بازدید 4111

نخست‌وزیر لیبی: با مشارکت خلیفه حفتر در دولت موافقیم

رئیس دولت وحدت ملی لیبی تأکید کرد که تمامی طرف‌ها از جمله خلیفه حفتر می‌توانند به دولت وی بپیوندند.
کد خبر: ۶۲۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 28 September 2016

رئیس دولت وحدت ملی لیبی تأکید کرد که تمامی طرف‌ها از جمله خلیفه حفتر می‌توانند به دولت وی بپیوندند.

به گزارش ایسنا، فائز السراج، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: دولت من اقدامات رسمی برای لغو ممنوعیت ورود سلاح به لیبی را آغاز کرده است؛ مسئله‌ای که به قطعنامه جدید شورای امنیت نیازمند است.

وی گفت: ما گفتگوها برای تشکیل دولت جدید در هفته‌های آینده را آغاز کرده‌ایم و ساختار کابینه خود را به پارلمان که تا به این لحظه با دادن رأی اعتماد به دولت مخالفت کرده است، ارائه خواهیم کرد. ما درخواست رسمی مکتوبی از سوی پارلمان برای تشکیل دولت جدید دریافت نکرده‌ایم.

السراج آمادگی خود را برای پیوستن خلیفه حفتر، رهبر عملیات "کرامت" لیبی به دولت اعلام و تأکید کرد: ما با مشارکت کسی در دولت مخالفت نکرده‌ایم اما به این شرط که قدرت نظامی تحت سلطه قدرت مدنی باشد.

وی گفت: دولت وحدت ملی بر سه پایه تشکیل شده است؛ امنیت، اقتصاد و آشتی ملی. در مجمع عمومی سازمان ملل طرحی ملی برای آشتی فراگیر بدون به حاشیه راندن هیچ یک از طرف‌ها یا جریان‌های سیاسی مطرح شد. ما نباید فراموش کنیم که لیبی طی پنج سال گذشته شاهد دودستگی‌های بسیار شدیدی بود. ما امروز به طرحی فراگیر نیاز داریم.

السراج گفت: ما امروز باید به دنبال حل مشکلاتی باشیم که موجب تفرقه میان لیبیایی‌ها شده است. اگر مشکل نزاع بر سر قدرت است دولت وحدت ملی برای مرحله انتقالی روی کار آمده و بعدا قانون اساسی جدید را تدوین کرده و انتخابات جدید برگزار می‌کنیم. اگر نزاع نظامی است پیشنهاد آتش‌بس در تمامی مناطق را می‌دهیم.

وی گفت: ما در تماس‌ها و گفتگوهایمان با طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی بر پیام‌های واضحی تأکید کردیم و امیدواریم این طرف‌ها نقش مثبتی را ایفا کنند و بر تمامی طرف‌ها برای پیوستن به توافق سیاسی فشار بیاورند. ما تلاش می‌کنیم توافق سیاسی سایبانی باشد که ما را در مرحله انتقالی گردهم می‌آورد. بعد از آن قانون اساسی تصویب شده و انتخابات سراسری برگزار خواهد شد.

السراج درباره روابط با مصر گفت: ما روابط بسیار مستحکمی داریم و به ارتباطمان ادامه می‌دهیم. ما همواره تلاش می‌کنیم تا راهکارها و پیشنهاداتی برای مشکلاتمان بیابیم. رهبران مصری با ما همکاری می‌کنند. امنیت لیبی، امنیت مصر است. ما نیاز داریم یک جسم واحد باشیم تا بتوانیم بر مشکلات امنیتی چیره شویم. ما در مرحله سختی قرار داریم.

وی درباره حضور کوماندوهای فرانسوی در لیبی گفت: ما پیام‌های واضحی را برای فرانسه فرستادیم. ما اعلام کردیم آماده همکاری با هر طرفی هستیم که برای کمک امنیتی یا اطلاعاتی به ما تلاش کند. این اتفاق در برخورد ما با آمریکا نیز رخ داد. ما از آمریکا کمک نظامی و حملات محدود هوایی خواستیم. طرف فرانسوی موضع ما را درک می‌کند و ما می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

السراج گفت که فرانسه کوماندوهای خود را از شرق لیبی خارج کرده است و هرگونه همکاری امنیتی یا اطلاعاتی باید از طریق دولت وحدت ملی صورت گیرد.

وی درباره درست بودن اخبار در خصوص حضور نیروهای نظامی خارجی در شرق لیبی و نزدیکی فرودگاه بنغازی گفت: اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد که این گروه‌ها مأموریت جنگی ندارند بلکه مأموریت امنیتی و اطلاعاتی دارند. در هر حال ما با حضور نیروهای خارجی برای جنگ بر روی خاکمان مخالفیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی