بازدید 26780
۱
آمریکا بالاخره مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد؛

کدام مدل‌های ایرباس در ایران فرود خواهند آمد؟ +ویدیو

در جریان توافق ایران و 5+1، برخی موارد نظیر فروش هواپیماهای مسافربری به ایران از تحریم داماتو که ارتباطی با برنامه هسته‌ای نداشت، مستثنی داشت و بدین ترتیب ایران امکان مذاکره و خرید هواپیما از دو کمپانی ایرباس و بوئینگ را پیدا کرد؛ مذاکراتی که منجر به توافق‌های بسیار بزرگ و سودآوری برای این دو غول هوایی جهان برای فروش ده‌‌ها فروند هواپیمای مسافربری شد...
کد خبر: ۶۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 21 September 2016
همزمان با اعلام خبرهایی مبنی بر تحویل یک فروند بوئینگ در چارچوب قرارداد اخیر به ایران، شرکت ایرباس از صدور مجوز برای تامین مالی فروش هواپیماهای مسافربری به ایران خبر داد و گفته می‌شود در روزهای آینده مجوز مشابهی برای شرکت بوئینگ صادر خواهد شد.

به گزارش «تابناک» و به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که خبرهایی مبنی بر توقف قرارداد ایران و کمپانی بزرگ هواپیمایی منتشر شده بود، ظاهراً در این زمینه گشایش‌هایی صورت پذیرفته و شرکت ایرباس اعلام کرد که دولت آمریکا مجوزهای لازم را برای فروش هفده فروند هواپیمای مسافربری به ایران به عنوان مرحله نخست قرارداد بزرگ ایران با این کمپانی چندملیتی را صادر کرده است.

با وجود این‌که شرکت ایرباس اروپایی است، اما از آنجا که بیش از ده درصد قطعات به کار رفته در محصولات آن ساخت آمریکا است، فروش هواپیماهای تولیدی این شرکت به ایران، به اجازه وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارد.
 
کدام مدل‌های ایرباس در ایران فرود خواهند آمد؟
 
مطابق با قانون داماتو که پایه‌های آن در سال 1375 توسط «آلفونس داماتو» سناتور جمهوریخواه آمریکا ریخته شد، شرکت‌های آمریکایی از فعالیت تجاری بیش از 40 میلیون دلار در ایران محروم شدند و هر محصولی که 10 درصد و بیشتر از 10 درصد اجزایش توسط شرکت‌های آمریکایی باشند، مشمول این قانون می‌شود و فروش آن به ایران نیازمند مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

در جریان توافق ایران و 5+1، برخی موارد نظیر فروش هواپیماهای مسافربری به ایران از تحریم داماتو که ارتباطی با برنامه هسته‌ای نداشت،  مستثنی داشت و بدین ترتیب ایران امکان مذاکره و خرید هواپیما از دو کمپانی ایرباس و بوئینگ را پیدا کرد؛ مذاکراتی که منجر به توافق‌های بسیار بزرگ و سودآوری برای این دو غول هوایی جهان برای فروش ده‌‌ها فروند هواپیمای مسافربری شد اما به واسطه عدم صدور به موقع مجوزهای مالی از صدور وزارت خزانه داری آمریکا، این قراردادها تا مرز لغو پیش رفته بود.
 
اکنون با صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، زمینه لازم برای طی مراحل اداری و روند ساخت و تحویل این هواپیماها فراهم شده است. جاستین دابون سخنگوی شرکت ایرباس روز چهارشنبه 31 شهریور به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، این 17 فروند هواپیما از مدل‌های ای‎۳۲۰ و ای‌۳۳۰ هستند که دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش آنها به ایران را صادر کرده است.

طی روزهای اخیر اخباری درباره خرید یا اجاره یک فروند هواپیمای بوئینگ از سوی شرکت نفت منتشر شد که البته در نهایت واکنش‌های متعددی و بعضاً متناقضی در این ارتباط را شاهد بودیم.
 
تعداد بازدید : 103
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
به چه فلاکتی افتادیم!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی