بازدید 2201

برنان عملکرد سعودی‌ها در مقابله با تروریسم را ستود

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا ضمن هشدار درباره توانایی اطلاعات رایانه‌ای روسیه، از اطلاعات خارجی عربستان در راستای مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
کد خبر: ۶۲۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 12 September 2016

 رئیس سازمان جاسوسی آمریکا ضمن هشدار درباره توانایی اطلاعات رایانه‌ای روسیه، از اطلاعات خارجی عربستان در راستای مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

به گزارش فارس، «جان برنان» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) روز گذشته درباره خطر جاسوسی روسیه هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشتد‌پرس، برنان گفت: «روسیه توانایی فوق‌العاده پیچیده‌ای در زمینه امور رایانه‌ای دارد و آمریکا باید آمادگی داشته باشد.»

این مقام آمریکایی در گفت‌وگویی تلویزیونی به پرسشی مبنی بر اینکه آیا روسیه قصد خرابکاری در انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا را دارد، پاسخی نداد اما با اشاره به قدرت اطلاعاتی روسیه،گفت که FBI در حال بررسی احتمال حک شدن ایمیل‌های کمیته دموکراتیک ملی است.

برنان که در پانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر سخن می‌گفت، افزود: «من فکر می‌کنم که ما باید کاملا درباره آنچه ممکن است روسها انجام دهند احتیاط کنیم از جمله به جمع‌آوری اطلاعات در حوزه سایبری و به کار گیری آنها باید توجه داشته باشیم.»

وی در باره تهدید تروریسم هم گفت که دولت آمریکا در حال حاضر در زمینه اشتراک اطلاعات بهتر عمل می‌کند وی عربستان را به عنوان کشوری که عملکرد خوبی در مقابله با تروریسم دارد، ستود.

برنان در حالی چنین موضع‌گیری دارد که کنگره آمریکا روز گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که بنابر آن خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر می‌توانند اقدام قضایی علیه عربستان سعودی را پیگیری کنند. 15 نفر از 19 هواپیما ربایان در جریان این حملات از اتباع سعودی بودند.

اما دولت اوباما معتقد است که اگر آمریکایی‌ها بتوانند اتباع سعودی را دادگاهی کنند در این صورت دیگر کشورها هم می‌توانند اتباع آمریکا را به دادگاه بکشانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار