بازدید 2308

بازداشت‌۷۹‌خبرنگار‌و‌زخمی‌شدن‌۱۳۰‌نفر‌از‌آغا‌زانتفاضه

کمیته حمایت از خبرنگاران تاکید کرد که تجاوزات و جنایتهای دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران و عکاسان فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس به شکل خطرناک و قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۲۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 26 September 2016
کمیته حمایت از خبرنگاران تاکید کرد که تجاوزات و جنایتهای دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران و عکاسان فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس به شکل خطرناک و قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته حمایت از خبرنگاران امروز دوشنبه در بیانیه ای به مناسبت روز همبستگی با خبرنگاران فلسطینی اظهار داشت که اوج تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی ماه اکتبر سال 2015 بود و در این ماه نظامیان صهیونیست خبرنگاران فلسطینی را در جریان پوشش خبری تظاهرات ها و فعالیت های فلسطینیان در مناطق مختلف اراضی اشغالی به طور گسترده سرکوب کردند.

این کمیته اشاره کرد که بیش از 489 مورد تجاوز علیه خبرنگاران فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تا ماه آگوست سال جاری به ثبت رسیده که 174 مورد از این تجاوزات در 3 ماه پایانی سال 2015 و 315 مورد هم از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفته است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی شامل بازداشت و تمدید مدت بازداشت آنان، سرکوب و ضرب و شتم خبرنگاران، تیراندازی به سمت آن ها و ده ها مورد تجاوز دیگر همچون جلوگیری از پوشش خبری حوادث و رخدادها و غیره می باشد.

رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه تاکنون 79 خبرنگار فلسطینی را اسیر کرده و مدت بازداشت 32 خبرنگار دیگر را نیز تمدید کرده است. مدت بازداشت برخی خبرنگاران در زندان های صهیونیستی بارها تمدید شده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته حمایت از خبرنگاران فلسطین اظهار داشت که از آغاز انتفاضه قدس در ماه اکتبر سال گذشته تا آگوست امسال 130 خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده اند که 16 نفر از این خبرنگاران زن بوده اند. شماری از این خبرنگاران نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور و  گاز فلفل دچار خفگی شده اند.

کمیته مذکور اشاره کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه 4 مرکز رادیویی را با هدف سرکوب آزادی و ندای فلسطینیان پلمپ کرده اند که آخرین مورد آن در ماه آگوست بود که رژیم صهیونیستی مرکز رادیو سنابل، تریبون آزادی، دریم و رادیو الخلیل را پلمپ کرد و رایانه ها و وسایل موجود در داخل آن ها را نیز مصادره کرد.

رژیم صهیونیستی چندین مرکز رادیویی و تلویزیونی دیگر را نیز در راستای سرکوب اتفاضه و فعالیت های فلسطینیان تهدید به پلمپ کرده است.

این کمیته در روز همبستگی با خبرنگاران فلسطینی خواستار همبستگی حقیقی جهانیان با خبرنگاران فلسطینی به منظور توقف تجاوزات و جنایت های دشمن صیهونیستی علیه آنان شد تا بتوانند آزادانه به وظایف خود عمل کرده و حواث و رخدادها را پوشش دهند.

کمیته مذکور همچنین از تمامی شبکه های ارتباط جمعی و رسانه های دیداری و شنیداری خواست از خبرنگاران فلسطینی حمایت کرده و بیشتر به رنج و محنت های آنان در زندان های رژیم صهیونیستی بپردازند. هم اکنون 26 خبرنگار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

کمیته حمایت از خبرنگاران فلسطین از تمامی نهادهای بین المللی فعال در عرصه حقوق خبرنگاران خواست رژیم صهیونیستی را به منظور توقف تجاوزات و جنایت ها علیه خبرنگاران فلسطینی تحت فشار قرار داده و این رژیم را وادار به پایبندی به قوانین و معاهدات بین المللی کنند.

کمیته مذکور اشاره کرد که ماده 19 منشور جهانی حقوق بشر و ماده 10 قطعنامه های حقوق بشر اروپا بر این مساله تاکید دارند که هر انسانی حق دارد آزادانه رای و نظر خود را بیان کند.

این کمیته از تمامی نهادهای حقوقی و بشردوست دعوت کرد سران رژیم صهیونیستی را به خاطر ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین و خبرنگاران فلسطینی بازخواست و مجازات کنند.

کمیته مذکور در ادامه تجاوزات و جنایت های وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی در جریان پوشش خبری حوادث و فعالیت های انتفاضه قدس در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و فلسطین اشغالی 1948 را به شدت محکوم کرد و گفت که این تجاوزات تلاشی نافرجام برای سرپوش نهادن بر حقایق است.

این کمیته از تمامی طرف ها به ویژه رسانه های داخلی و بین المللی خواست به مسئولیت های خود عمل کرده و پرده از تجاوزات و جنایت های وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین بردارند.

کمیته حمایت از خبرنگاران فلسطین نسبت به تشدید تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه اصحاب رسانه در فلسطین شدیدا هشدار داد.

این کمیته همچنین تلاش های فداکارانه رسانه ها برای پوشش خبری حوادث و رخدادهای فلسطین به ویژه در رابطه با انتفاضه قدس را ستود و خواستار تلاش و تحرک بیشتر به منظور برداشتن نقاب از چهره زشت و حقیقی دشمن صهیونیستی شد.

در پایان کمیته مذکور تجاوزات سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان علیه خبرنگاران و موسسات خبری را محکوم کرد و خواستار اعتبار بخشی مجدد به رسانه های داخلی از طریق ازسرگیری فعالیت های اتحادیه خبرنگاران پس از برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف با مشارکت تمامی طرف ها شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار