بازدید 10527
تشییع پیکر زنده یاد «گلبارنژاد»؛ خاکسپاری فردا صبح

استقبال رسمی در بازگشت آخرین و جاودانه‌ترین مسافر پارالمپیکی

هنوز در این باره تصمیم مشخصی گرفته نشده، ولی با توجه به شناختی که از ریاست کمیته پارالمپیک و مجموعه ورزش کشورمان داریم، قطعا تدابیر خاصی دیده خواهد شد. هنوز فرصت نشده که مسئولان گرد هم آمده و در این باره تصمیمی بگیرند، ولی مطمئن باشید این گونه نخواهد ماند.
کد خبر: ۶۲۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 22 September 2016
قهرمانی که یک بار پیشتر در راه وطن جانبازی کرده و افتخار آفریده بود، این بار مقابل چشم جهانیان ثابت کرد، از هیچ تلاشی برای اعتلای پرچم کشورمان مضایقه ندارد؛ حتی تا پای جان.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، سرانجام آخرین ورزشکار پارالمپیکی کشورمان در میان استقبال مسئولان به میهن بازگشت؛ قهرمانی که گروه مارش نظامی انتظار ورودش را می‌کشید و تدارک متفاوتی برای بازگشتش به میهن دیده شده بود؛ از جنس دعا، اشک و بدرقه.

پیکر زنده یاد «بهمن گلبار نژاد»، جانبار سرافراز کشورمان در حالی به کشور رسید که این بار مسئولان از زمان بازگشت قهرمان پارالمپیکی اطلاع داشتند و برای استقبال از وی تدارک نیز دیده بودند؛ هرچند هنوز در شوک ناشی از این اتفاق تلخ هستند و فرصت گردهم‌آیی و تصمیم گیری در این باره را نیافته‌اند.
 

امیر سلطانی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک کشورمان در این باره به «تابناک» می‌گوید: پیکر مرحوم گلبارنژاد، حوالی ساعت 2 بامداد به خاک کشورمان رسید و به بهشت زهرا منتقل شد تا پس از انجام تشریفات، صبح امروز در حضور مسئولان تشییع شده و آماده انتقال به محل زندگی وی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا بنیاد شهید و امور ایثارگران به مکاتبه وزیر ورزش پاسخ گفته و در خصوص شهید لقب دادن این قهرمان کسب تکلیف شده یا خیر، می‌گوید: بنده به همراه کاروان پارالمپیکی ها به ریو اعزام شده بودم و از این مکاتبه اطلاع ندارم. شاید در این باره تصمیم هم گرفته شده باشد، اما بنده بی اطلاعم.

سلطانی با تأکید بر اینکه تشییع پیکر مرحوم گلبارنژاد با تشریفات کامل و در حضور مسئولان مختلف صورت گرفت، می‌افزاید: ایشان از جانبازان سربلند کشورمان بودند که در لباس ملی به رحمت خدا رفتند و به این مناسبت تشییع ایشان با رعایت تشریفات کامل صورت گرفت. صحبت هایی درباره شهید خواندن ایشان هم شده بود که حتما با تدبیر مسئولان پیگیری خواهد شد. هنوز همگی ما در شوک از دست دادن ایشان هستیم و درگیر مراحل انتقال پیکر این قهرمان به میهن و مراسم تشییع وی بودیم و فرصت نشده که امور دیگر را پیگیری کنیم.

مدیر روابط عمومی کمیته پارالمپیک کشورمان در ادامه افزود: پیکر این قهرمان پس از تشییع به فرودگاه مهرآباد منتقل شد تا راهی شیراز شده و فردا صبح طی مراسمی در آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای تقدیر از خانواده زنده یاد گلبارنژاد و اهدای جایزه قهرمانان پارالمپیک به ایشان دارید، می‌گوید: هنوز در این باره تصمیم مشخصی گرفته نشده، اما با توجه به شناختی که از ریاست کمیته پارالمپیک و مجموعه ورزش کشورمان داریم، قطعا تدابیر خاصی اندیشیده خواهد شد. هنوز فرصت نشده که مسئولان گرد هم آمده و در این باره تصمیمی بگیرند اما مطمئن باشید این گونه نخواهد ماند.

در پایان گفتنی است، پیکر این قهرمان پرافتخار آبادنی تا ساعاتی دیگر به شیراز، شهری که در آن سکونت داشته منتقل خواهد شد و آن گونه که پیش بینی شده، 9 صبح فردا (جمعه) از مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) واقع در بلوار امیرکبیر شیراز به طرف گلزار شهدا در دارالرحمه تشییع و در پایان به خاک سپرده خواهد شد.

بهمن گلبارنژاد متولد 13 خرداد 1347در آبادان است و دو فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشت. 12 مدال طلا و یک نقره مسابقات بین المللی کارنامه ارزشمندی است که وی پس از جا گذاشتن پایش در بیست سالگی در جبهه های نبرد علیه دشمن، به ثبت رسانده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی