بازدید 216846

فیلتر خبرگزاری موج طبق قانون فیلترینگ نیست

کد خبر: ۶۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 21 September 2016
مدیرعامل خبرگزاری موج با بیان اینکه فیلتر شدن این خبرگزاری طبق قانون فیلترینگ انجام نشده است، گفت: هیچ ابلاغیه قضایی درباره فیلتر شدن خبرگزاری موج به دست ما نرسیده است، البته فقط می‌دانم که دلیل آن، انتقاداتی است که از برخی سازمان‌های دولتی انجام داده‌ایم و آنها از ما شکایت کرده‌اند.

به گزارش فارس، محمودرضا امینی درباره علت یا علل فیلتر شدن خبرگزاری موج گفت: من به عنوان مدیرمسئول و مدیرعامل خبرگزاری موج، اطلاع واقعی از دلیل اصلی فیلتر شدن خبرگزاری موج ندارم، یا اینکه اطلاعات دقیقی از استدلال‌ها و دلایل اصلی ساختار قوه قضائیه درباره فیلتر کردن خبرگزاری موج ندارم.

وی با بیان اینکه تاکنون اظهارات مختلفی در مورد فیلتر شدن خبرگزاری موج شنیده‌ام، گفت: آنچه که مشخص است آن است که فیلتر شدن خبرگزاری موج طبق قانون فیلترینگ انجام نشده است و اولین اعتراض این خبرگزاری هم به همین موضوع بازمی‌گردد، چرا که خبرگزاری موج بر اساس مصادیق فیلترینگ، فیلتر نشده و باید قبل از فیلتر شدن آن، موارد مجرمانه، مشخص و به این خبرگزاری اعلام می‌شد تا موارد را برطرف کنیم و سپس فیلتر باز می‌شد و در نهایت دادگاه تشکیل و شاکی و متشاکی در آن حضور یافته و رسیدگی به شکایت‌ها آغاز می‌شد.

مدیرعامل خبرگزاری موج در پاسخ به اینکه آیا نامه فیلترینگ به دست شما رسیده است؟ تصریح کرد: هیچ ابلاغیه قضایی درباره فیلتر شدن خبرگزاری موج به دست ما نرسیده است، البته فقط می‌دانم که دلیل آن، انتقاداتی است که از برخی سازمان‌های دولتی انجام داده‌ایم و آنها از ما شکایت کرده‌اند، ولی آنچه مشخص است آن است که هیچ شاکی خصوصی در بین شاکیان ما وجود ندارد.

وی افزود: بعد از پیگیری و اصرار ما درباره دلیل اصلی فیلتر شدن خبرگزاری موج، متوجه این موارد، قضایا، نوع و تعداد شاکیان شده و خواهان رسیدگی به شکایت شاکیان خبرگزاری موج در یک شعبه شدیم که البته بعد از این درخواست، پاسخ‌ها و استدلال‌های خود را به آن شعبه ارائه کرده‌ایم.

مدیرعامل خبرگزاری موج خاطرنشان کرد: بازپرس این پرونده بعد از اعتراض خبرگزاری موج مبنی بر اعلام دقیق دلیل اصلی فیلتر شدن این خبرگزاری به ما گفت که پیشگیری از وقوع جرم دلیل اصلی فیلتر شدن بوده است، ولی ما خواهان اعلام نوع آن جرم به صورت مشخص از سوی بازپرس شدیم.

وی اظهار داشت: بازپرس به ما اعلام کرد که خبرگزاری موج چند صباحی است که جنبه انتقادی در پیش گرفته و شکایت‌ها از آن در حال زیاد شدن است، در حالی که قانون پیشگیری از وقوع جرم، متعلق و مخصوص به مجانین، متهمین و محکومین باسابقه است که خوف بر هم ریختن فضای عمومی را دارند، ولی چنین قانونی در مورد خبرگزاری موج مصداق پیدا نمی‌کند.

امینی با بیان اینکه خبرگزاری موج برآمده از انقلاب و مدیران آن انقلابی و پیگیر فرامین مقام معظم رهبری هستند، افزود: خبرگزاری موج تنها خبرگزاری و رسانه رسمی کشور است که در حال حاضر فیلتر است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خبرنگاران خبرگزاری موج در حال حاضر به فعالیت مشغولند و نمی‌شود کار را تعطیل کنیم، گفت: نگران زندگی 150 خبرنگاری هستم که در این خبرگزاری فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری موج تصریح کرد: اگر محکومیتی توسط دادگاه به دلیل شکایت یک ارگان یا سازمان علیه خبرگزاری موج ابلاغ و صادر شود، قطعاً میزان آن حکم فیلتر شدن این خبرگزاری به میزان 15 روز و معطل ماندن 150 خبرنگار و ایراد خسارت به من و ناامیدی همگی ما نیست، لذا نمی‌دانم چگونه پاسخ مردم،مسئولین کشور و دیگران را بدهم.

وی با بیان اینکه در انتظار رأفت قضایی در عید قربان و یا عید غدیر برای رفع فیلتر بودیم که این کار صورت نگرفت، اظهار داشت: از سخنگو و معاون اول قوه قضائیه، دادستان تهران، دادستان کل کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی آن و حتی به دلیل شبهه امنیتی بودن فیلتر شدن خبرگزاری موج از وزیر اطلاعات سؤال کردم و همگی این افراد در جریان کار قرار دارند.

شاکیان ما دولتی هستند نه خصوصی

امینی با بیان اینکه تنها پاسخ شفاهی که مسئولان درباره فیلتر شدن خبرگزاری موج بیان کرده‌اند، مربوط به سخنان حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بوده است، گفت: وی شکایت خصوصی را دلیل فیلتر شدن خبرگزاری موج اعلام کرده، ولی تمام شکایت‌های انجام شده از این خبرگزاری، توسط سازمان‌های دولتی صورت گرفته نه شاکیان خصوصی.

امینی خاطرنشان کرد: خبرگزاری موج، لغو مجوز نشده و می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، فقط بخش اینترنتی و ابزار ما فیلتر شده است، لذا من از همه خبرنگاران خبرگزاری موج می‌خواهم به فعالیت‌های روزانه و تهیه گزارشات خود ادامه دهند، ضمن اینکه معتقدم که رسم پسندیده‌ای نیست که شاکله خبرگزاری موج که در آن 150 خبرنگار فعالیت دارند، معطل بماند، در حالی که این خبرگزاری متعلق به بدنه انقلاب است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی