معاون بانک ملی اعلام کرد:20 هزار درخواست کارت اعتباری مرابحه (کام) از ابتدای مهر ماه در این بانک ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مسعود
خاتونی امروز در مراسم رونمایی از کارت های اعتباری این بانک در جمع
خبرنگاران افزود: صورت حساب های این کارت ها یک ماهه صادر می شود و در
صدور کارت ها برای مشتریان ، محدودیتی نداریم و به همه مشتریان واجد شرایط
تعلق می گیرد.
وی افزود: از خرداد امسال تاکنون نیز بیش از 200 هزار کارت اعتباری صادر
شده که 72 هزار کارت در قالب عقد مرابحه، 70 هزار کارت فراگیر و 72 هزار
کارت خرید کالای ایرانی است.
خاتونی تاکید کرد : کارت های مرابحه محدودیتی در خرید نوع کالا ندارد اما
دارندگان کارت خرید کالای ایرانی انحصارا باید کالای ایرانی خریداری کنند و
بازه زمانی بازپرداخت کارت های خرید کالا ایرانی سه ماهه است.
خاتونی افزود : در کارت هایمرابحه بازه بازپرداخت یک ماهه است و از روز
اول صدور کارت به فاصله یک ماه صورت حساب صادر می شود و بنابراین تفارتی
نمی کند که فر د در ابتدا یا انتهای ماه از کارت استفاده کند ، پس از صدور
صورت حساب، مشتری هفت روز مهلت بازپرداخت دارد در غیر این صورت تقسیط می
شود و سود به آن تعلق می گیرد.
معاون فناوری و ارتباطات بانک ملی افزود: در سایت بانک ملی نیز امکان ثبت
درخواست صدور کارت اعتباری فراهم شده است و اعتبارسنجی مشتریان برای تعیین
سقف کارت های اعتباری اعم از برنزی، نقره ای و طلایی بر اساس نوع حساب،
گردش حساب و اعتباری که مشتری نزد بانک دارد، انجام می شود.
خاتونی افزود: ضمانت های لازم برای دریافت این کارت ها همان مواردی است که
در پرداخت تسهیلات از سوی بانکها مطالبه می شود و اگر یکبار ضمانت های لازم
را به بانک ارایه دهند، دیگر نیازی به ارایه مجدد آن نیست.
خاتونی یادآور شد: این کارت ها قابلیت گردشی دارند و فرد 12 دوره می تواند
از آن استفاده کند و تا زمانی که قرارداد مرابحه بانک و مشتری برقرار
است، کارت نیز اعتبار لازم را دارد.
وی درباره جلوگیری از نقد نشدن کارت از سوی مشتری هم گفت : بازخوردها را از
مشتریان می گیریم و می توان راهکارهایی را برای استفا ه هدفمند از این
محصول تعین کرد ، اعتبارسنجی مشتریان یک بار انجام میشود و با توجه به
کنترل های سامانه مکنا، وقتی شخص یک کارت اعتباری دریافت کند، دیگر امکان
صدور کارت تکراری وجود نخواهد داشت.
وی افزود: شاید در آینده رویه ها تغیر کند و به سمت جمع جبری سقف اعتبار مشتری حرکت کند.