بازدید 3565

بارزانی: طرح نظامی برای آزادسازی موصل آماده شده است

رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برنامه‌ها و نقشه‌های نظامی برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش آماده است و احتمالا این شهر قبل از پایان سال جاری میلادی آزاد می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 10 September 2016

رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برنامه‌ها و نقشه‌های نظامی برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش آماده است و احتمالا این شهر قبل از پایان سال جاری میلادی آزاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با تلویزیون فرانس 24 گفت: ارتش عراق و پیشمرگ‌ها با حمایت ائتلاف آمریکا این حمله را انجام خواهند داد اما هنوز نقش نیروهای مسلح شیعه حامی دولت (حشد شعبی) و نیروهای سنی تحت امر استاندار سابق نینوا (حشد وطنی) تعیین نشده است.

وی گفت: نشست‌های متعددی میان فرماندهان پیشمرگ‌ها و فرماندهان ارتش عراق برگزار شده و اخیرا طرح نظامی برای عملیات موصل و آزادسازی آن تصویب شده است اما زمان حمله به شهر موصل هنوز تعیین نشده. این شهر از سال 2014 در کنترل داعش است. پیشمرگ‌ها و ارتش عراق اخیرا عملیاتی را در حومه موصل انجام دادند.

بارزانی در پاسخ به این سؤال که آیا بازپس‌گیری این شهر قبل از پایان سال 2016 ممکن است یا خیر، گفت: ممکن است اما همانطور که گفتم باید مقدماتی برای مرحله مابعد آزادی موصل فراهم شود. برای ما بسیار مهم است که ضمانت‌هایی وجود داشته باشد که ما را از تکرار نشدن فاجعه(سقوط موصل) در آینده مطمئن کند. ما باید با بغداد و ساکنان این منطقه توافق کنیم. تضمین تکرار نشدن آن حوادث چگونه ممکن است؟

از سوی دیگر جان باس، سفیر آمریکا در آنکارا مشارکت ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه و موصل عراق را بعید دانست و گفت که به نظر وی باید عملیات آزادسازی موصل هماهنگ باشد.

وی گفت: دولت عراق تأکید کرده که عراقی‌ها خود باید مشکلاتشان را حل کنند و برای آزادسازی مناطق تحت سیطره داعش وارد عمل شوند.

باس گفت: موضع آمریکا درباره رقه سرنوشت‌ساز خواهد بود اما آمریکا ناچار است وجود خود را در منطقه ثابت کند.

وی تأکید کرد که پیش‌بینی نمی‌شود که عملیات زمینی با مشارکت ترکیه و آمریکا در رقه انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی