بازدید 139660

مرگ تکان دهنده دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک ریو+ویدیو

این نخستین حادثه مرگبار حین مسابقات المپیک و پارالمپیک در نیم قرن گذشته است. آخرین حادثه دلخراش، مربوط به المپیک رم۱۹۶۰ بود که طی آن دوچرخه‌سوار دانمارکی دچار سانحه شد و درگذشت. هم‌اکنون پرچم ایران در پارالمپیک ریو -در اقدامی کم‌سابقه- به احترام او نیمه‌افراشته شده و قرار است، فردا (یکشنبه) در مراسم اختتامیه پارالمپیک ریو۲۰۱۶ هم حاضران یک دقیقه سکوت کنند.
کد خبر: ۶۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 17 September 2016
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران بر اثر بروز سانحه در حین مسابقه در جریان بازیهای المپیک 2016 دچار آسیب‌های جدی شد و پس از بی‌نتیجه بودن روند درمانی، دقایقی پیش بر اثر ایست قلبی بدرود حیات گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش «تابناک»؛ بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران که در رقابت‎های جاده امروز به دلیل سانحه از دور رقابت‎های این رشته کنار رفته بود، درگذشت. گلبارنژاد در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه‎سواری بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو در یک شیب تند دچار حادثه شده بود.
 
بر اساس گزارش‌ها، گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران که دچار ایست قلبی شده بود، بلافاصله تحت درمان قرار گرفت اما روند درمانی رضایت بخش نبود و این قهرمان کشورمان دقایقی پیش در 48 سالگی درگذشت. البته کمیته ملی المپیک در توییتی عامل مرگ را مسأله دیگری اعلام و تأکید کرده این قهرمان کشورمان به علت شیب محل مسابقه با زمین‌خوردگی مواجه شد و به دلیل شکستگی گردن فوت کرد.
 
با وجود این، شکی نیست که او در بالاترین نقطه بخش کوهستانی مسیر مسابقه دچار سانحه شد؛ آمبولانس این ورزشکار را به بیمارستان منتقل کرد اما متأسفانه لحظاتی بعد درگذشت. تحقیقات در مورد مرگ این ورزشکار ایرانی آغاز شده و هم‌اکنون پرچم ایران در پارالمپیک ریو -در اقدامی کم‌سابقه- به احترام او نیمه‌افراشته شده و فردا (یکشنبه) پرچم بازیهای پارالمپیک نیز نیمه برافراشته خواهد شد.
 
حادثه مرگبار برای رکاب‎زن پارالمپیکی ایران
 
بهمن گلبارنژاد تنها نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016 چهارشنبه 24 شهریور در تایم تریل کلاس C4 رکاب زد و در پایان با ثبت رکورد 46 دقیقه و 3 ثانیه و 62 صدم ثانیه در میان 14 رکابزن آخر شد. گلبارنژاد با 48 سال، مسن‌ترین رکابزن این بخش بود.
 
گلبارنژاد متولد 1347 در آبادان است اما در سال‌ها اخیر ساکن شیراز بود. او در جریان بازی های پارآسیایی اینچئون کره جنوبی، تنها سهمیه دوچرخه سواری ایران را برای حضور در پارالمپیک ریو را به دست آورده و در مسابقات جام جهانی ایتالیا موقعیتش را تثبیت کرده بود.
 
این قهرمان کشورمان که در المپیک لندن موفق به کسب عنوان نشده بود، پيش از ريو گفته بود: «در پارالمپیک لندن همسرم دو ماه بود که به بیماری سرطان مبتلا شده بود. در اینچئون هم در حالی شرکت کردم که فوت شد» و از امیدواری‌اش برای کسب نشان در المپیک ریو سخن به میان آورده بود؛ اما او آخرین پدال‌های عمرش را در جاده‌های ریو زد.
 
این نخستین حادثه مرگبار حین مسابقات المپیک و پارالمپیک در نیم قرن گذشته است. آخرین حادثه دلخراش مربوط به المپیک رم۱۹۶۰ بود که طی آن دوچرخه‌سوار دانمارکی دچار سانحه شد و درگذشت. قرار است فردا (یکشنبه) در مراسم اختتامیه پارالمپیک ریو۲۰۱۶ هم حاضران یک دقیقه سکوت کنند.
 
مرگ تکان دهنده دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک ریو+ویدو 
 
 
بیانیه کمیته بین‌المللی پارالمپیک درباره قهرمان ایرانی
 
پس از این حادثه کمیته بین‌المللی پارالمپیک بیانیه‌ای صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «با کمال تأسف و اندوه، کمیته بین‌المللی پارالمپیک فوت دوچرخه‌سوار ایرانی پارالمپیک را تایید می‌کند که در پی حادثه‌ای در صبح روز شنبه، 17 سپتامبر، در مسابقه جاده‌ای در رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو اتفاق افتاد.
 
بهمن گلبارنژاد، 48 ساله، حوالی ساعت 10:40 دقیقه صبح، در بخش اول مسیر "گرومری" که بخش کوهستانی مسیر مسابقه است، دچار سانحه شد. این ورزشکار در محل مسابقه مورد مراقبت پزشکی قرار گرفت و در جریان انتقال به بیمارستان ورزشکاران، دچار حمله قلبی شد. آمبولانس در همان لحظه به سمت بیمارستان "یونایتد ریو" در "بارا" تغییر مسیر داد اما او لحظاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

خانواده‌ی این ورزشکار که در ایران بسر می‌برند، عصر امروز خبر را دریافت کردند و تیم ایران نیز بعدازظهر امروز در دهکده ورزشکاران گرد هم آمدند و خبر به آنها داده شد.

فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره گفت: این خبر واقعا ناراحت کننده است. جنبش پارالمپیک با خانواده‌ی بهمن، هم‌تیمی‌ها و نیز با کمیته ملی پارالمپیک ایران ابراز همدردی می‌کند. خانواده‌ی پارالمپیک همگی اندوهگین هستند برای این تراژدی هولناکی که روی بازی‌های پارالمپیک بزرگ در ریو سایه انداخته است.
 
مرگ تکان دهنده دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک ریو+ویدو
کارلوس نازمن، مسئول بازی‌های ریو 2016 نیز گفت: این خبر بدی برای ورزش و برای جنبش پارالمپیک است. قلب و دعای ما همراه خانواده‌ی بهمن، هم‌تیمی‌ها و همه‌ی مردم ایران است.

برایان کوکسن، رئیس انجمن بین‌المللی دوچرخه سواری نیز گفت: از فوت دوچرخه سوار ایرانی، بهمن گلبارنژاد بسیار ناراحتم. به یاد خانواده‌ی او و دوستانش هستیم و به کمیته ملی پارالمپیک ایران تسلیت می‌گوییم.

در پی درگذشت بهمن گلبارنژاد، پرچم ایران در دهکده‌ی بازی ها به حالت نیمه افراشته درآمد. پرچم پارالمپیک نیز در دهکده‌ی بازیها، و نیز در محل برگزاری مسابقه فینال والیبال بین ایران و بوسنی هرزگوین در روز 18 سپتامبر به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد. در مراسم پایانی بازی‌های پارالمپیک ریو (یکشنبه 18 سپتامبر) به یاد بهمن گلبارنژاد یک دقیقه سکوت اعلام خواهد شد. همچنین سانحه پیش آمده مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

این دومین بازی گلبارنژاد در پارالمپیک ریو بود. او بار اول در مسابقه سی-چهار شرکت کرد و چهاردهم شد. او همچنین در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012 شرکت کرده بود.»
 
«تابناک» به سهم خود بدرود حیات این قهرمان کشورمان که از جانباران سرافراز دوران دفاع مقدس بود، را به جامعه ورزش و بازماندگان تسلیت می‌گوید.
 

تعداد بازدید : 2035
دانلود با کیفیت بالا
دانلود با کیفیت پایین
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۹
خدا این انسان بزرگ را که برای سربلندی کشور تلاش می کرد رحمت کند
پاسخ ها
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
خدارحمتش کنه
روحش شاد.خیلی ناراحت شدم. خدا به خانواده محترمش صبر بده
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
روحش شاد...
قهرمان ملی، نامش جاویدان باد، از جان گذشتگی یعنی همین
خدا رحمتش کنه و به خانوادش صبر بده
وای شوکه شدم، عصر داشتم رقابت ایشان را از طریق سایت بازیها پیگیری میکردم
خدا رحمتشون کنه
روحش شاد.
روحش شاد
واقعا تمام شیرینی مدال های این دوره پاراالمپیک از بین رفت
آقای خیابانی داشتن اعلام میکردن گفتن ايشون از جانبازان دافع مقدس بودن
در هر صورت روحش شاد،خیلی حالم گرفته شد،انشا...با اولیاء خدا محشور بشه
خدا رحمتش کند و تسلیت به خانواده گرامی اش.
وای خدا بیامرزتش خیلی متاسف شدم روحش شادوقرین رحمت الهی
خدا رحمتش کنه، مسئولین کشور استقبال اونهایی که زنده برگشتن نرفتن، انشاءالله که حداقل برای ایشون یک مراسم استقبال درست برگزار بشه ما که اصولا مرده پرستیم هرچی شاعر و هنرمند و دانشمند ورزشکار تا زنده است سراغشون نمیریم...
واقعا ناراحت شدم.تسلیت میگم به جامعه ورزش و قهرمانان دفاع مقدس.
روحش شاد
عروج ملکوتي ,پهلوان شهيد بهمن گلبارنژاد رو به همه بازماندگان,خانواده محترم اين شهيد, وجامعه ورزشکاران , و همچنين به همه ي همرزمانش جانبازان عزيز تسليت ميگويم

بهترين و خوشرنگ ترين مدال رو , ,بهمن عزيز ,بدست آورد

روحش شاد
شادی روحشون صلوات
من دوچرخه سوارای حرفه ای رو خیلی دوست دارم...دلم برا اینهمه زحمتی که میکشن خیلی میسوزه...واقعا ناراحت کننده بود براش گریه کردم....نامردن مسولا اگر باهاش همانند همرزمان شهیدش برخورد نکنن...اینا خیلی بزرگن خیلی ...من نوعی در برابرشون هیچی نیسم...کاش منه ضعیف بمیرم اما امثال این ادمای قوی حفظ بشن...خیلی ناراحت شدم
پاسخ ها
داود آبي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
خداوند انشالله شما جوان لايق وفهيم را براي كشوره ما حفظ كنه شايان جان
روحش شاد
روحش شاد ، قهرمانان واقعی اینها هستند
درود بر روح و روانش
خدا رحمتش کنه و به خانواده عزیزش صبر بده
ادای احترام به روح بزرگت که هم برای کشورت جنگیدی ، هم آنقدر روح قوی داشتی که ورزشکار شدی و چه رفتن با شکوهی ! تو یک قهرمانی !
در کنار همسرش روحش شاد و قرین آرامش ابدی. آمین
خیلی خیلی خبر ناراحت کننده ای بود.... روحش شاد و قرین رحمت الهی باد
خدابش بیامرزد
باسلام بمحضرشهداوجانبازان دفاع مقدس بدینوسیله درگذشت نابهنگام جانبازگرانقدروقهرمان
دوچرخه سواری کشور عزیزمان ایران بهمن گلبارنژاددرحین انجام مسابقه پارالمپیک ریووهمزمان درگذشت همسرگرامیشان رابحضورخانواده محترم وبازماندگان آنهاوفدراسیون دوچرخه سواری
وجامعه ورزشی ایران تسلیت وتعزیت میگویم . روحشان شاد
این که همش صحبت های خیابانی بود
خدابیامرزتش. عجب آدمای قویی هستند اینا. با این همه سختی باز هم این هم اراده و صلابت. روحش شاد و دمش گرم.
روحش شاد
ورزشکاران مانند سربازانی هستند که برای افتخار کشور مبارزه می کنند پیشنهاد می کنم که ورزشکارانی که در میادین بین المللی و رسمی جان خود را از دست می دهند با انان مانند یک شهید رفتار شود
خیلی ناراحت کننده بود روحش شاد در میدان رزم جانباز شد ودر میدان ورزش شهید شد
سرباز وطن درود بر تو...
تا خدا رکاب بزن مرد برزگ
روحت شاد
به دیدارار یاران شهیدش رفت.
خدا رحمتش کنه.به نظرم با توجه به اینکه در نیم ثرن اخیر همچنین اتفاق ناگواری در المپیک اتفاق نیافتاده دو به پاس قدردانی از تلاش مرحوم گلباران نژاد چه در جنگ و چه در ورزش، خیابانی بنام وی زده شود.تا یادگار بماند برای همه نسل ها.
روحش شاد
روحش شاد
هیچ فیلمی از زمان حادثه وجود ندارد؟
واقعا متاثر شدم. خدایش بیامرزد و به خانواده اش صبر دهد.
جداقل پیست دوچرخه سواری ایران رو به نامش ثبت کنند...
روحش شاد ناراحت شدم
روحش شاد یادش گرامی
روحت شاد ای سرباز ایران
خدا رحمتشون کنه
خبر بسیار درد ناکی بود روحش شاد ، خداوند به خانوده اش صبر عطا کند.
روحش شاد
RIP
اقایان دولتی بشتابید مرده می آورند سریع تر بروید جلوی دوربین برای مطرح شده از قافله عقب نباشید مباد تصویرتان را کسی نبیند و پاداشتان به تاخیر بیافتد ، غیرت را یاد بگیرید برای سرافرازی ایران جانش را داد
روحش شاد
درود بر بهمن که اجازه نداد معلولیت باعث از پا افتادگی اش شود. او آنقدر تلاس کرد تا به اوج رسید. به المپیک راه پیدا کرد و قهرمانانه با این دنیا وداع کرد. چه مرگ غرور آمیزی. روحش قرین رحمت پروردگار.
روحش شاد واقعا ناراحت شدم این عزیز دوبار واسه ملتش و واسه پرچمش به میدون رفت و در نهایت شهید شد قطعا روحش شاد شک نکنید.
از صبح که شنیدم داغون شدم یک لحظه فکرش از سرم نمیره. خدا به خانوادش صبر بده خیلی تاسف باره .همه خوشحالی مدال ها ذهر شد به کاممون.ان شاالله با همرزمان شهیدش محشور بشه....
قلب و دعای ما نیز بدرقه راهش
خدا بامرزتش
من میشناخمش
مرد خیلی خوش برخورد یود و سمج توی ورزش. همیشه در حال ورزش بود و دست بر نمیداشت.
روحش شاد
روحت شاد مرد دلیر
به نظرم بهترین نوع مرگ واسه ایشون بوده در راه وطن و در ورشی که واسش تلاش کرده سالها
بانهایت تأسف وتأثردرگذشت ورزشکار عزیزمان بهمن گلبارنژاد رابه جامعه ورزش ایران وخانواده محترمشان تسلیت عرض نموده وازدرگاه خداوندمنان برای آن عزیزازدست رفته علودرجات وبرای بازماندگان صبروشکیبایی مسئلت داریم. روحش باشهدا محشورباد ازطرف:هموطن ایرانی
خوشا به سعادتش .... برنده در دو جبهه ... كسب مدال شجاعت از آوردگاه نبرد با دشمن بعثي و آسماني شدن در عرصه رقابت پارالمپيك ... روحش شاد
روحش شاد
تو فیلمش نشون میده نه شیب تنداست نه سرش به جدول می خوره!!!ظاهرا اون یه تنه می زنه و.....تو(YjC) فیلمش هست ببینید!!!!
خيلي متاسفم. روحش شاد. از خداوند براي خوانواده مرحوم. طلب صبر دارم
امروز بسیار غم انگیز بود،گریه کردم،خداوند روح این شهید را قرین رحمت خود قراردهد به همه ایرانیان بخصوص خانواده عزیز آن مرحوم صبر عنایت کند
روحش شاد
روحش شاد
كميته پارالمپيك ايران اعلام كرده است كه او در حين انتقال به بيمارستان دچار حمله قلبي شد و همه جا به نقل از اين كميته اين خبر را منتشر كرده اند. اين كميته چگونه چنين تشخيصي را داده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
در اوج به دیدار حق شتافتند، جانباز، الگوی زندگی سالم، قهرمان، خداوند به خانواده عزیزشون صبر عطا کنه
روحش شاد
من خیلی ناراحت شدم وگریه کردم براشون خدابیامرزشون بعضیالیاقت دارن موقع مرگشونم همه یادشون کنن مثل بهمن عزیزمون
موقع مرگ افراد ما ایرانی ها همه با ادب و باکلاس میشیم و و همه با خانوادش همدرد ولی موقع شادی فحش میدیم
موقع مرگ افراد ما ایرانی ها همه با ادب و باکلاس میشیم و و همه با خانوادش همدرد ولی موقع شادی فحش میدیم
روحش شاد و یادش گرامی باد.
خداوند رحمتش کنه.بسیار بسیار متاثر و ناراحت شدم.خداوند به خانوادش صبر بده.
روحش شاد یادش گرامی باد
روحت شاد قهرمان
به یقین تو تا آخرین نفس برای غرور این مرز و بوم جنگیدی
تو تا همیشه در قلب مردم ایران جاویدان خواهی ماند
روح پاک تو به شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم منا پیوست
خداوند به روح این قهرمان آرامش و رحمت و به خانواده بزرگوارشان صبر عطا کند
قهرمان ملی یعنی این. با آن همه مشکلات شخصی و جسمی باز هم به دنبال کسب افتخار برای مردم و کشور خود است چه در جبهه جنگ چه در میدانهای بین المللی ورزشی.

انشاء الله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با دست مبارک خودش مدال طلای بهشتی بر گردن باغیرتت بندازه.
واقعا" جانبازي كه تو جنگ مقام بالاي خودشو ثابت كرده باشه ادم احساس كوچكي ميكنه كه چقد ضعيفه و چه انساناي بزرگ و قويي وجود دارن و ما از غافله عقبيم
بسیار متاثر شدم روحش شاد
خدا رحمتش کنه و به خانواده ش صبر بده... موندم اون عوضی که به همه پیام های تسلیت منفی داده کدوم بیشرفی بوده...
روحش شاد و خوش بحالش به شهدا پیوست و عاقبت بخیر شد
روحش شاد
بعد از شنیدن خبر خیلی ناراحت شدم خدا رحمتش کند و به خانواده ایشان صبر دهد..
روحت شاد
خداوند روحش را قرین رحمت خویش کند...
واقعا خیلیییی ناراحت شدم خدا رحمتش کنه این مرد بزرگو
خدایا جانبازان افتخار این مرز و بوم هستند واین مرحوم افتخاری دیگر برای ما آفرید روش شاد
روحت شاد بزرگ مردایران
روحت شاد قهرمان
روحش شاد يادش گرامي باد
آبروی ایران را برد
حداقل مدال نمیاورد بهتر بود تا اینکه فوت کنه و ابروی ایران بره
روحش شاد
خیلی ناراحت شدم خدا به خانوادشون خصوصا همسرشون صبر بده
تسلیت از صمیم قلب.
روحش شاد طلب صبر شکیبایی برای خانواده محترمش انشاالله دولتمردان استقبال بی نظیری از پیکر این قهرمان بعمل اورند ارزش این شهید از کودک فلسطینی بیشتر است
خدا رحمت کند و به خانوادهاش صبر دهد
روحش شاد..
تسلیت به جای خودش ، وزارت ورزش باید پیگیر دریافت غرامت حادثه این مرحوم باشه ، نباید به یک تسلیت اکتفا بشه
خداييش چون مستند زندگيشو قبلا ديده بودم و مي دونستم چه مرارتهايي را تحمل كرده خيلي ناراحت شدم خدايش رحمت كند اگر چه او از خوان گسترده الهي ارتزاق مي كند خدا به ما در برابر محبت هايي كه مي توانستيم به اين افراد بكنيم و نكرديم از ما بگذرد كه مطمئنم نمي گذرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روحت شاد قهرمان
روحش شادویادش همیشه پاینده وماندگار
خداوند روحش را شاد وبه خانواده محترمش صبر عطا فرمايد .....
خدا رحمتشون کنه
روحت شاد
دلیل دروغگویی پر واضح چیست؟؟!!
2 متر مانده به خط پایان)نفر اول!!!* با دوچرخه کناری برخورد کرد و ...
روحش شاد
روحت شاد و یادت گرامی خدا کنه تا آخر یادت تو دل مردم ایران باشه مثل پهلوان پوریا نشی که سنگ قبرش خورد شده و کسی نگاهش هم نمیکنه
خدا رحمتش کند شادی روحش صلوات ((الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ))
خیلی ناراحت شدم روحش شاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان