بازدید 2194

محیط زیست از سربازان برای کمک به محیط بانان استفاده کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن توافق میان محیط زیست و وزارت دفاع برای تامین تجهیزات موردنیاز محیط‌بانان، گفت: محیط زیست می تواند از سربازان برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده کند.
کد خبر: ۶۲۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 24 September 2016
احمدعلی کیخا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص توافق میان سازمان محیط زیست و وزارت دفاع مبنی بر تامین تجهیزات موردنیاز برای محیط بانان از سوی وزارت دفاع،گفت: وزارت دفاع و سازمان حفاظت از محیط زیست دارای فصل مشترکی هستند زیرا وزارت دفاع در حفاظت از مرزها و افزایش امنیت در مرزهای هوایی ، زمینی و دریایی کشورمسئول است و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در حفاظت از امنیت پایدار کشور دارای مسئولیت است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه رسالت این دو نهاد بسیار به یکدیگر نزدیک است، افزود: همچنین بسیاری از فعالیت‌های وزارت دفاع در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست و در نگهداری از گونه های گیاهی و جانوری بوده، ضمن اینکه در حوزه مقابله با آتش سوزی ها درحال حاضر وزارت دفاع وارد عمل می شود.

وی تاکید کرد:  البته درگذشته نیز بحث های زیادی مطرح شد مبنی براینکه همکاری وزارت دفاع و سازمان محیط زیست به طورحتم به نفع حفاظت از محیط زیست طبیعی کشور است بنابراین توافق اخیر گام بزرگ و مثبتی در نگهداری از منابع طبیعی خواهد بود؛ ضمن اینکه دراین راستا می توان از بسیاری از نیروهای طرح سربازی نیز در حفاظت از محیط زیست در برخی مناطق به محیط بانان کمک کنند.

کیخا با اشاره به اینکه آموزش های لازم به سربازان در حفاظت از محیط زیست ضروری است، تصریح کرد: این افراد می توانند خدمت وظیفه خود را در حوزه محیط بانی انجام دهند، به ویژه اینکه از جوانان محلی، روستایی و عشایری برای این منظور استفاده شود؛ البته توافق وزارت دفاع با سازمان محیط زیست تنها در بخش تامین تجهیزات موردنیاز محیط بانان است اما به همه دغدغه های محیط بانان پاسخ نخواهد داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه بخش عمده مشکلات محیط بانان ناشی از سخت و زیان آور بودن شغل است، گفت: همچنین اینکه درحال حاضر پرداختی به محیط بانان مناسب نیست، البته طبق قانون محیط بان باید درمقابل 24 ساعت فعالیت 48 ساعت استراحت کنند؛ اما در حال حاضر چنین موضوعی اجرایی نمی شود، بنابراین این توافق درحل مشکلات این چنینی کارساز نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: این توافق تنها در حوزه تامین تجهیزات موردنیاز محیط بانان و استفاده از فناورهای نوین این وزارتخانه در پایش محیط زیست کارساز است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، با توافق بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع تأمین تجهیزات مورد نیاز محیطبانان کشور را به مدت پنج سال بر عهده گرفت.

درهمین راستا فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت استانداردسازی و یکپارچه‌سازی تجهیزات و امکانات یگان حفاظت محیط زیست، گفت: به منظور توانمندسازی، سازماندهی، استانداردسازی و هماهنگ کردن تجهیزات فردی و گروهی و تجهیزات حفاظتی و دفاع شخصی محیطبانان، در تعامل و همکاری میان دو دستگاه محیط زیست و وزارت دفاع، مقرر شد تمامی نیازهای تجهیزاتی یگان حفاظت محیط زیست از طریق وزارت دفاع تأمین شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار