بازدید 15066

آیا روحانی نیز درباره مردم ایران مثل جنتی فکر می‌کند؟!

به آقای جنتی توصیه می‌کنیم از طریق سرویس‌های گوگل، خیابان‌های رم و میلان را به راحتی طی کرده و حس کنند که کاملاً در این محیط قرار دارند! بنابراین، طرح این موضوع که سفر خارجی منجر به ایجاد معضل فرهنگی می‌شود و انتساب چنین کژاندیشی به مردم ایران که با سفر به این کشورها، تصور می‌کنند راه توسعه از بی‌بندوباری می‌گذرد، یک تفسیر شخصی و غیرقابل پذیرش است.
کد خبر: ۶۱۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 30 August 2016
آیا روحانی نیز درباره مردم ایران مثل جنتی فکر می‌کند؟!
اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل مختلف فرهنگی از جمله سفرهای خارجی، این پرسش را پیش آورده که آیا دیدگاه علی جنتی قابل تسری به کلیت نگاه فرهنگی دولت یازدهم است، یا این یک دیدگاه شخصی است که در قامت وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح شده و شگفتی‌هایی را در پی داشته است؟
 
به گزارش «تابناک»، «یکی از علت‌های معضلات فرهنگی سفرهای خارجی است... سفرهای خارجی زیاد شده و غالبا مردم به جاهای تفریحی کشورهای دیگر می‌روند و گاهی گمان می‌کنند پیشرفت‌های این کشورها به ‌خاطر بی‌بندوباری است»؛ این موضع‌گیری نه از سوی یک شخص فاقد اطلاعات و ناآشنا به احوالِ جهان، بلکه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سابقه فعالیت مستمر دیپلماتیک را در کارنامه دارد، مطرح شده است.
 
چندی پیش، علی جنتی این تعابیر را در تلویزیون مطرح کرد اما رسانه‌ها صرفاً این موضع‌گیری‌ها را منعکس کردند و هیچ نقد و نظر به این مواضعِ قابل تامل علی جنتی وارد نیامد. البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواضع عجیب دیگری نیز در این گفت وگوی تلویزیونی بیان نمود که هر یک مجزا قابل نقد است؛ اما غیرمنتظره‌ترین بخش صحبت‌هایِ این ساکن بهارستان، طرح سفرهای خارجی به عنوان یک «معضل فرهنگی» است!
 
موضع‌گیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه مردم با سفر به کشورهای خارجی و تماشای توسعه یافتگی این کشورها تصور می‌کنند عامل این توسعه یافتگی، بی بند‌باری است و احتمالاً راهکار توسعه یافتگی را بی‌بندباری می‌یابند، مشخص نیست بر اساس چه نظرسنجی یا پژوهشی مطرح شده است. آیا واقعاً از شماری از مردم نظرخواهی شده و گروه وسیعی از مردمی که به خارج از ایران سفر کرده‌اند، چنین نظری داده‌اند یا این موضع‌گیری محصول نگاه شخصیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟
 
آیا روحانی نیز درباره مردم ایران مثل جنتی فکر می‌کند؟! 
به نظر می‌رسد، این برداشت که توسعه یافتگی کشورهای غربی به واسطه بی‌بندوباری‌شان است، عقب افتاده‌ترین موضع‌گیری ممکن است که در یک نظرسنجی سراسری در کشور بعید است که کم‌سوادترین اشخاص نیز چنین تحلیلی داشته باشند. البته ممکن است گروهی تصور کنند توسعه یافتگی غرب به واسطه نئولیبرالیسم یا سکولاریسم است که این نحله‌ها در فرهنگ واژگان بی‌بندباری معنا نمی‌شود و بعید است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای استفاده از این تعابیر، از لفظ بی‌بندباری استفاده کرده باشد.
 
مسأله دیگر تصور سفر خارجی به عنوان یک راه ورود معضلات فرهنگی است. ظاهراً وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این باور را دارد که در دوره قاجار به سر می‌بریم که شماری به فرنگ سفر می‌کنند و غرب‌زدگی را به ایران می‌آورند. آیا توسعه کشورهای غربی از طریق هزار و یک شبکه ماهواره‌ای، اینترنت و این حجم از ارتباطات قابل مشاهده نیست و مردم با قدم گذاشتن بر خیابان‌های پاریس، لندن و وین، به امری که وزیر اشاره کرده، پی می‌برند؟!
 
برای درک بهتر ماجرا، به آقای جنتی توصیه می‌کنیم از طریق سرویس‌های گوگل، خیابان‌های رم و میلان را به راحتی طی کرده و حس کنند که کاملاً در این محیط قرار دارند! بنابراین طرح این موضوع که سفر خارجی منجر به ایجاد معضل فرهنگی می‌شود و انتساب چنین کژاندیشی به مردم ایران که با سفر به این کشورها، تصور می‌کنند راه توسعه از بی‌بندوباری می‌گذرد، یک تفسیر شخصی و غیرقابل پذیرش است.
 
در این میان، پس از موضع‌گیری شفاف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه ورود معضلات فرهنگی به کشور که طبیعتاً با این منطق باید محدود شود، این پرسش پیش روست که آیا این نگاه در نزد شمار وسیعی از متولیان فرهنگی کشور یا دولت یازدهم وجود دارد یا این تحلیل شخصی آقای وزیر بوده که در تلویزیون مطرح شده است؟ این پرسش از این جهت حائز اهمیت است که اگر واقعاً تصمیم‌گیران کلان فرهنگی چنین نگاهی داشته باشند، نباید از دیوار کشیدن دور ایران در آینده دور توسط همین مسئولین تعجب کرد.
 
و در آخر، باید به مسئولان یادآوری کرد، معضل فرهنگی لزوماً و صرفاً محصول وارداتی نیست و اینکه بین بارِ فکری مسافر به داخل ایران، به دنبال عامل اصلی معضلات فرهنگی نظیر بی‌بندو باری بود، یک مسیر خطا و بی‌فرجام است که باعث دور شدن نگاه ناظران از ضعف متولیان داخلی در بهبود فضای فرهنگی کشور می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۰
مردم ما از لحاظ فرهنگی دچار مشکل هستن.شما اگر از یک ایرانی بپرسید چرا اروپا از ایران پیشرفته تره میگه چون آزادی دارن.
100 درصد با گفته های وزیر موافقم.مردم ایران متاسفانه دچار عقب ماندگی فرهنگی شدیدی هستن و فکر میکنن پیشرفت توی بی بند و باری و بی حجابی و مشروب و دیسکو و کاباره و.... است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تو اصلا میدونی آزادی یعنی چه ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مشکل اصلی اینکه توی مملکت ما یک سری از واژه ها اصلا معنی نشده و متاسفانه درموردش صحبت و بحث نمیشه چون همیشه انگ سیاسی بهش میزنن ...
بهتر اول آزادی ، حریم خصوصی ، تعریف بشه
آبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مردم ایران همه نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
ذهن جنسیتی یعنی همین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
چرا بجای مردم کل ایران فکر میکنی و نظر میدی !!!؟؟ یه روانشناس برو !!
خیلی وزیر تندیه
واقعا جای تاسف دارد.
اتفاقا بنده در سفر پژوهشی که به کشورهای خارجی داشتم علاقه ام به کشورم بیشتر شده و همه تلاشم برای اعتلای کشور است. اتفاقا به نظر من سفر نکردن خارجی زیاد منجر به این میشود که تصورات غلط برای خارج از کشور وجود داشته باشد. و سفر حارجی باعث می شود که واقعیتها چه زیبا و چه زشت دیده شود.
به عنوان کسی که چند سالی است در خارج از وطن عزیز زندگی می کنم و مراوداتی که با مردم کشورم دارم، تقریبا در تمامی قشرهای مختلفی که با آنها سر و کار دارم، این حرف آقای جنتی صحیح است و مصداق دارد. واقعا درصد قابل توجهی (دقت بفرمایید، درصد قابل توجه) از مردم، فکر می کنند دلیل پیشرفت کشورهای دیگر، آزادی بی حساب و کتاب، به خصوص آزادی روابط جنسی و مشروبات الکلی است. آنها حتی به این موضوع فکر نمی کنند که مثلا این دو مورد ممکن است مصداقی یا مثالی از آزادی باشد، واقعا فکر می کنند این موارد باعث پیشرفت می شوند. من ساعت ها وقت صرف کرده ام تا توضیح دهم که اصلا آنگونه آنها فکر می کنند نیست. این موارد هم عمومیتی که آنها فکر می کنند ندارد. خانواده و چارچوب اخلاقی اینجا مهم است و ...
آقای جنتی درست گفته اند این مورد را.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
دوست عزیز ایشون گفتند مردم که به سفر خارجی میروند این فکر را میکنند. در صورتی مردم چون به سفر خارجی نمی روند و مراوادات ما با دنیا کم است و سطح زبان مردم پایین است و ... چنین فکری میکنند. وگرنه اگر کسی بیاید و ببینید واقعیت امر را پی میبرد
بالاخره باید به یه چیزی گیر داد دیگه! نون بعضیها چطور در بیاد اگه گیر نباشه!!!
در اینکه بی بند و باری عوامل خارجی و خصوصا غربی هم دارد هیچ شکی نیست اما نباید به این بهانه فرافکنی کرد و از زیر بار مسولیت شانه خالی کرد ما نهادهای فرهنگی زیادی داریم و سالیانه کلی بودجه صرف میشود بلاخره باید یک خروجی مناسبی داشته باشند وگرنه با این استدلال باید دست روی دست بگذاریم چون اگر حتی سفرهای خارجی را منع کنیم با ماهواره و شبکه های اجتماعی میخواهیم چکار کنیم / پی افکندم از نظم کاخی بلند / که از باد و باران نشاید گزند / ما باید دارای آنچنان پایه های فرهنگی قوی باشیم که از اینگونه هجمه ها مرعوب نشویم و توپ را به زمین غرب شوت نکنیم
عزیز من اینها اطلاعاتی دارند که ما و شما بی خبریم خود تابناک خبر زده دستگری اعضای شبکه مدلینگ در اردبیل. بعضی ها پول می گیرند که بعضی چیزها را ترویج کنند. ایشون هم نگفتند ایتالیا گفتند کشورهای عربی.
موفق باشید
پسر كو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش نخوانش پسر
اقای جنتی فرهنگ و مشی فرهنگی را از سید مظلوم خاتمی عزیز یاد بگیرید
واقعا چه بايد گفت؟ كدام عقل سليمي باور ميكند پيشرفت در حوزه‌هاي مختف نظير دانش، صنعت، طب، ورزش، و صدها موارد ديگر كه مي‌توان بيان كرد حاصل غرق شدن يك كشور در بي‌بندو باري و بي‌اخلاقي و زشتي و ك‍ژي باشد؟ نمي‌شود برادر من، امكان ندارد. هر وقت متر خود را از تعريف بي‌بند و باري و بي اخلاقي تصحيح نموديد، آنگاه به قضاوت بنشينيد. فقط سري به كتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، اتوبوسها، تاكسي‌ها، موزه‌ها ادارات و غيره بزنيد و مقايسه‌اي بكنيد بين بي‌بندوباري و بي اخلاقي در كشور ما و ديگر كشورهاي بقول شما پيشرفته. حجاب را نشانه گرفته‌ايد، اخلاق فقط در حوزه ي حجاب نيست. راستي در حوزه ي فرهنگ، اقتصاد، مديريت، رانت، صنعت و ..... چه تعريفي از بي‌بند و باري داريد؟
درست میگه یه بار خودتون تو هواپیما های مسافرین ایرانی توریست برید
تحلیل و تفسیرهای تابناک دیگه هیچ جایی برای ارائه نظر و عقیده ما باقی نمی ذاره.خودش میبره و میدوزه.بابا این آقای وزیر حرف خیلی درستی زده.هرکی رفته خارج و برگشته همین رو میگه.میگه اونجا چون آزادی هست پیشرفت کردند.
تکمیل کننده این صحبت این است که افرادی که ظرفیت کمی دارند و البته به کشورهای دیگر سفر می کنند
تابناک جان
چرا فکر می کنی شرکت در کلاب های شبانه تاثیری در فرهنگ ندارد؟
رطب خورده منع رطب کی کند!؟!؟!
اقای جنتی طرز فکر خودش رو گفته.وقتی شیراز یا اصفهان هتل رو چند برابر با مردم حساب می کنند خوب با همون پول میری یک کشور خارجی.شاید اقای وزیر از این جاهای بی بندوبار زیاد میرن که فکر می کنند مردم هم حتما اونجا می رن و اون موضوع تو کل زندگی مهمه.
روش است ک منظور وزیر راه رفتن در خیابانهای رم نبوده بلکه منظور شان آنتالیا..بالی.. وجاهایی هست که مسائل خلاف فرهنگ وشرع اسلام وایران دارند... ایرانیان قدیم هیج وقت بد حجاب یا بی بند وبار نبوده اند
پسر کو ندارد نشان از پدر...
انوقت ایشون مدرک تحصیلیشون رو کی بهشون داده و از کجا دریافت کردن؟؟
نکنه مثل بعضی از اقایان باشه مدرک تحصیلی ایشون؟
باز هم از اون آسمون ریسمون بافتنهای معروف تابناک ! خوب برادر عزیز، معلومه که وقتی مردم میرن خارج از کشور و فضای اونجا رو با مملکت خودمون مقایسه میکنند، دلشون میخواد توی ایران هم آزادی های آنچنانی میداشتند و این دقیقاً میشه معضل فرهنگی مگر اینکه شما اسم دیگه ای برای این قضیه داشته باشید.
دقیقا منظور ایشان از بی بند و باری همان سکولاریسم و لیبرالیسم می باشد که البته لیبرالیسم آن به نحوی صد برابر وحشیانه تر و به معنای واقعی لیبرالیسم بی بند و بار در ایران وجود دارد. سکولاریسم فعلا وجود ندارد ولی اعتقاد به جدایی دین از سیاست نزد بسیاری از مردم کاملا پذیرفته شده و به عنوان راه پیشرفت و نجات مطرح است. متاسفانه تنها فاکتوری که نه در حکومت و سیاست و نه در نزد مردم جا نیافتاده اخلاق است. متاسفانه ما فاکتور اخلاق را در غرب مشاهده نمی کنیم و هنوز نفهمیده ایم که دلیل اصلی پیشرفت آنها اخلاق است.
علت اصلی عقب افتادگی ضعف مدیریت عزیزان می باشد. به عنوان مثال مگر مالزی کشور بی بند باری است؟! آیا بیشتر از ما نفت دارد؟ بیشتر از ما معدن دارد؟ بیشتر از ما متخصص و نیروی انسانی ماهر دارد؟
واقعا فقط ميتونم براي ايشان و دولت محترم اظهار تاسف كنم.
نویسنده عزیز چرا خودتو به اون راه میزنی . حرفش قابل قبول است. پس الکی به خودت فشار نیار که چند کلمه بنویسی
مگه چند درصد ازجمعیت 80000000میلیونی به مسافرتهای خارج اونهم توکشورهای پیشرفته میرند که شما هی میگید مردم .مردم
البته بیشترین آمار مسافرت اینجاها که شما میگویید نیست
پاتایا و آنتالیا و دبی را شما برو حرفهای وزیر را میفهمی .............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
گل گفتی...
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
حالا پاتایا و انلیا یه چیزی دبی چه مشکلی داره دقیقا؟!!!!
تابناک چرا جو سازی میکنی. اصل مطلب جناب وزیر کاملا درست هست. میخوای تخریب کنی بکن ولی جو سازی نکن. بودجه بهتون ندادن؟ چی شده باز؟ از خدا نمیترسید؟ حرف جنتی درسته مردم فکر میکنن بی بندو باری غرب باعث پیشرفتشون شده. خودتون رو گول نزنید.
من میگم دور کشور دیوار بکشیم که کسی نره خارج. ماهواره ها رو هم در یک اقدام گاز انبری جمع کنیم. به خارجی ها هم اجازه ورود ندیم چون با خودشون فساد میارن. و کلا خودمون باشیم و خودمون ... بعدش هر چقدر خواستیم غنی سازی کنیم و موشک بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تا حالا هم همین بوده!
يكي از دلايلي كه خارجي ها راجع به ايران اطلاعات غلط دارن و شايعه در مورد ايران را باور ميكنن اين هست كه نتونستن راحت ويزاي ايران را بگيرن و ايران را ازنزديك ببينن، اونايي كه اومدن اكثرا واضي هستن و مثبت شدن
نه جانم همه می دانند که توسعه یافتگی محصول مدیریت صحیح منابع با استفاده از نظرات متخصصین است . دلیل عقب ماندگی کشور ما استفاده نکردن از تحربیات کشور های توسعه یافته و آزمون و خطا های مکرر و اصرار بر نظرات غیر کارشناسی عده ای از مدیران غیر متخصص است .
سایت محترم تابناک- اجازه میخواهم نظر آقای جنتی را اینگونه تعبیر نمایم شاید نویسنده مقاله با نگاهی از این زاویه از ادبیات بکار گرفته شده توسط آقای جنتی رنجیده نشود ولی به هر حال میبایست خودشان اصلاح نمایند.

احتمالا نیت ایشان بیان این بوده است که کسانی که به خارج سفر میکنند.با مشاهده بی بند باری فرهنگی ( بی دینی) و توسعه یافتگی به این تشکیک میرسند . که دین مانع توسعه است . خب ایشان

خواسته اند بگویند که با چنین تشکیکی و در برگشت افراد مستعد چنین برداشتی . و با این رسوب فکری بر گشته از فرنگ - تلاش های فرهنگی ما را سخت و تحت و شعاع قرار میدهد .

اقناع افراد اینگونه ای و نه همه فرنگ رفته - که شاید در داخل و پس از برگشت همین افراد معضل فرهنگی با خود به سوغات میاورند را جزء یکی از آسیب ها اشاره نمودهاند .

خلاصه خواسته اند بگویند که برای این پندار عارضی که در خیابان های تهران خود نمائی میکند چه باید کرد. بنظر نمیرسد قصد توهین همگانی و یا بستن درب سفر را داشته اند.
چرا اقاي روحانى هيت دولت را تغيير نميده؟ واقعا لازمه چندنفر برن از دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
شاید تحمیلیه
أمثال ايشان براي تبري جوستن ، ياد گرفته اند مشكلات را گردن خارج از كشور بيندازند
چرا منفی دادن به نظرات امکانپذیر نیست؟
به نظر من ، نبود اون آزادی ظاهری و بی بند باری در ایران ، باعث میشه کسانی که قدرت مالی برای جهان گردی ندارن ، نتیجه گیری غلطی بکنن... در چنین جوامعی هم این بی بند و باری مختص قشر کوچوکی از جامعه هستش .... و از اینجا به دوستانی که خارج از ایران زندگی میکنن توصیه میکنم با ایران مثل خانه پدری بر خورد کنن ، با هر کمی کاستی همیشه از وطن دفاع کنیم ، و حرف داخل خانه پدری رو بیرون نبریم و هیزم در آتیش دشمن نرزیم .... تا باشد روزی که همگی پشت هم وایسیم
پیشنهاد ایشون برای ایران الگوی کره شمالیه
تابناک جان
روحانی هرکی باشه در قلب من جا داره
چون میدونم چه کار بزرگ و مسئولیت بزرگی
را قبول کرده ومن بهاو از صمیم قلب رای
دادم و هیچگاه این بزرکوار را با هیچکسی
مقایسه نمیکنم
انتخاب ایشون به عنوان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیشتر یک انتخاب سیاسی بود (و بیشتر به واسطه مسئولیت پدر بزرگوارشون) تا انتخاب یک اصلح. پس از انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهور، اولویت.های ایشون در وهله اول، مسایل اقتصادی بود تا سایر حوزه.ها
بی‌ بندو باری یعنی‌ آزادی روابط جنسی‌؟ یعنی‌ مخفی‌ باشه بهتره؟ پس به هر حال این رابطه جنسی‌ هست. پس دلیل عقب ماندگی ما این نیست. دلیلش اینه که ما تقریبا همیشه عقب مانده بودیم. این قضیه بیش از هزار سال قدمت داره.
مردم چه گناهی دارن. بابا ما ایرانیا هر جای دنیا میریم بهمون خوش می‌گذره.
جلل الخالق، حتی به ذهنم هم نرسیده بود.
این تفکرات نهایتا یک سال دیگر دوام می اورد و مجلس جدید مسلما به وزرا با این تفکرات رای نخواهد داد
تابناک الکی خودتو خسته نکن. حرف های وزیر محترم خیلی هم صحیح و درسته حالا هی تو بیا متن بنویس تخریب کن ببینم کار دیگه ای هم بلدی یا نه؟ این همه اتفاقات مهم میفته تو آومدی گیر دادی به این
ما که خارج هم رفتیم جاهای مبتذل هم نرفتیم مثل آقای وزیر هم فکر نمیکنیم که به خاطر بی بندو باری پیشرفت کرده اند پیشرفت کرده اند چون مدیریتشان درست بوده و دانشمندان از همه جای جهان را جذب کرده و به دانش و تلاششان بها میدهند و واقعا قصد پیشرفت دارند چون نظام اقتصادیشون بر مبنای درستی است و در آموزش سرمایه گذاری میکنند و دانشگا ههای خوبی دارند.
دلیل پیشرفت آنها مدیریت کشورشان بر اساس منافع ملی وخواست ملت ودلیل معضلات ما اداره کردن کشور در جهت منافع اقلیتی تمامیت خواه است
والا ما که ساکن کشورهای غربی هستیم ومنتاوبا به ایران هم سفر میکنیم، بی بند وباری خاصی نیشتر از آنجه در واقعیات میدانی ایران است، مشاهده نکرده ایم صمن اینکه با نگاه امار هم میزان طلاف که بیانگر ناپایداری حانواده هاست، در ایران 8 برابر متوسط جهانی ورتبه جهارم در دنیاست و این میزان 13 برابر ایتالیا با همان میزان جمعیت ایران است. من قکر میکنم خود ایشان هم به این خزعبلات باور ندارد وجون وزارت ارشاد از سوی دلواپسان متهم به ولنگاری فرهنگی شده است، هر از گاهی برای خنثی سازی آن،جرف باب طبع آنان را میزند
همین بس که تعداد زیادی از فرزندان مسئولین ارشد مملکت اعم از وزیر و وکیل در خارج بسر می برند.
شما نمی‌تونید از غرب تکنولوژی بوئینگ رو بگیرید ولی ایدئولوژی که منجر به ساخت بوئین میشه رو نادیده بگیرید. تکنولوژی و فناوری و به قول شما پیشرفت نتیجه آزادی و دموکراسی و لیبرالیسم و نقد آزادانه از همه چیز و همه‌کس می‌باشد.
لازم به توضيح است كه ازاديهاي سياسي و اقتصادي از درون ازاديهاي فردي مي گذرد يعني اگر ازادي فردي مثلن ازادي پوشش و ازادي بيان و ..... نباشد ازادي سياسي و اقتصادي هم نيس و لاجرم اگر ازادي سياسي و اقتصادي هم نباشد پيشرفت فكري فرهنگي اجتماعي و صنعتي نيست.
کسی که میره خارج و میره مثلا کنار دریا یا میره کاباره یا جاهای اینچنینی اون خودش منحرف فرهنگی است چیکار به این ها دارید بچسبید به ادمهای با هویتی که دچار بی هویتی نشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی