بازدید 13212
نامه نگاری وزارت ورزش به بنیاد شهید برای کسب تکلیف؛

تلاش برای بازگرداندن پیکر «گلبار نژاد» با کاروان پارالمپیکی ها به میهن

هم اکنون مسئولان کاروان پارالمپیکی‌های کشورمان در تلاش اند که مقدمات انتقال پیکر این ورزشکار فقید را به کشور فراهم آورند و به موازات آن، کسب تکلیف از بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این جانباز نیز از طریق وزارت ورزش در حال پیگیری است.
کد خبر: ۶۲۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 18 September 2016
با اینکه 28 سال از جانبازی‌اش در راه وطن می‌گذشت، هنوز برای بالا بردن پرچم کشورمان در میدان های جهانی مصمم تلاش می‌کرد؛ تلاشی که این بار به وصل او به ابدیت گره خورد و جهان را تکان داد.

به گزارش «تابناک»، کسب سهمیه رقابت های مهمی مانند پارالمپیک، آن هم در آستانه پنجاه سالگی، اتفاقی نیست که به سادگی رقم بخورد؛ اما نه وقتی که پای جانبازی سرافراز همچون گلبارنژاد در میان باشد؛ پایی که حتی میدان مین در سال 67 نیز نتوانسته بود از او دریغش کرده و مانع از آن شود که در رکاب زنی صاحب نام و ملی پوش شود.

صحبت درباره «بهمن گلبار نژاد» است؛ ورزشکاری فقید که در دهمین روز پارالمپیک تابستانی ریو بر اثر سانحه ای دلخراش و تلخ، چشم از جهان بست و برای همیشه آسمانی شد. تنها ورزشکار ایرانی که موفق به کسب سهمیه ورودی مسابقات پارالمپیک ریو در رشته دوچرخه سواری شده بود و سعی داشت، حضور موفق تری به نسبت دوره پیشین پارالمپیک که به فوت همسرش گره خورده بود، به ثبت برساند.

جانبازی از اهالی خوزستان که در واپسین روزهای جنگ تحمیلی در شلمچه پایش را جا گذاشته بود و با 51 درصد جانبازی، الگویی استوار برای اثبات توانایی جانبازان سرافراز بود؛ ورزشکاری که کسب مدال در چند رشته ورزشی دیگر را هم در کارنامه داشت و در 48 سالگی، در قامت یک ورزشکار جوان، توانمندی های خود را به رخ رقبا می‌کشید.
 
تلاش برای بازگرداندن پیکر «گلبار نژاد» با کاروان پارالمپیکی ها به میهن
 
هنوز دقیق مشخص نشده که چه اتفاقی در مسیر سراشیبی تند مسابقه کوهستان برای وی رخ داد که به عروج ابدی وی گره خورد و چگونه اخبار رسیده درباره حال مساعد وی بعد از آن حادثه به اخبار تلخ جان باختن وی گره خورد؛ اما آنچه روشن است، او در راهی دست از جهان شست که در جوانی پای در آن نهاده بود؛ تلاش برای برافراشتن پرچم ایران.

از این روی، عجیب نیست که می‌شنویم از وی به عنوان شهید یاد می‌کنند و بر این باورند که جانباز سرافراز و شهید زنده میهنمان به فیض شهادت نائل آمده است. رویکردی که موجب شده مسئولان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین کشورمان با همراهی وزارت ورزش و جوانان با بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتبه کرده و از ایشان در این خصوص کسب تکلیف کند.

این را مسئول رسانه‌های این فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» بیان می‌کند و می‌افزاید: هم اکنون مسئولان کاروان پارالمپیکی‌های کشورمان در تلاش اند که مقدمات انتقال پیکر این ورزشکار فقید را به کشور فراهم آورند و به موازات آن، کسب تکلیف از بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این جانباز نیز از طریق وزارت ورزش در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی پیکر این ورزشکار به کشورمان منتقل خواهد شد، می‌گوید: انتقال پیکر این ورزشکار سلسله مراتبی دارد که مسئولان کاروان پارالمپیک کشورمان و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین که در برزیل حضور دارند، با همراهی مقامات وزارت خارجه در حال پیگیری آن هستند و امیدواریم که این اتفاق با بازگشت کاروان ورزشکارانمان هم زمان شود، ولی هنوز درباره محقق شدن آن و زمان دقیقش نمی توان سخن گفت.

اتفاقی که امید می‌رود با همراهی مسئولان هر چه سریع تر رقم بخورد و به بدرقه باشکوهی برای خداحافظی با قهرمانی گره بخورد که تا آخرین نفس برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش و ثابت کرد از دریغ کردن جان در راه میهنش، در هیچ میدانی دریغ نخواهد داشت. روحش شاد و یادش تا ابد گرامی.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی