بازدید 7292

لایحه خدمات رسانی به ایثارگران، رد شد

دراین جلسه پس از بحث های مبسوط اعضای مجمع، دولت، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ایثارگران، به دلیل شبهات و ابهامات این لایحه و موافقت نمایندگان دولت مقرر شد موضوع به مجلس شورای اسلامی عودت داده شود تا پس از تبادل نظر و مشورت مجدد بین دولت و مجلس شورای اسلامی، ابهامات این لایحه برطرف گردد.
کد خبر: ۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸ 09 February 2008
لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود با حضور رئیس بنیاد شهد، فرمانده کل سپاه و نماینده جانبازان و ایثارگران در دستور کار جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه تشکیل جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی و تدوین الزامات تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله جمهوی اسلامی ایران در جلسه امروز مجمع به دلیل اهمیت موضوع، بررسی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود با حضور رئیس بنیاد شهد، فرماندهی سپاه پاسداران و نماینده جانبازان و ایثارگران در دستور کار قرار گرفت.

دراین جلسه پس از بحث های مبسوط اعضای مجمع، دولت، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ایثارگران، به دلیل شبهات و ابهامات این لایحه و موافقت نمایندگان دولت مقرر شد موضوع به مجلس شورای اسلامی عودت داده شود تا پس از تبادل نظر و مشورت مجدد بین دولت و مجلس شورای اسلامی، ابهامات این لایحه برطرف گردد.

در ادامه این جلسه ، طرح دو فوریتی اصلاح تبصره 3 بند 3 ماده 80 قانون تامین اجتماعی در خصوص دریافت مستمری توسط بازماندگان بیمه شدگانی که بین 10 تا 20 سال سابقه پرداخت بیمه داشته اند و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود با حضور کارشناسان مربوط بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا نظر مجلس شورای اسلامی مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت.

در این جلسه مجمع با گرامیداشت ایام مبارک و مقدس دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از آحاد مردم سراسر کشور دعوت به عمل آوردند در شرایط و موقعیت حساس کنونی مانند هر سال با حضور حماسی و با شکوه خود در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بار دیگر صلابت انقلاب اسلامی و وفاداری خود را به رخ جهانیان بکشانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
در لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس هيچ جايي ندارند. تسهيلات جاي خود،‌ ولي حداقل اسمي از اين عزيزان برده شود و يادشان گرامي داشته شود!!!
جاي بسي تاسف دارد كه در كشور جمهوري اسلامي پس از گذشت بيش از بيست سال از جنگ هنوز برنامه جامعي در خصوص حمايت از بازماندگان جنگ وجود ندارد . آفرين ...خوب حق جانبازان را ادا كرديد خوب
نگذاريد ديگران در عمل به اسلام بر شما سبقت بگيرند.
ببينيد كشورهاي ديگر با سربازان باقيمانده از جنگ چگونه رفتار ميكنند .
متاسفانه با اينكه مترقي ترين اصول متعلق به اسلام است ولي ما از آن فاصله داريم و ديگران كه منابع اصيل ما را همچون گنجينه اي به سرزمين هاي خود برده اند از مواهبش بهرهمند هستند .
شما فكر ميكنيد كسي كه در راه خدا و براي حفظ سرزمين خود جانفشاني كرده برايش مابه ازاي مادي متصور است ؟ خير بلكه بحث حفظ عزت نفس اين افراد و خانواده هايشان مي باشد كه مسلما خصوصيات منحصر به فردي داشته اند كه جرات گذشتن از درياي خون را داشته اند و اينان هرگز براي جيفه دنيايي تن به ذلت و مجيز گويي فلان رييس و ..... را نخواهند داد . اما بر مسئولين است كه به وظيفه خودشان عمل كنند . و اجازه ندهند سرزنش كننده اي بتواند اينان را سرزنش كند .
شما مطمئن باشيد همان طور كه افتخار اولين بر پا كننده تامين اجتماعي متعلق به اسلام و به دستور مولاي متقيان امير مومنان بوده . اولين لايحه خدمات رساني به ايثارگران انقلاب اسلامي نيز به امر ايشان بوده و داستان نان پختن براي فرزندان شهيد تنها يك نماد است كه به دنبال آن نهادينه شدن تامين عزت نفس اين قشر را در پي داشته است.
من هم یک رزمنده بودم و نزدیک به سی ماه در جبهه حضور داشتم هر چند با وجود افتخار جانبازی که آثارش در بدنم وجود دارد هنوز کسی مطلع نشده است و انتظاری هم از مردم خوب ایران ندارم و بعنوان یک ایرانی برای میهنم و کشورم هر کاری که بتوانم در هر شرایطی برای مردم ایران انجام میدهم . پس لزومی نمیبینم که عده ای که فقط اسم خدمت دارند برای امسال من که حتی دنبال جانبازی هم نرفتم انتظار کمک داشته باشم
با سلام وخسته نباشید حضور محترم کلیه دست اندرکاران سایت خبری تابناک
واقعا جای تاسف دارد که در کشورهای خارجی پس از سالها وشاید قرنها از جنگ هنوز بازماندگان وافرادی که سهمی در جنگ داشتند مورد احترام واز سایر خدمات به رایگان استفاده می کنند در صورتیکه در کشور ما هنوز افرادی که خود در جنگ بوده اند وسوابق ایثارگری دارند بدلایل مختلف یا زیر 25 درصد هستند یا... هیچوقت مورد توجه واقع نشده حتی یک کارت شناسایی هم به آنها نداده و جای بسی تاسف است . که هنوز بعد ازگذشت مدت طویلی از جنگ برنامه دقیقی برای حمایت اثارگران وجود ندارد
من از بیگانگان هرگز ننالم ، که هر چه با من کرد آن آشنا کرد. بعد از 18 سال از پایان جنگ هنوز هم مسئولین کشور در خدمت رسانی به قشر معظم ایثارگری درمانده اند، وقتی یک نگاه اجمالی در داخل جامعه اسلامی ما نگاه بکنید خواهید دید که آنقدر مسئولین در خصوص خدمت رسانی بوق و کرنا نموده اند که خیل زیادی از مردم اعتقاد دارند که همه امکانات رفاهی ، مادی و.... به این قشر تعلق گرفته است ولی ما شاهدیم که خیل عظیمی از جانبازان پائین 50% در بدترین شرایط در حال زندگی کردند هستند یا امکانات تخصیصی توسط مسئولین بصورت گزینشی به افراد خاص داده می شود و 20% ایثارگران از 80% امکانات استفاده می کنند و 80% دیگر جانبازان از20% دیگر آن را با هزاران منت استفاده می کنند و آن هم از نبود یک راه کار قانونی و یک وجدان کاری در بین مسئولین و مدیران میانی سازمان.؟
براي تمام اقشار فكر و برنامه دارند ولي براي عزيزاني كه بزرگ ترين سرمايه خود كه همان اعضاي بدن و سلامتي خود را براي اسلام و مملكت فدا كردند و حالا مورد بي مهري قرار ميگيرند و كار آنان در اولويت آخر قرار داده ميشود.!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار