بازدید 23020
۴

هزینه سفر نمایندگان مجلس به برزیل از جیب بیت المال!

یکی از ارزان ترین تورها برای سفر به برزیل، مربوط به آژانسی است که 29 میلیون و 300 هزار تومان برای اتاق دو تخته دریافت می کند. هتلی که در اختیار طرفداران قرار می گیرد، سه ستاره است و در لابلای خدمات ارایه شده هم خبری از بلیت بازی نیست!
کد خبر: ۶۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 15 September 2016
در روزهای گذشته، سفر پنج نماینده مجلس به برزیل برای دیدن بازی های پاراالمپیک خبرساز شد. این سفرکه گویا به دعوت کمیته ملی پاراالمپیک انجام شده، با انتقادات بسیاری از سوی رسانه ها و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»، بیشترین انتقادات صورت گرفته به این سفر، مربوط به هزینه های افراد سفر کرده ای است که به بیت المال تحمیل شده است. البته مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که هزینه نمایندگان حاضر در برزیل، از سوی مجلس تأمین نشده و این افراد با سهمیه کمیته ملی پاراالمپیک به این سفر رفته اند.

هرچند قرار نبوده که مجلس هزینه سفر این افراد را پرداخت کند، به هر حال، این هزینه ها باید از محل های دولتی و از بودجه سرانه ارگان های دیگر تأمین شود، که با توجه به نوع سفر، به نظر می رسد، سفر پر هزینه ای نیز بود و همین عامل باعث شده تا حتی خود نمایندگان نیز به آن اعتراض کنند، به گونه ای که برخی از آنها خواستار پرداخت این هزینه ها توسط خود نمایندگان نیز شده اند.

نمایندگان برای سفر به برزیل چقدر هزینه رو دست مردم گذاشتند/ قیمت بلیت برزیل چند؟ 

در همین زمینه، چندی پیش، یکی از نماینگان مجلس گفته بود: استفاده این نمایندگان از پول بیت‌المال برای این سفر تفریحی حرام بوده و باید آن را بازگردانند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی، با اشاره به سفر پنج نماینده مجلس به برزیل برای بازی‌های پاراالمپیک با هزینه بیت‌المال اظهار داشت: اگر کسی بخواهد از هزینه بیت‌المال استفاده شخصی کند، حرام است و نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد، چون پولی که برای او هزینه شده، متعلق به مردم است.

ابراهیمی ضمن انتقاد از تفریحی بودن این سفر، آن را عذری بدتر از گناه عنوان کرد و گفت:‌ این نمایندگان باید هزینه‌های سفرشان را به بیت‌المال بازگردانند. وی تأکید کرد:‌ این نمایندگان وقتشان را ـ که مربوط به حضور در مجلس شورای اسلامی بوده ـ صرف سفر کرده‌اند؛ بنابراین، با توجه به ضایع شدن این زمان، نباید برای این مقدار حقوقی بگیرند.

با توجه به سخنان گفته شده، یکی از دلایلی که باعث ایجاد این هجمه ها علیه این نماینده ها شده، هزینه بالای این سفر بوده است؛ یک حساب سرانگشتی در محاسبه این سفر نشان می دهد که حضور هر یک از افراد در این کشور بار مالی سنگینی بر دولت تحمیل کرده است.

برزیل میزبان جام جهانی که نزدیک به 117 هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد، یکی از گرانترین جام جهانی ها را ـ حداقل برای ایران ـ برگزار کرده است.

بنا بر این گزارش، تقریبا در همه فصول سال، تورهای سفر به برزیل فعال اند و بسیاری از مردم که وضع مالی خوبی دارند نیز وسوسه می شوند، در ایام نوروز به این کشور بروند. گرانترین آگهی دیده شده تا پیش از آگهی های جام جهانی، 5 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. در این تور 9 روزه، مسافران در سه شهر و در هتل های 5 ستاره اقامت می کردند .

اما با آغاز بازی های المپیک، قیمت های ارایه شده آژانس های مسافرتی تفاوت های بسیاری با قبل از آن نشان می دهد. به این ترتیب که اگر نوروز سال گذشته ایرانی ها می توانستند با 5 میلیون و 500 هزار تومان به برزیل سفر کنند، حالا باید سفر بالای 20، 30، 40 و حتی 50 میلیون تومان داشته باشند! رقم ها بسیار درشت است و احتمالا خیلی از طرفداران ایرانی که تصمیم داشتند به برزیل بروند و بازی های ایران را از نزدیک ببینند، منصرف شده اند.

پس از بررسی ها مشخص شد یکی از ارزان ترین تورها برای سفر به برزیل، مربوط به آژانسی است که 29 میلیون و 300 هزار تومان برای اتاق دو تخته دریافت می کند؛ هتلی که در اختیار طرفداران قرار می گیرد، سه ستاره است و در لابلای خدمات ارایه شده هم خبری از بلیت بازی نیست! یعنی آژانس فوق تنها به خاطر سفر به برزیل و اسکان دادن هواداران در هتل سه ستاره برای 12 شب، 29 میلیون و 300 هزار تومان از هر نفر دریافت می کند!

البته ارقام اعلام شده در بالا رقم هایی است که از سوی تورهای مختلف برای سفر به برزیل داده می شود و به احتمال زیاد هزینه سفر نمایندگان به این کشور قدری متفاوت خواهد بود. اما جالب است بدانید که هزینه بلیت یک طرفه هواپیما به برزیل در کمترین حالت، حدود 5 هزار دلار است که معادل ریالی آن چیزی حدود 20 میلیون تومان برآورد می شود

هزینه بلیت هواپیما از برزیل به امارات
 
این در حالی است که نمایندگان بخواهند از کلاس عادی در سفر خود استفاده کنند؛ اما تصاویر منتشره از نمایندگان در درون هواپیما، نشان می دهد که آنان از صندلی های بیزنس استفاده کرده اند؛ بنابراین، هزینه پرواز یک طرفه با این کلاس از مقصد برزیل (ریو) به امارات متحده حدود 10 هزار دلار است که معادل ریالی آن حدود 35 میلیون تومان خواهد بود. حال اگر هزینه سفر رفت هم به این مبلغ اضافه شود، هزینه ها از دو برابر هم بالاتر خواهد رفت.

اکنون باید دید، آیا نمایندگان پس از بازگشت از سفر، حاضر می شوند، هزینه سفر خود را به بیت المال پرداخت کنند و یا آنکه مانند گذشته با عناوین مختلف، سعی در توجیه رفتار خود خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۴
یعدگیرمیدهند به حقوق های نجومی این خود یک مصداق حقوق نجومی است خرج کردن ازجیب بیت المال که شاخ ودم نداره
همین نماینده نبود که به واعظ شهیر کشورمان حضرت حجه الاسلام آقای رفیعی جسارت کرد ؟
اخه طفلی ها خیلی کار میکنند و نیاز به استراحت و تفریح دارند اینقدر بخیل نباشید
اگر رسایی هم با این هییت میرفت باز هم اعتراض میکردین . در ضمن شما میگین نماینده ها حقوقشون حدود 5 یا6 میلیونه نماینده ای که به برزیل رفته دو سه دوره باید نماینده بماند تا این هزینه ها را بپردازد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی