط در دو سال اخیر نام برده شده که در اثر اهمال و خطاهای خلبانان به وقوع پیوسته است؛ از جمله سانحه سقوطی که در 13 می سال 2013 و به هنگام " ادرار کردن " خلبان هواپیای اف-16 روی داده است.

در این حادثه که در مرز با سوریه روی داده است خلبان هواپیمای جنگنده اف-16 که در حال عملیات مرزبانی بوده به هنگامی که در حال ادرار کردن در کیسه مخصوص بوده، "سگک" کمربند ایمنی خود را به گونه ای غیر اصولی به دستگاه کنترل پرواز هواپیما در مقابل صندلی خود "گیر" داده بود و این مساله دلیل اصلی سانحه سقوط هواپیما بوده است.

در حوادث و سوانح دیگر نیز خطاهای فاحش خلبان ها از دلایل اصلی افزایش سوانح هوایی سال های اخیر در ترکیه عنوان شده است.

در این گزارش آمده است : در اثر فقدان صلاحیت برخی مربیان در نیروی هوایی که منجر به کم تجربگی و کم مهارتی برخی خلبانان شده است تنها در عرض دو سال گذشته 9 سانحه سقوط هواپیماهای جنگنده به وقع پیوسته که تحقیقات نشان می دهد بیشتر این سوانح و حوادث در اثر کم تجربگی خلبانان و اشتباهات فاحش آنها بوده است.

3 فروند از این 9 هواپیمای جنگنده، اف -4 و 6 فروند نیز اف -16 بوده اند که در اثر این سوانح 7 خلبان نیروی هوایی ترکیه کشته شده اند.

در این گزارش آمده است : "باند حامی گولن در سال های گذشته با اخراج مربیان کارآزموده و وارد کردن مربیان کم تجربه و فاقد صلاحیت وابسته به خود در نیروی هوایی مسئول افزایش سوانح هوایی در سال های اخیر است.

گفتنی است ستوان یکم " حمزه گوموش سوی" خلبان هواپیمای اف -16 در ساعات بعد از ظهر روز 13 می 2013 و لحظاتی پیش از قطع ارتباط خود با مرکز، در پیامی گفته بود : " من می پرم ." پیکر این خلبان شامگاه همان روز در کوه های آمانوس در استان عثمانیه ترکیه کشف شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
خوبه یک تحقیق درست حسابی می کنن
خدا بیامرز کار "یک" داشته ولی آخرش به "دو" ختم شده ...
اونی که داشت ادارار می کرده زنده موند؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی