بازدید 3952
واکنش دبیرکل‌کمیته المپیک

دلیل جالب شهنازی برای ناکامی ستاره های ایرانی در ریو

بعضی از قهرمانان ما در دوران کسب سهمیه زودتر از وقت موعد به اوج آمادگی رسیده بودند و من اسم نمی‌آورم چون بحث فنی است.ما یک قهرمان در گذشته در المپیک داشتیم که این قهرمان هیچ‌وقت در هیچ صحنه‌ای و حتی در میدان المپیک هم فکر نکرد که در یک جایی آمده که باید قهرمان نشود و آن هادی ساعی است. هادی یک جمله معروف دارد و آن این است که من از دوم شدن متنفرم.
کد خبر: ۶۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 19 August 2016
دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است که برخی از قهرمانان ورزش ایران را زودتر از موعد لازم به اوج آمادگی رسانده بودند و آنها پیش از آغاز رقابت ها در دوره نزول قرار گرفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، شاهرخ شهنازی در مورد نتایج اخیر ورزشکاران حاضر در این دوره از بازی‌های المپیک، اظهار داشت: در مورد پیش‌بینی‌هایی که شده بود، براساس توانمندی بچه ها؛ آن اتفاقات برخلاف بعضی‌ها محقق شد. به عنوان مثال فرزان عاشورزاده قهرمانی است که به نظر می‌آمد که باید دقت بیشتری می‌کرد و بازی را مدیریت می‌کرد، اما به هر حال اتفاق افتاد. این همان چیزی است که همیشه در صحبت‌های‌مان می‌گوییم که یک قهرمان برای سهمیه المپیک خودش را بیش از یک مسابقات عادی باید آماده کند. آن هم قهرمانی که امید مدال طلا بود و روی آن برنامه‌ریزی شده بود. 

وی در ادامه افزود:‌ در مورد بهداد سلیمی شما دیدید که یک دسیسه و یک برنامه‌ریزی از قبل شده بود و آن مدال قطعی را از این قهرمان که رکورد یک ضرب المپیک را شکست، گرفتند. ما در کشتی فرنگی همان شرایط را داشتیم و مدال‌هایی را که باید قطعاً می‌گرفتیم بر اثر حوادث و بعضی مواقع عدم آمادگی‌های جسمی یا روحی و روانی واقعاً محقق نشدند.در مجموع ما استحقاق مدال‌های بیشتری را داشتیم. به هر حال این جمله معروف کلاسیک است که اینجا المپیک است. این همان جمله بسیار سنگین برای قهرمانان ما است.

دلیل جالب دبیرکل کمیته المپیک برای ناکامی ستاره های ایرانی در ریو

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من یک مثال در مورد صحبت‌هایم می‌زنم ما یک قهرمان در گذشته در المپیک داشتیم که این قهرمان هیچ‌وقت در هیچ صحنه‌ای و حتی در میدان المپیک هم فکر نکرد که در یک جایی آمده که باید قهرمان نشود و آن هادی ساعی است. ما باید رفتار ساعی را برای دیگران الگو کنیم. هادی یک جمله معروف دارد و آن این است که من از دوم شدن متنفرم. من در المپیک کنار هادی ساعی و رضازاده حضور داشتم آنها در این رویدادهای بزرگ تشنه کسب مدال المپیک بودند، اما اینکه چرا آن تشنگی و آمادگی لازم برای المپیک حالا دیده نمی‌شود را باید مربیان و مسئولان بررسی کنند.

شهنازی در پاسخ به این سؤال که خیلی‌ها از کشتی فرنگی انتظار داشتند تا نتایجی مثل المپیک قبل کسب کنند، اما گویا کارشناسان اینطور معتقدند که سن ملی‌پوشان بالا بوده گفت: متوسط سن بالا بوده اما خیلی از قهرمانان دیگر را در برزیل دیدیم که برای سه یا چهارمین بار است که در المپیک حضور پیدا کرده‌اند و طلا کسب کردند، پس سن ملاک نیست. صرف آمادگی رسیدن ورزشکار مهم است. 

وی در ادامه گفت: باید به این موضوع اشاره کنم که بعضی از قهرمانان ما در دوران کسب سهمیه زودتر از وقت موعد به اوج آمادگی رسیده بودند و من اسم نمی‌آورم چون بحث فنی است و کلی عرض می‌کنم که برخی از قهرمانان ما را زودتر از موعد لازم به اوج آمادگی رسانده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار