بازدید 2191

کویت همکاری اطلاعاتی با رژیم اسراییل را تکذیب کرد

کد خبر: ۶۲۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰ 27 September 2016
وزیر خارجه و معاون اول نخست‌وزیر کویت ادعای یک روزنامه صهیونیستی درباره همکاری اطلاعاتی میان کشورش و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، شیخ صباح خالد الحمد هر گونه همکاری اطلاعاتی میان کویت و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

شیخ صباح در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان کویت درباره خبر اخیر یک روزنامه صهیونیستی مبنی بر همکاری اطلاعاتی میان کویت و اسرائیل اعلام کرد که این خبر کاملا بی‌پایه و اساس است و چنین اتفاقی نیافتاده و هرگز نخواهد افتاد.

وی افزود، شیخ جابر احمد الجابر الصباح، امیر فقید کویت سخن مشهوری در این زمینه داشت و گفته بود که کویت آخرین کشور عربی خواهد بود که اقدام به عاد‌ی‌سازی روابط با اسرائیل می کند و امروز هم این کشور به این موضع امیر فقید خود پایبند است.

شیخ صباح اعلام کرد که موضع کشور کویت در قبال منازعه عربی ـ اسرائیلی مبتنی بر موضع کلی جهان عرب در قبال این مسأله است و به تمامی امور مربوط به آن پایبند است و در همین راستا از شورای امنیت می‌خواهد که با عمل به مسئولیت‌های خود، رژیم صهیونیستی را برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی منجر به دستیابی ملت فلسطین به حقوق سیاسی بحق خود و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در این سرزمین تحت فشار قرار دهد.

وی افزود، سفرهای برخی مقامات کویتی به فلسطین در گذشته به خاطر ریاست این کشور بر اجلاس سران عرب در آن زمان بود و مقامات کویتی به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه عرب و به منظور اعلام حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین به اراضی فلسطینی سفر کردند. این هیأت سعی در اعلام همبستگی با طرف فلسطینی در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی را داشت و با هماهنگی تشکیلات خودگردان و اردن که مسئولیت نظارت بر مسجد الاقصی را داشت، به اراضی فلسطینی سفر کرده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی