بازدید 3074

لزوم توجه رئیس جمهور به حل بحران آب در کشور

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار حل بحران آب شد.
کد خبر: ۶۲۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 23 September 2016
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در نامه ای خطاب به حسن روحانی ضمن برشمردن تبعات بی توجهی به بحران کم آبی در کشور خواستار توجه جدی تر رئیس جمهوری به این مسئله شد.

متن نامه نایب رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ارادت؛

در اجلاسیه‌های نخست دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که اینجانب رئیس هیات عالی نظارت بودم با بهره گیری از واقعیت‌های موجود مرتبط با معضل آب، گزارشی تهیه گردید که با امضای رئیس وقت مجلس موضوع به مقام معظم رهبری انعکاس داده شد. معظم له با نهایت لطف، نامه را به رئیس وقت جمهور ارجاع دادند که نتیجه آن اختصاص ردیف بودجه تحت عنوان «برنامه توسعه منابع آب در حوزه های آبریز» بود که پیامد مثبتی در مهار آبهای سطحی مرزی داشته است .

 هم اکنون که بحران آب جدی است و به زعم کارشناسان امر بیش از 50 تا 60 درصد آبهای سطحی تبخیر می‌شود، ضروری است که اندیشه‌ای کرد. فلذا با اقتباس از راه اندازی و ایجاد شبکه گازرسانی در سراسر کشور که با موفقیت برگزار شد و افتخار بزرگی برای کشور و نظام مهندسی به حساب می‌آید، ایجاد شبکه آبرسانی و انتقال آب از خزر به پایین دست و از خلیج فارس و عمان به بالادست و هم‌چنین انتقال آب از سدها و رودخانه‌ها با لوله  به مراکز مصرف اعم از صنعتی، زراعی به مثابه آب شرب می‌تواند در برگیرنده اهداف زیر باشد:

1 - خیلی از آسیب‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی را مهار کند؛

 2-    کشاورزی ایران را که نقش موثری در ارزش افزوده، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار کشور دارد در سطح مطلوب حفظ نماید؛

 3-   از نظر روانی مردم را به زندگی در کشوربیشتر علاقه‌مند کند؛

   4- کشور را از منظر مدیریت آب و کشاورزی به سطحی قابل قبول از نوسازی بکشاند؛

    5- از نقطه نظر ملی، رکود و بیکاری را تحت تاثیر قرار دهد.

با نگرش به تبیین فوق پیشنهاد می‌گردد برای رفع بخش بزرگی از معضل پیش روی کشور یعنی بحران آب، ایده موصوف عملیاتی گردد. با این وصف انجام این کار در بازه زمانی ده ساله - هر سال ده درصد – حتی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، خارجی  و ذینفعان می‌توان آن را به بهینگی رساند. لذا خواهشمند است جهت اجرای آن به وزراء و مسئولین امر دستور اقدام لازم صادر فرمایید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی