بازدید 5312
اگر کسی در صندوق فرهنگیان تخلفی کرده باید برخورد شود

جهانگیری:برکناری مدیر "بانک دی" تصمیم دولت بود

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌محض اعلام خطا در بانک دی دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند، گفت: در مسئله صندوق فرهنگیان که متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگیان کشور است اگر کسی تخلفی کرده باید با آن برخورد شود.
کد خبر: ۶۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 11 September 2016
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌محض اعلام خطا در بانک دی دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند، گفت: در مسئله صندوق فرهنگیان که متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگیان کشور است اگر کسی تخلفی کرده باید با آن برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اسحاق جهانگیری بیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر ضمن تبریک عید سعید قربان، با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌های مهم و اقتصادی کشور است، اظهار داشت: این سفر بیشتر برای آغاز ساخت 2 نیروگاه هسته‌ای انجام شد که نشان‌دهنده استقامت و پایداری ملت ایران در مقابله تحریم‌ها و فشارهای کشورهای غربی است.

وی با بیان اینکه تنها جرم ایران در برنامه‌های هسته‌ای استفاده از فناوری‌های روز و پیشرفته دنیا است، گفت:‌ دشمنان ایران با فشارهای گوناگون درصدد بودند که مردم را به صف معترضین علیه دولت ترغیب کنند ولی ملت بزرگ ایران با استقامت و پایداری توانست به حقوق حقه خود دست یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز اینکه دستاورد هسته‌ای نتیجه نشست تیم مذاکره‌کننده ایرانی با کشورهای مختلف بود، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده با قدرت در این عرصه حضور یافت و توانست به اهداف موردنظر با هدایت‌های رهبر انقلاب و مدیریت رئیس‌جمهور و استقامت ملت دست یابد.

جهانگیری با اعلام اینکه بوشهر از استان‌های مهم کشور در بحث نیروگاه هسته‌ای است، افزود: استان‌های ساحلی دیگر نیز شایستگی اجرای طرح‌های نیروگاه هسته‌ای دارند که دولت برای توسعه نیروگاه هسته‌ای در استان‌های دیگر برنامه‌ریزی مدونی دارد.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه امسال است، افزود: اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی کشور را هدف‌گذاری کرده و اکنون تحول مهمی در این حوزه فراهم کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود درباره وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در مقطع فعلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و مهمترین هدف‌گذاری صورت گرفته در این زمینه این است که اقتصاد کشور باید به حرکت درآید.

جهانگیری تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز اتفاقات خوبی در این زمینه شکل گرفته و تورم تا حد قابل قبولی کنترل شده و دیگر تلاطم‌های لحظه‌ای در شاخص‌های اقتصاد کشور وجود ندارد.

وی با توجه به رشد صادرات غیرنفتی در چهارماهه نخست سال جاری و افزایش 40درصدی میزان تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزود: مدیران بانک‌های عامل، عملکرد قابل‌قبولی در‌ ماه‌های اخیر داشته‌اند و تاکنون به 7 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط صنعتی اعتبار پرداخت شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به رشد مثبت 4.4درصدی اقتصاد کشور در 3ماهه نخست سال 95 گفت: ارزیابی شاخص‌ها نشان‌دهنده آن است که اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشور صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به محدودیت‌های بودجه دولت و عدم امکان توسعه کشور از طریق بودجه دولتی گفت: متأسفانه بودجه دولت در وضعیتی است که میزان تخصیص برای کارهای عمرانی بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر توجه به بخش خصوصی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت قرار دارد و تنها راه شکوفایی اقتصاد توجه به این 2 مقوله است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت 2 نیروگاه هسته‌ای در بوشهر گفت: در ساخت این 2 نیروگاه برآورد اولیه 8.5 میلیارد دلار است که این رقم بسیار رقم بالایی است و باید تأمین شود.

جهانگیری با تأکید بر اینکه توجه به طرح‌های کوچک و متوسط، صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال قبل 10 میلیارد دلار افزایش داشته باشد.

وی با ابراز اینکه همه مدیران و مسئولان در توسعه صادرات غیرنفتی باید توانمندی خود را نشان دهند، اضافه کرد: استان‌هایی مانند بوشهر که در حوزه صادرات غیرنفتی نقش مهمی دارند، باید تسهیلات لازم برای صادرکنندگان فراهم کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مبارزه با قاچاق را گامی پراهمیت در حمایت از بخش تولید دانست و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع بلیه بزرگی برای تولید کشور است و ضرورت دارد به‌صورت جدی به آن بپردازیم.

جهانگیری از واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: 2500 طرح امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به بخش خصوصی واگذار می‌شود که بخش خصوصی ضمن تکمیل این طرح‌ها در زمینه اشتغال و رونق نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح‌ها 700 تا 800 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تأکید کرد: بودجه عمرانی دولت جوابگوی تکمیل این طرح‌ها نیست و تنها تکمیل آنها با مشارکت بخش خصوصی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر توسعه فرهنگ صنعتی در استان‌هایی که دارای صنایع مختلف هستند، گفت: برای بهره‌مندی استان بوشهر که دارای صنایع مهم و عظیمی است، باید فرهنگ صنعتی در آن توسعه یابد که بتواند جوابگوی نیازهای مردم در بخش‌های اقتصاد، معیشتی و تولیدی باشد.

جهانگیری با ابراز اینکه مشکلات ساکنان 2 روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر برطرف می‌شود، اضافه کرد: برای حل مشکلات ساکنان این 2 روستا که در جوار نیروگاه اتمی بوشهر مستقر هستند کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتماد مردم به دولت را سرمایه‌ای اجتماعی ارزیابی و بر حفظ این سرمایه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر اقتصاد ایران از کاهش قیمت نفت کمتر تحت تأثیر قرار گرفت، به‌دلیل مدیریت خوبی بود که جزئی از سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

جهانگیری با اشاره به موضوع حقوق‌های مدیران‌ دولتی گفت: قبول داریم که برخی از پرداخت‌ها ناعادلانه بود و دولت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و ضمن فعال‌کردن شورای حقوق و دستمزد و احیای سازمان امور اداری و استخدامی کشور، منافذ این پرداخت‌های ناعادلانه را مسدود کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: تعداد کمی از مدیران کشور یعنی کمتر از 2 درصد کسانی بودند که حقوق نامتعارف دریافت می‌کردند و قوه مجریه تنها قوه‌ای بود که در این پرداخت‌ها وارد میدان شد و برخورد کرد اما نباید به‌خاطر این 2 درصد 98 درصد مدیران کشور احساس کنند که با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات مدیریتی شجاعت می‌خواهد و نباید با برخوردهای نادرست شجاعت تصمیم‌گیری را از مدیران سلب کرد البته در کشور دغدغه نسبت به فساد سیستمی کاملاً درست است.

جهانگیری در ادامه افزود: وقتی می‌گوییم در گذشته تخلف و فساد بوده معنایش این نیست که امروز دیگر تخلفی وجود ندارد اما وقتی فسادی به گوش دولتمردان می‌رسد، سریع واکنش نشان می‌دهیم و برای هیچ‌کس در مبارزه با فساد خط قرمز قائل نیستیم؛ وقتی در مبارزه با فساد گفتیم که این فرد دوست و هم‌خط من است و برای برخورد با او خط قرمز قائل شویم، آن وقت فساد سیستمی خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به مسئله بانک دی اشاره کرد و گفت: به‌محض اعلام خطا در این بانک دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند. دولت در پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد و در مسئله صندوق فرهنگیان نیز که متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگیان کشور است اگر کسی تخلفی کرده باید با آن برخورد شود. دولت و نهادهای کشور باید به مردم اطمینان بدهند که نسبت به مفاسد حساسیت دارند و با آنها برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر نمی‌تواند بدون راه‌آهن باشد، متذکر شد: استان ساحلی بوشهر باید دارای راه‌آهن و خط ریلی شود ولی با بودجه دولتی نمی‌توان این طرح را اجرایی و عملیاتی کرد بلکه باید روش‌های مالی جدید برای اجرای طرح‌ ریلی بوشهر ارائه شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر افزود: برای اجرای این طرح با رئیس‌ سازمان انرژی اتمی بوشهر نشست‌هایی برگزار شده که لازم است این طرح با ظرفیت 70 هزار مترمکعب در روز عملیاتی شود.

جهانگیری از ساخت بیمارستان قلب در بوشهر خبر داد و گفت: با توافقی که بین سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار بوشهر انجام شده این بیمارستان به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی