بازدید 8849
۴
تیم ملی در نخستین ایستگاه مقدماتی جام جهانی 2018؛

مقصدِ فوتبال: روسیه؛ وظیفه ما این است که پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم

کارلوس کی روش، کسی که اختیاردارِ ملی پوشان ایران است، نه تنها یک فرمانده، بلکه جنتلمنی بزرگ است که به خوبی می داند، برای برنده شدن و از آن مهمتر، محترم ماندن تیم ملی و ملی پوشان باید چه کارهایی انجام بدهد و چه نظرهایی را طرح کند و در کل چه نوع رفتاری از خود نشان بدهد. حالا ملی پوشان ایران زیر نظر مردی هستند که به هیچ وجه نمی پذیرد، کمترین حقی از تیمش و بازیکنانش ضایع شود.
کد خبر: ۶۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 01 September 2016
تیم ملی فوتبال ایران، امروز یا بهتر است بگوییم امشب، در اولین روز مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه میزبان قطر است و شاگردن کارلوس کی روش برای اینکه در ادامه راه، روحیه و اعتماد به نفس لازم را داشته باشند، باید برابر عنابی پوشان حوزه خلیج فارس به گونه ای عمل کنند تا هم سه امتیازِ اول را به حساب خود واریز کنند و هم آنکه به رقبایی چون کره جنوبی و چین و البته ازبکستان این پیام را بدهند که قرارشان صعودی بی اما و اگر به روسیه است و در این مسیر هم برایشان فرقی نمی کند، رقیب، چه تیمی است و هم اینکه آیا میزبان اند یا میهمان. مهم، چیزی نیست به غیر از امتیازهای لازم تا فوتبال ایران برای پنجمین بار راهی جام جهانی شود و برای اولین بار به حضور در دو دوره متوالی.
 
در زیر نگاهی انداخته می شود به سه برگِ برنده ای که باعث شده تا اذهان عمومی امید زیادی به رزرو بلیت روسیه داشته باشند.
 
امید و اعتمادِ عمومی

 
این درست که کارلوس کی روش به واسطه نگاهِ حرفه ای به فوتبال، برخی موارد را برنمی تابد و آشکارا در نقش معترض خودنمایی می کند. این درست که فوتبال ایران، زیرساخت هایش با استاندارها فاصله دارد، این درست که با وجود کارنامه به قائده قابل قبول مربی شهیر پرتغالی، عده ای همچنان قرارشان تخریب او و حتی گاهی تهمت زدن است، اما با وجود این، تیمِ کی روش تیمی است با وجود صعود سخت به جام جهاتی 2014، بعد از آن، نمایش هایی خیره کننده در برزیل و پس از آن جام ملت های 2015 داشت تا باور عموم و اهالی بی قصد و غرض فن! این باشد که می توان به این تیم امید داشت.
 
دقیقا به خاطر همین اعتماد و امید است که در چند روز اخیر، یکی از بحث های اصلی محافل عمومی این بود که قرار است همه با پیراهن سفید به ورزشگاه آزادی بروند و از ملی پوشان حمایت کنند. دقیقا به خاطر همین اعتماد و امید است که منتقدانی که اصراشان انتقاد یا بهتر است گفته شود، تخریب در هر شرایطی است، بناچار کرکره هایشان را پایین کشیده اند و سکوتی شاید اجباری پیشه کرده اند.
 
دقیقا به خاطر همین اعتماد و امید است که شاخص های فوتبال، چه آنهایی که گرد پیری در چهره شان دیده می شود و چه آنهایی که هنوز در گود هستند، از هر فضا و امکانی استفاده می کنند تا حمایتشان از تیم ملی را علنی کنند و بالاخره دقیقا به خاطر همین اعتماد و امید است که امروز بعد از مدت ها در ورزشگاه آزادی، جای سوزن انداختن پیدا نخواهد شد.

«ینس لمان» بعد از بازیِ دوستانه در 18 مهر 83 ورزشگاه آزادی را یکی از با ابهت ترین جاهایی دانست که بازی در آن سخت است. وقتی دروازه بان تیم ملی آلمان که آن روزها شماره یک آرسنال انگلیس هم بود، چنین واکنشی داشـت، تکلیف بازیکنان چند ملیتی قطر روشن است. شرحِ این شرایط، نشانگر این است که "جو" عمومی را می توان برگ برنده ای جدی برای تیم ملی فوتبال بدانیم.
 
کارلوس کی روش؛ فرمانده ای جنتلمن

وقتی قرارداد را تمدید کردم، آرزوی صعود به مرحله دوم جام جهانی را داشتم؛ ما باید آماده سازی خوبی داشته باشیم که این مسأله در دست فدراسیون، بازیکن و ما نیست و در دست فوتبال ایران است؛ اگر بتوانیم با آرامش کار کنیم راهکار پیدا می شود که منافع تیم ملی و باشگاه‌ها در آن خواهد بود؛ در آینده باید این دو المان مهم کنار هم باشد؛ باید در صلح و آرامش کار کنیم.
 
همه اهالی فوتبال فقط خدمت به مردم و هواداران فوتبال را دارند؛ همیشه گفتم وظیفه ما این است که پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم."
 
این گفته کی روش بار دیگر وجدان بیدار اهالی فوتبال را به این نتیجه می رساند، کسی که اختیاردارِ ملی پوشان ایران است، نه تنها یک فرمانده، بلکه جنتلمنی بزرگ است که به خوبی می داند برای برنده شدن و از آن مهمتر، محترم ماندن تیم ملی و ملی پوشان باید چه کارهایی انجام بدهد و چه نظرهایی را طرح کند و در کل چه نوع رفتاری را از خود نشان بدهد. حالا ملی پوشان ایران زیر نظر مردی هستند که به هیچ وجه نمی پذیرد، کمترین حقی از تیمش و بازیکنانش ضایع شود.
 
حالا ملی پوشان ایران زیر نظر مردی هستند که دانش بالایی در فوتبال دارد و کارنامه اش هم بسیار پربارتر از همه آنهایی است که زدنِ انواع تهمت ها و تلاشِ زیاد برای تخریب شخصیت فنی و حتی شخصی اش از هیج کوششی دریغ نکردند و ظاهرا از این پس هم نخواهند کرد! شرح این شرایط مشخص می کند که هدایتگر تیم ملی در راه جام جهانی 2018 در دست کسی است که راه هدایت مجموعه تحت هدایتش را به خوبی بلد است و این می تواند برگ برنده ای مهم برای تیم ملی فوتبال باشد.
 
جشنواره ستاره ها
 

به این اسامی دقت کنید: سید جلال حسینی، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاکه، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و .... حضور همزمان این همه ستاره باعث شده تا تیم ملی جشنواره ستاره ها را برگزار کند. قانونی نانوشته این طور حکم می کند که بازیکنانی که قرار است در 90 دقیقه در مستطیل سبز حضور داشته باشند، مهمترین ابزارهای موفقیت هستند.
 
تیمی که گلرش علیرضا حقیقیِ جام جهانی دیده یا علیرضا بیرانوند است، مدافعانش چهره هایی آماده و البته با تجربه ای چون سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی و رامین رضاییان هستند و قرار است، کاپیتان تیموریان و سعید عزت اللهی که حالا باید در لیگ قهرمانان بازی کند، کمربند دفاعی اش در وسط زمین را تشکیل بدهند تا بازیکنانی چون وحید امیری، دژاگه، جهانبخش و شاید هم طارمی بدون اینکه نگران گل خوردن باشند، هم سردار آزمون را در موقعیت گل زنی قرار بدهند و هم خودشان برای باز کردن دروازه تیم ملی قطر باشند، حتما تیم پر ستاره و کارآمدی است. شرح این شرایط ما را به این نتیجه می رساند که "ستاره ها" برگ برنده ای مهم برای تیم ملی ایران قلمداد می شوند.
 
تکمله: خطاب به ملی پوشان فوتبال؛ المپیک حالمان را گرفت، شما حال بدهید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
فوتبال عده ای را میلیاردر و میلیون ها نفر را فقیر می کند
حرف های فردوسی پور در برنامه نود و تحقیر تیم قطر خیلی ها را از از فوتبال زده کرد کروش هم عجیب بود حرف های بدی زد شاید هم مترجم غلط ترجمه کرد
بسیار تحلیل ابگوشتی ای بود
قطر ، کبریت بی خطر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی