بازدید 4256

یلدریم: اسد را نمی‌توان نادیده گرفت

نخست وزیر ترکیه با تاکید بر تلاش برای همکاری با ایران و روسیه به منظور حل بحران سوریه، بر لزوم مشارکت بشار اسد در حل بحران اذعان کرد.
کد خبر: ۶۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 26 August 2016
نخست وزیر ترکیه با تاکید بر تلاش برای همکاری با ایران و روسیه به منظور حل بحران سوریه، بر لزوم مشارکت بشار اسد در حل بحران اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «بن علی یلدریم» نخست وزیر ترکیه درمصاحبه تلویزیونی با شبکه «تی.ار.تی» گفت: چه بخواهیم، چه نخواهیم، بشار اسد یکی از طرف های مهم و موثردر بحران سوریه است و درمرحله فعلی نمی توان وجود وی را نادیده گرفت.

یلدریم همچنین خاطرنشان کرد که مخالفان سوری را نیز نمی توان نادیده گرفت.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: برخی از کشورها از بشار اسد و برخی دیگر از مخالفان حمایت می کنند، موضوع سوریه به یک موضوع بین المللی تبدیل شده است، ولی ما باید با ایران و روسیه برای ارائه راه حل برای بحران سوریه همکاری کنیم، اسد با مخالفان سوری می جنگد و روسیه از او حمایت می کند و به همراه او تحرکاتی را علیه مخالفان انجام داده است، این درحالیست که آمریکا ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را رهبری می کند و ما هم بخشی از این ائتلاف هستیم.

يلدريم با بیان اینکه ششمین سال بحران سوریه رو به پایان است، اظهار داشت: باید از هر نوع نظام سوری مبتنی بر نژادپرستی دوری کرد، نظام سوریه با پول مردم سلاح می خرد و از همان سلاح علیه آنان استفاده می کند.

ترکیه به تازگی لحن خصومت آمیز را درقبال تحولات سوریه کاهش داده است، به گونه ای که نخست وزیر ترکیه از تهران و مسکو خواسته است که صفحه جدید را درتعامل با بحران سوریه بگشایند.

وی همچنین همه طرف های را به گفت و گو و تشکیل «نظام حکومتی» در کشور با مشارکت همه سوری ها دعوت کرد.

نخست وزیر ترکیه مدعی شد که کشورش چشم طمعی به یک وجب از خاک سوریه ندارد و از تمامیت ارضی سوریه کوتاه نخواهد آمد وعملیات «سپر فرات» درنتیجه مخالفت مطلق آنکارا با تسلط بر هر منطقه ای اجرا می شود.

«رجب طيب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت که کشورش تصمیم به از بین بردن خطر داعش و اتحادیه دموکراتیک کرد گرفته است و زمام امور را برای حفاظت از اراضی سوریه دردست خواهد گرفت.

اظهارات یلدریم درحالیست که عملیات «سپر فرات» دیروز (چهارشنبه - 3 شهریور) به بهانه مبارزه با تروریسم و با هدف پس گرفتن منطقه مرزی جرابلس از دست داعش آغاز شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی