بازدید 2129
رئیس‌جمهور در اجتماع مردم کهگیلویه و بویراحمد:

رشد اقتصادی در ۳ ماهه اول سال به ۴.۴ درصد رسید

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه شب گذشته مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در ۳ ماهه اول امسال ۴.۴ درصد بوده است، گفت: خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست و ما به آمریکا بدبینیم.
کد خبر: ۶۱۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 14 August 2016
رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه شب گذشته مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در ۳ ماهه اول امسال ۴.۴ درصد بوده است، گفت: خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست و ما به آمریکا بدبینیم.

به گزارش تسنیم، حجت‎الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه پهلوان تختی یاسوج به ایراد سخنرانی پرداخت. 

مهم‌ترین محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

* عزت ما در سایه ائمه اطهار، پیامبر اسلام(ص)، اهل بیت(ع) و به‌ویژه مولای ما امام هشتم است. امام رضا(ع) با حضور در ایران فرهنگ این دیار را به اوج رساند و امروز مضجع مطهر و پاک ایشان جاذبه‌ای است تا قلوب همه شیعیان و مسلمانان جهان به سمت این سرزمین و خراسان و مشهد الرضا(ع) جذب شود. 

* امام رضا(ع) درس برادری، عطوفت، محبت و وحدت داد چون ایشان امام رئوف و مهربان لقب یافته‌‌اند و ایشان را به‌عنوان "رضا" لقب داده‌اند که هم مورد رضایت خداوند بود و هم مورد رضایت عامه مردم. درس اخلاق، صفا و صمیمیت را از ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه امام هشتم بیاموزیم و عمل کنیم. 

* خوشحالم در این روز مبارک و در روز میلاد امام رضا(ع) در میان شما مردم خونگرم و دلاور هستم که همیشه در تاریخ در کنار قله دنا از استقلال ایران دفاع کردید و در برابر استعمارگران غرب و متجاوزان ایستادید. شما مردم در برابر ظلم و سلطه رضاخانی ایستادگی و مقاومت کردید. امروز هم در همه‌جا، شما در خط مقدم ایستاده‌اید برای کشورتان، برای عزت‌تان و استقلال سرزمین‌تان. 

* امروز 24 مرداد است. 24 مرداد 3 سال قبل دولت یازدهم برای خدمت به شما مردم تشکیل شد. از 12 تا 24 مرداد در کمترین زمان ممکن، به همت این مردم و با یاری نمایندگان مجلس توانستیم دولت یازدهم را تشکیل دهیم و شروع به‌کار کنیم. 

* در طول این 3 سال، علی رغم همه سختی‌ها، روزهای سخت و شرایط سختی که دولت یازدهم تشکیل شد، به‌همت و یاری مردم قدم به قدم به جلو حرکت کردیم. شب گذشته مرکز آمار کشور اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در 3 ماهه اول امسال 4.4 درصد بوده است. روزی که تشکیل دولت دادیم، رشد اقتصادی کشور منهای 6.8 درصد بود اما امروز به 4.4 درصد رسیدیم. 

* اگر امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه، در شرایطی که دشمنانِ انقلاب قیمت نفت را به یک‌سوم و یک‌چهارم رساندند، به رشد نزدیک 5 درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت‌شان و اتحاد ملت و دولت است. 

* مردم عزیز و غیور ما، شعار رهبر معظم انقلاب را اجرا کردند و آن "همدلی و همزبانی میان دولت و ملت" بود. ما امروز توانستیم در یک نقطه شکوهمندی قرار بگیریم. شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده‌تان، ایستادگی‌تان، مقاومت‌تان و حمایت‌تان و اطاعت از رهبری، به دنیا نشان دادید کسی نمی تواند چیزی را بر مردم ایران تحمیل کند.

* دشمنان به پای ایران زنجیر تحریم بسته بودند اما شما مردم با ایستادگی‌تان و مقاومت کاری کردید که زنجیر‌های تحریم را شکستید. 

* امروز برخلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که ما می‌خواهیم نفت‌مان را به جهان صادر می‌کنیم؛ ما امروز کاری کردیم که زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را درهم شکستیم. امروز از سراسر دنیا ظرف مدت کمتر از یک‌سال 350 هیئت اقتصادی و 160 هیئت سیاسی به ایران سفر کردند.

* ممکن است عده کمی از اینکه تحریم برداشته شده خوشحال نباشند اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است. 

* ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان این سرزمین و انحراف ایستادگی کرده و خواهد کرد. همانطور که توانستیم تورم را تک‌رقمی کنیم با حمایت شما رونق را هم به اقتصاد کشور بر می‌گردانیم.  

* باید اقتصادمان را به حرکت درآوریم. امسال 7500 بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه‌اندازی خواهیم کرد. 

* ما نباید بگذاریم در کهگیلویه و بویراحمد که دنیای زیبایی‌ها، دنیای رودخانه‌های خروشان و دنیای سرچشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی است، جوانی بیکار بماند. ما باید کشاورزی و کشاورزی گلخانه‌ای را در استان احیاء کنیم و صنعت را به استان بیاوریم. این‌جا دیار نفت و گاز و گردشگری است، باید جاذبه گردشگری را در این استان افزون کنیم و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم. 

* چرا ما برجام را اجرا کردیم؟ چرا ما در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا 30 ماه ایستادگی کردیم و دلاورانه دیپلمات‌های شجاع شما، برای سرزمین ایران غرور و افتخار آوردند. درست است که صهیونیست‌ها از پیروزی ملت ایران عصبانی هستند و یکی دو کشور جنوبی همسایه ما نیز متاسفانه با کودک‌صفتی ناراحت‌هستند از پیروزی ملت ایران، اما ملت ما با ایستادگی، وحدت، اتحاد و رهنمود‌های رهبر فرهیخته و بزرگ انقلاب توانست پیروزی بزرگِ سیاسی - تاریخی را به‌دست آورد. 

* برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد و دیوارها برداشته شود تا ملت ما و دانشمندان و اندیشمندان ایران اسلامی بتوانند برای کشور رونق اقتصادی ایجاد کنند. خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست؛ ما به آمریکا بد بینیم و به برجام خوش‌بین. 

* شرایط را برای حرکت آماده کردیم. شرایط را برای جذب سرمایه خارجی آماده کردیم. 82 تفاهم و قراداد با کشورهای خارجی در زمینه صنعتی امضا شده که 29 قرارداد شروع به‌اجرا شده است. 

* امسال تحول بزرگ در سراسر ایران در زمینه گازرسانی روستایی و آبرسانی روستایی به‌وجود خواهیم آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست