بازدید 2064

از جیب صادرکننده به جیب دولت

در حالی که کشورهای بزرگ دنیا برای صادرات کالا، امتیازهای خوبی برای صادرکنندگان خود در نظر می‌گیرند، یک صادرکننده سالامبور مدعی شد که عوارض دریافتی از صادرات سالامبور که قرار بوده به تشکیل صندوق حمایت از صادرات چرم منجر شود، به درآمد دولت تبدیل شد.
کد خبر: ۶۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 28 September 2016

در حالی که کشورهای بزرگ دنیا برای صادرات کالا، امتیازهای خوبی برای صادرکنندگان خود در نظر می‌گیرند، یک صادرکننده سالامبور مدعی شد که عوارض دریافتی از صادرات سالامبور که قرار بوده به تشکیل صندوق حمایت از صادرات چرم منجر شود، به درآمد دولت تبدیل شد.

سعید شادکام در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ گونه حمایت دولتی از واحدهای در شهرک های صنعتی نیست، گفت: هزینه های تولید بسیار بالا رفته و برخی از هزینه هایی که پیش از این توسط شرکت شهرک های صنعتی استان تهران پرداخت می شد نیز، اکنون از واحدها گرفته می شود.

وی افزود: در حال حاضر در شهرک صنعتی چرمشهر قیمت هر متر مکعب آب 1250 تومان از واحدهای تولیدی مجموعه گرفته می شود که این رقم شامل هزینه تصفیه فاضلاب، شارژ و هزینه های استحصال آب از چاه هاست.

به گفته این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور، هزینه تصفیه فاضلاب را قرار بود دولت بپردازد که اکنون از واحدها گرفته می شود.

شادکام با بیان اینکه پیش از این قیمت آب در چرمشهر متر مکعبی 400 تومان بود که با افزایش آن به 650 تومان رسید، تصریح کرد: در آخرین فیش دریافتی قیمت آب برای ما 1250 تومان درنظر گرفته شده است که با توجه به میزا مصرف آب توسط صنعت دباغی،اصلا ادامه کار صرفه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حق النظاره چاه ها را نیز که آبفای ورامین دریافت می کند، پیش از این شرکت شهرک های صنعتی می پرداخت که اخیرا آن نیز از ما گرفته می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور با بیان اینکه در عین حال کالای تولیدی ما یک کالای پیش ساخته و خام تلقی می شود، اظهارکرد: به این ترتیب ما باید 15 درصد نیز برای سالامبور و پنج درصد برای وت بلو عوارض بدهیم که این کار ظلم در حق تولید است.

به گفته شادکام میزان عوارض پرداختی به صورت 15 درصد از قیمت اظهار پایه صادراتی ضرب در نرخ دلار مبادله ای محاسبه میشود که به این ترتیب برای هر جلد سالامبور باید 1600 تومان عوارض پرداخت شود.

وی افزود: البته گویا اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت پذیرفته که این کالاها جزو کالاهای پیش ساخته حساب نشوند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور با بیان اینکه قرار بود عوارض دریافتی از صادرات سالامبور و وت بلو منجر به تشکیل صندوقی برای حمایت از صادرات چرم یا همان محصول نهایی شود، گفت: در نهایت هم این صندوق تشکیل نشد و میلیاردها تومان عوارض دریافتی از این کالاها در این سال ها تنها به درآمد دولت تبدیل شد.

شادکام با بیان اینکه وضعیت صادرات نیز در حال حاضر اصلا خوب نیست، ادامه داد: تاکنون در سال جاری حداکثر 100 میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار