بازدید 8351

دستگیری ۲۰۰ مدیر کانال‌های مجازی توسط سپاه

پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران ایران گزارش داده‌اند که حدود ۲۰۰ نفر از مدیران و کاربران فضاهای مجازی فعال در واتس‌اپ، تلگرام و اینستاگرام احضار یا دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۶۱۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 29 August 2016
پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران ایران گزارش داده‌اند که حدود ۲۰۰ نفر از مدیران و کاربران فضاهای مجازی فعال در واتس‌اپ، تلگرام و اینستاگرام احضار یا دستگیر شده‌اند.

این پایگاه دلیل احضار و بازداشت ۱۷۰ نفر از این افراد را فعالیت‌های "ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی" خوانده است.
 
مدیران شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام بر اساس "بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌، احضار و یا دستگیر شدند."
همچنین روابط عمومی و اطلاع رسانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داده است که ۲۲ نفر از "متخلفان" شبکه های اجتماعی در این استان، دعوت، احضار و یا دستگیر شده‌اند.
 
بنابر این گزارش، این شبکه‌ها بعد از برخورد با مدیران و کاربران آنها مسدود شده‌اند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه فتح گزارش داده که تعدادی از این افراد در حوزه امنیت اخلاقی فردی اقدام به انتشار تصاویر "مستجهن" در فضای تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام می کردند که دستگیر شدند.
 
به نوشته تسنیم، گروه دیگری از این افراد نیز در حوزه "امنیت اخلاقی و توهین به عقاید و مقدسات دینی" شناسایی و دستگیر شدند.
 
یک هفته پیش نیز پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از احضار یا دستگیری مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام، خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی