بازدید 14953
مروری بر روزنامه های امروز پنجشنبه چهارم شهریور؛

جدال سخنگو با ادعای دستگیری جاسوس هسته ای/ نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!

روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و هیأت دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع ادعا درباره دستگیری یک جاسوس و همچنین موضوع گم شدن سه نفت کش نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 25 August 2016

روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و هیأت دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع ادعا درباره دستگیری یک جاسوس و همچنین موضوع گم شدن سه نفت کش نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصلاح طلب بیانات دیروز رهبر انقلاب درباره موضوع هسته ای و اصولگراها، موضوع فیش های نجومی را در کانون توجه قرار داده اند.

روزنامه کیهان: مردم پاسخ می‌خواهند /از حقوق‌های نجومی نباید به آسانی گذشت

جدال سخنگو با ادعای دستگیری جاسوس هسته ای/  نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!

روزنامه شرق: انتقاد به بدعهدی طرف مقابل است نه خودي‌ها

جدال سخنگو با ادعای دستگیری جاسوس هسته ای/  نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!

ادعای دستگیری جاسوس

روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «جدال سخنگو با مدعي» با اشاره به اینکه وزارت خارجه ادعاي كريمي‌قدوسي و رسايي را تكذيب مي‌كند نوشت: «روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه سخنان منتشره به نقل از کریمی‌قدوسی مبنی‌ بر دستگیري يكي از اعضای هیأت همراه وزیر امور خارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه را «ادعای بی‌پایه و اساس، بی‌ربط، کذب محض و قولی غلط» عنوان کرد.

به گزارش «ایرنا»، بهرام قاسمی گفت: «چگونه ممکن است آقای قدوسی که نمایندگی مردم محترم و صادق مشهد مقدس را در مجلس محترم شورای اسلامی برعهده دارند، در عصر ارتباطات گسترده که دسترسی به اطلاعات صحیح پیرامون یک سفر سیاسی بسیار سهل و آسان است به خود اجازه می‌دهد مطالبی غلط را عجولانه و بدون هیچ‌گونه بررسی اولیه بیان کند». قاسمی تصریح کرد: «بی‌شک علل و انگیزه‌های آشکار و نهان اظهار چنین سخنان بی‌اصل‌واساسی کاملا واضح و روشن است. وزارت امور خارجه با مدنظر قراردادن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به این‌گونه دروغ‌پردازی‌های واهی و بازی‌های سیاسی ناصواب را ندارد و تأکید می‌کند که عده‌ای معدود نباید منافع و امنیت ملی را قربانی اهداف و اغراض زودگذر جناحی و شخصی خود کنند»، اما این تمام ماجرا نیست. عصر روز گذشته خبرگزاری «ایسنا» نوشت که در پیگیری‌هایش درباره موضوع بازداشت این فرد به نتایجی دست یافته است. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «فرد مورداشاره عضویتی در ستاد برجام و وزارت خارجه نداشته و فقط در مقاطعی از طرف یکی از بخش‌های اقتصادی کشور برحسب نیاز در تیم مذاکره‌کننده و مسائل مربوط به برجام حضور داشته است». این منابع مطلع با اشاره به اینکه چندی پیش مطرح شده بود که فرد بازداشت‌شده از ستاد برجام است، اعلام کرد:‌ «دبیر ستاد برجام و اعضای آن کاملا مشخص هستند و او هیچ عضویتی در این ستاد ندارد. با توجه به اینکه این موضوع، یک پرونده امنیتی و قضائی است، احتمالا مسئولان مربوطه در زمان مقرر و در صورت لزوم در این ارتباط اطلاع‌رسانی بیشتری خواهند کرد».»

گم شدن سه نفت کش

روزنامه ابتکار در گزارشی با تیتر «سه نفت کش با بارَش گم شد» با اشاره به آخرین میراث احمدی نژاد نوشته است: « روز گذشته از آخرین و جدیدترین میراث دولت قبل رونمایی شد. گم شدن سه نفت کش اگرچه به عجیبی ماجرای ناپدید شدن دکل نفتی نیست، اما شنیده ها حکایت از آن دارد که حدود صد میلیون دلار از اموال ملی در این اتفاق از بین رفته است. دستاوردهای دوران تحریم و هرج مرج های ناشی از آن تنها به سوءاستفاده های بابک زنجانی و امثال او ختم نشده است و هر روز پرونده تازه ای از تخلفات در دولت احمدی نژاد رسانه ای می شود.

جدال سخنگو با ادعای دستگیری جاسوس هسته ای/  نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!

طبق گزارش های به دست آمده، ماجرای مفقود شدن سه نفت کش مربوط به یک تبعه یونانی است که دستگیر شده است، اما طی روزهای گذشته محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور از بازداشت فردی یونانی که در معامله‌ای، ۲۸ میلیون یورو پول‌های صندوق بازنشستگی را بازنگردانده بود،

خبرداد.

در حال حاضر خبری در دست نیست که ارتباط این تبعه یونانی با گم شدن نفت کش ها چیست؟ چرا که اسلامیان در این خبر به بخش دیگری از تخلفات این فرد اشاره کرده است.

روز گذشته اما ایلنا طی گزارشی اعلام کرد که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در کنار دکل‌های مفقود شده، سرنوشت سه فروند کشتی نفتکش ایرانی نیز تا این لحظه نامعلوم است.

بنا براین گزارش در دولت محمود احمدی‌نژاد 8 فروند نفتکش غول پیکر ایران بدون امضای قرارداد حقوقی در اختیار یک تبعه یونانی قرار گرفت که نامبرده با سوءاستفاده از موقعیت، هر 8 فروند کشتی نفتکش را به همراه محموله‌های نفتی موجود در آن در اختیار گرفت و از حوزه جغرافیایی کشور خارج کرد.

بر اساس این گزارش، با پایان دولت احمدی‌نژاد و روی کار آمدن دولت جدید، پس از برکناری مسئولین مرتبط با این تخلف و فعالیت های مداوم دولت یازدهم، 5 فروند از این کشتی‌ها به کشور بازگردانده شد. اما 3 فروند از این نفتکش‌ها کماکان مفقود است. »


روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان «نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!» نوشت: «لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به پروتكل اختياري كنوانسيون حقوق كودك در مورد به كارگيري كودكان در منازعه مسلحانه» نقشه خطرناكي است كه مستقيماً بسيج دانش‌آموزي را نشانه گرفته است تا «تحت حاكميت سازمان ملل متحد»! خود را با دست خود از داشتن بسيج و از آموزش دانش‌آموزان بسيجي و فرهنگ جهادي محروم كنيم و از اين پس حتي گذشته پر افتخار و حماسي خود را كه بخشي از آن حماسه‌هاي نوجوانان و جوانان زير 18 سال دفاع مقدس است، «غيرقانوني» و لابد غيرقابل بحث و اشاره و افتخار بدانيم ! اين لايحه كه در 23 تير ماه امسال از سوي رئيس‌جمهور براي طي تشريفات قانوني به مجلس فرستاده شد، درحالي كه 24 مرداد ماه با نظر مخالف مركز پژوهش‌هاي مجلس مواجه شد، در 25 مرداد در كميسيون حقوقي مجلس تصويب شده است و قرار است هفته آينه براي رأي‌‌گيري به صحن علني مجلس بيايد. در نظر كارشناسي مركز پژوهش‌ها ضمن پيشنهاد رد كليات اين لايحه با توجه به ايرادات حقوق بشري عليه كشورمان پس از تصويب كنوانسيون حقوق كودك، دغدغه آوردن نام بسيج به عنوان كودكان مسلح برجسته شده بود اما موافقان لايحه بيشتر به اين خيال، خوشند كه بسيج يك نيروي مسلح نيست بلكه يك نيروي انقلابي با اهداف فرهنگي و اجتماعي است و يا اينكه ايران اين پروتكل را با «حق شرط» مي‌پذيرد دولت حقوقدان ما ظاهراً از كنار اين حقيقت به سادگي مي‌گذرد كه پس از پيوستن به اين پروتكل اختياري، اختيار تعريف محل حضور كودكان و آموزش‌هايي كه به آنان داده مي‌شود، ديگر با ما نيست.

جدال سخنگو با ادعای دستگیری جاسوس هسته ای/  نقشه حذف بسيج دانش آموزي با حاكميت سازمان ملل!

 نكته ديگر آنكه ايران پيشتر در سال 86 به پروتكل اختياري كنوانسيون حقوق كودك درخصوص فروش، فحشا و هرزه نگاري كودكان ملحق شده است و حالا شايد دولتمردان اين پروتكل جديد را ادامه همان پروتكل قبلي بدانند، چنانكه در مقدمه توجيهي لايحه ارسالي دولت به مجلس اين نكته اشاره شده است. اما آيا اينكه ما براي جلوگيري از سوءاستفاده جهاني از كودكان ايراني و سوء‌استفاده‌هاي داخلي به پروتكل حقوق كودك در فروش و فحشا بپيونديم، با پروتكلي كه ما را به احتمال قوي از هر گونه آموزش حتي ابتدايي در حوزه بسيج منع كند، يكي است؟ آيا اين تصميم يك دولت حقوقدان است؟! و آيا تجربه برجام و تعاريف متفاوتي كه امريكا از يك قرارداد معين مي‌كند و بدعهدي كه در آن دارد، براي دولتمردان ما تجربه‌اي كافي نبوده است»؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی