بازدید 23810
مروری بر روزنامه های دوشنبه 29 شهریور؛

ادعای اصولگراها درباره نه رهبر انقلاب به احمدی نژاد/ منتقدان با «خسارت محض» عليه دولت آمدند!

روزنامه های امروز از جناح های مختلف، بیانات دیروز رهبر انقلاب در جمع فرمانده هان سپاه را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، موضوع انتخابات و حضور یافتن یا نیافتن برخی چهره ها، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 19 September 2016

روزنامه های امروز از جناح های مختلف، بیانات دیروز رهبر انقلاب در جمع فرمانده هان سپاه را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، موضوع انتخابات و حضور یافتن یا نیافتن برخی چهره ها، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصلاح طلب امروز خبر مهمی را در رابطه با احمدی نژاد که اصولگراها منتشر کرده اند، بازنشر کرده اند.

 

روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «نهی نامزدی احمدی‌نژاد» روایتی از مهدی فضائلی منتشر کرده است و نوشت: «با آمدنش مخالفت شد. خبرگزاری فارس در یادداشتی که به قلم مهدی فضائلی منتشر کرده است، از دیداری خبر داده است که نتیجه‌اش ختم گمانه‌زنی‌ها برای ریاست دوباره احمدی‌نژاد بر دولت است؛ موضوعی که یادداشت‌نویس فارس به آن اشاره کرده است و چندی پیش از سوی عباس امیری‌فر از یاران احمدی‌نژاد هم نقل شده بود. در این یادداشت آمده است: «چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از‌جمله کانال‌های نزدیک به دکتر احمدی‌نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می‌دهند؛ دیداری مهم که به ‌درخواست و پیگیری خود او انجام شده... » اما ظاهرا نتیجه‌اش خلاف انتظار وی بوده‌ است! هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است، منتشر نشده؛ ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است! نهی‌ای برخاسته از تدبیر، یعنی لایه‌های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن. نهی‌ای حاکی از شجاعت در بیان آن چیزی که رهبری برای انقلاب و نظام و چه ‌بسا مصالح خود وی لازم دانسته‌اند و نهی‌ای که مؤید قدرت مدیریت برای راهبری انقلاب است. حضرت آقا این بار نه به شیوه معمول و غالب خود- و البته نه همیشگی- بلکه مبتنی بر مصالح کشور و مشابه موارد خاص و استثنا، در برابر آمدن دکتر احمدی‌نژاد به میدان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سکوت نکرده و صراحتا نظر مخالف خود را ابراز کرده‌اند».

 ادعای اصولگراها درباره نه رهبر انقلاب به احمدی نژاد/ منتقدان با «خسارت محض» عليه دولت آمدند!

همچنین روزنامه آرمان در گفت و گو با حمید رسایی با عنوان « برایم مهم نیست من را تندرو بدانند » به نقل از وی نوشت: « شرایط آقای روحانی در انتخابات سال۹۶ با شرایط ایشان در انتخابات سال۹۲ بسیار متفاوت است. روحانی دیگر یک چهره سفید برای مردم نیست بلکه مردم برای حمایت از ایشان عملکرد سه ساله دولت را در نظر می‌گیرند. روحانی در سال ۹۲ به صد دلیل رای لب مرزی زیر ۵۱درصد را آورد که الان بعد از چهار سال تقریبا هیچ یک از آن وعده‌ها محقق نشده، حتی وضع بدتر هم شده. کار رسیده به جایی که مردم در کنار مشکلات اقتصادی می‌بینند که تحقیر هم می‌شوند و توهین هم به آنها می‌کنند! به همین دلیل به نظر من در انتخابات ۹۶ مردم ممکن است به «چوب خشک» رأی بدهند اما به آقای روحانی رأی نخواهند داد!».

 

حمله امریکا به مواضع دولت سوریه

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «مسكو: امريكا نيروي هوايي داعش شده است» نوشت: «جنگنده‌هاي ‌ائتلافي كه «‌ضد داعش‌» خوانده مي‌شود به رهبري امريكا در اقدامي كم‌سابقه مواضع ارتش سوريه را در شمال شرق اين كشور هدف قرار دادند و بلافاصله شبه‌نظاميان داعش بر منطقه بمباران شده هجوم بردند كه لحظاتي بعد كاخ سفيد گفت «‌اشتباه‌» شده و اصلاً قصد زدن «‌عمدي‌» ارتش سوريه را نداشته است اما كمتر كسي اين ادعاي امريكا را پذيرفت؛ روس‌ها اعلام كردند نه تنها اشتباهي نبوده بلكه اين حمله نشان مي‌دهد نيروي هوايي امريكا به كمك داعش آمده است.

دولت سوريه اواخر شنبه اعلام كرد چهار فروند هواپيماي نظامي امريكا عصر شنبه مواضع ارتش سوريه در نزديكي فرودگاه «دير‌الزور» را هدف قرار داده‌اند. بر اثر اين حمله دست‌كم 80 نيروي ارتش سوريه جان خود را از دست دادند و بيش از 100 نفر ديگر زخمي شدند. همزمان با اين خبر رسانه‌هاي سوري گزارش دادند شبه‌نظاميان گروه داعش به مركزي كه هدف حملات جنگنده‌هاي امريكايي قرار گرفت هجوم بردند و بر آن مسلط شدند. ساعاتي پس از اين حمله وزارت دفاع امريكا در بيانيه‌اي تأييد كرد كه جنگنده‌هاي ائتلاف عملياتي را در غرب ديرالزور انجام داده‌اند. در اين بيانيه آمده است: «نيروهاي ائتلاف تصور مي‌كردند در حال حمله به يك موضع داعش هستند كه از مدت‌ها قبل آن را رصد كرده بودند.» وزارت دفاع امريكا خاطر نشان كرده كه جنگنده‌هاي ائتلاف به يگان‌هاي نظامي سوريه حمله نمي‌كنند و اين حمله نيز «غيرعمدي» بوده است».

 

سعدالله زارعی نیز در یادداشتی در روزنامه کیهان با عنوان « سطری از آن هزاران» در رابطه با سردار قاسم سلیمانی نوشت: «بسیار گفته‌اند که سردار سلیمانی آنگاه که از رهبر معظم انقلاب اسلامی سخن می‌گوید و یا به ضرورت نوشته‌ای به قلم می‌آورد، از واژه پرمعنای «حکیم» استفاده می‌کند. او می‌گوید: «من فراتر از مباحث سیاسی و حتی اعتقادی که از این زوایا هم ممتاز هستند، رهبری را «حکیم» می‌دانم. ما در آنچه فرموده و ما به آن عمل کرده‌ایم جز «حکمت» ندیده‌ایم و این موهبتی خدایی است که به «حضرت آقا» داده شده و در بزرگان دیگر ندیده‌ایم لذا همه سلول‌های من می‌گویند عمل به دستورات رهبری بهترین نسخه موفقیت بوده و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب، کاری حکیمانه است». او جدای از اینکه پیروی از ولایت فقیه را یک واجب شرعی می‌داند و جدای از اینکه عمل به تدابیر سیاسی رهبری را یک واجب ملی می‌شناسد، به حکمت رهبری در آنچه می‌گوید و عمل می‌کنند، ایمان دارد.»

 

روزنامه شهروند نیز به موضوع داعش با کاریکاتور زیر واکنش نشان داده است.

ادعای اصولگراها درباره نه رهبر انقلاب به احمدی نژاد/ منتقدان با «خسارت محض» عليه دولت آمدند! 

ادامه دلواپسی ها

روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «دلواپسان با «خسارت محض» عليه دولت آمدند» با اشاره به همايش ديروز مخالفان برجام نوشت:« پاييز سال ٩٢ بود كه با برنامه «ما دلواپسيم» فعاليت‌هاي خود را عليه مذاكرات هسته‌اي آغاز كردند. اگرچه نخستين برنامه‌شان با استقبال رو به رو شد اما در حركت‌هاي بعدي موفق نبودند و سالن‌هاي همايش‌شان خالي ماند. اكنون پس از چندين ماه وقفه و درست چند ماه پيش از انتخابات بار ديگر با برنامه‌اي ديگر به صحنه بازگشتند. همان گروهي كه در انتخابات هفتم اسفند ضد برجام‌ترين ليست را در تهران ارايه دادند و حتي يك نفر از آن ليست هم نتوانست به بهارستان راه پيدا كند. گويي اين‌بار ديگر كار براي‌شان از دلواپسي گذشته بود. حالا كه ديگر برجام از پيچ و خم‌هايش گذر كرده و در حال اجراست بهانه‌هاي ديگري را براي حمله به دولت انتخاب كردند. FATF و IPC كليدواژه جديد مخالفان دولت براي حمله و تخريب است. برنامه «خسارت محض» از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، صنعتي شريف، خواجه نصير، علم و صنعت، امام صادق(ع)، علامه طباطبايي و امير كبير و در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد. سخنرانان اين برنامه از هيچ اتهامي عليه دولت فروگذار نمي‌كردند، از جهالت خواندن برجام و قاجاري خواندن دولت حسن روحاني تا متهم كردن دولت به خيانت و اينكه پروژه ناتوان‌سازي ايران را در منطقه براي جلوگيري از نابودي اسراييل پيش مي‌برد. مخالفان حسن روحاني در حالي از حسن روحاني به خاطر بستن دهان منتقدانش انتقاد مي‌كردند كه سخت‌ترين و بزرگ‌ترين اتهامات را نيز به دولتش وارد مي‌دانستند و آزادانه آن را مطرح مي‌كردند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی