بازدید 2482

سخنرانی روحانی در سازمان ملل نشانگر سربلندی ایران بود

کد خبر: ۶۲۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 24 September 2016
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را مقتدرانه و نشانگر عزت، افتخار و سربلندی ایران عنوان کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رییس‌جمهور کشورمان امروز با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل برای نمایندگان کشورهای مختلف سخنرانی کرد و نشان داد که برجام می‌تواند روشی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به سوءتفاهم‌ها باشد.

وی افزود: آقای روحانی به شکل مقتدرانه‌ای در جمع نمایندگان کشورهای مختلف با منطق، مبانی حقوقی مستدلی را ارائه کرد که نشان از عزت، افتخار و سربلندی ایران دارد. این در حالی است که در دوره گذشته شاهد این بودیم که رییس دولت جمهوری اسلامی ایران برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد که این برای ملت ایران خجالت‌آور بود.

وی با تاکید بر این‌که «برجام نشان داد می‌توان مشکلات را به روش منطقی و بدون مخاصمه حل کرد» گفت: در این شرایط نه سران کشورهای دیگر صندلی‌های خود را ترک می کنند و نه اینکه مکررا قطعنامه علیه کشورمان صادر می‌شود و کشور با بحران مواجه نخواهد شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته در همین شرایط هم شاهدیم برجام که می‌تواند راهی برای پایان دادن به تخاصمات باشد توسط تعدادی از سناتورهای آمریکایی تحت فشار قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند این توافق را دچار مشکل کنند. این در حالی است که ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده اما اقدام سناتورهای آمریکایی باعث می‌شود بدعهدی بزرگی در تاریخ به نام آن‌ها ثبت شود.

وی با اشاره به بخشی از سخنرانی رییس جمهور در ارتباط با لزوم برخورد با تروریسم در منطقه گفت: تروریسم خوب و بد وجود ندارد و تروریسم به همه دنیا ضربه وارد می‌کند و کسی نمی‌تواند بگوید که از این موضوع سودی می‌برد؛ چراکه خوی تروریسم خوی نابودی همگانی است و دامن همه را می‌گیرد لذا نمی‌توان بمباران‌ها را عادی دانست، چراکه این‌ها نوعی کمک به تروریسم است و باید آن را ریشه‌کن کرد.

وی برجام را الگوی حل بزرگترین مسائل بین المللی عنوان و خاطرنشان کرد: ایران نشان داد به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و تنها در پی روش‌های صلح‌آمیز بوده است و ضمن این‌که یک پایگاه باثبات در منطقه است و امنیت منطقه را تضمین می‌کند. رشد اقتصادی در کشور ما هم نشان‌دهنده این است که می‌توانیم بدون اتکا به غرب و آمریکا پیشرفت کنیم. درواقع برجام ثابت کرد که ادعاها علیه ایران خلاف واقع بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی