بازدید 4964

افزایش وام بازنشستگان کشوری به ۳ میلیون تومان

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: وام ضروري بازنشستگان کشوري با يک ميليون تومان افزايش، از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان رسيده است.
کد خبر: ۶۲۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 27 September 2016
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: وام ضروري بازنشستگان کشوري با يک ميليون تومان افزايش، از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان رسيده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، محمود اسلاميان امروز (سه شنبه) در يازدهمين آيين نکوداشت روز خانواده و تکريم بازنشستگان در تالار وحدت تهران، اظهار داشت: با همکاري بانک صادرات، وام ضروري بازنشستگان کشوري که تاکنون دو ميليون تومان بود با افزايش يک ميليون توماني به سه ميليون تومان رسيد و تا دو هفته آينده ثبت نام آن آغاز مي شود.
اسلاميان يادآور شد: در دولت يازدهم با هدف افزايش رفاه حال بازنشستگان کشوري، علاوه بر افزايش سقف وام هاي ضروري، تعداد وام ها نيز از ۵۰ هزار فقره وام در سال ۹۲، به ۲۵۰ هزار فقره افزايش يافت.
وي با بيان اينکه برخي تصميمات اشتباه در گذشته سبب شد تا توازن اقتصادي در صندوق ها رعايت نشود، گفت: در حال حاضر ورودي هاي صندوق بازنشستگي کشوري قطع شده و نسبت شاغلان به بازنشستگان در اين صندوق به کمتر از يک نفر رسيده است.
اسلاميان با تاکيد بر اينکه در دولت قبل، حقوق بازنشستگان مطابق با نرخ تورم و براساس قانون افزايش نيافته بود، گفت: از سال ۸۵ تا ۹۲ افزايش حقوق پرداختي به بازنشستگان از نرخ تورم پايين تر بود و همين امر سبب شد تا قدرت خريد بازنشستگان در اين برهه ۶۷ درصد کاهش پيدا کند.
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري تصريح کرد: از سال ۹۲ افزايش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم انجام شد که در ابتداي سال جاري، با کمک دولت و به منظور کاهش فاصله حقوق بازنشستگان، اجراي افزايش پلکاني حقوق در دستور کار قرار گرفت و کف حقوق بازنشستگان را معادل ۲۰ درصد از ۷۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان افزايش داد.
اسلاميان افزود: از دولت درخواست کرديم تا افزايش پلکاني براي سال هاي آينده نيز اجرايي شود تا به تدريج فاصله حقوق بازنشستگان جبران شده و قدرت خريد آن ها بهبود يابد.
اسلاميان همچنين با اشاره به اجراي طرح پرداخت مستقيم حقوق بازنشستگان کشوري، گفت: در گذشته حقوق بازنشستگان به غير از سه استان به صورت غيرمستقيم پرداخت مي شد که با تدبير صورت گرفته اکنون بازنشستگان کشوري در تمامي استان هاي کشور، حقوق خود را مستقيم دريافت مي کنند. بنابراين زمان پرداخت حقوق ها از چند روز به دو ساعت کاهش يافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی