بازدید 2175

تروریست‌ها تلگرام را برای ارتباط ترجیح می‌دهند

کد خبر: ۶۱۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 12 August 2016
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار نوشت: تروریست‌ها تلگرام را برای برقراری ارتباط ترجیح می‌دهند.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این منبع نوشت: پنج روز قبل از قتل کشیش هامل در کلیسای سن-اتین-دو-رووره فرانسه، تروریست هایی که مرتکب این قتل شدند، همدیگر را نمی‌شناختند. آنان از طریق تلگرام بایکدیگر ارتباط برقرار کردند.
 
اما آنچه موجب می‌شود تلگرام به مکانی بالقوه برای ملاقات تندروهای اسلام‌گرا تبدیل شود، این است که این نرم‌افزار تلفن‌های هوشمند، که امکان دسترسی به آن برای همگان وجود دارد، پیام‌رسانی فوری است که از طریق کانال‌های موضوعی کار می‌کند. این امکان وجود دارد که وارد چت‌ خصوصی شد و به صورت دو نفره یا گروهی تبادل نظر کرد. در این لحظه است که پیام‌رسان برای هر فردی که احتمالاً قصد هک گفتگو را داشته باشد و البته برای مقاماتی که درصدد نظارت بر اقدامات جهادی هستند، "کدگذاری" یا "رمزنگاری" می‌شود. همچنین مکالمات فوراً پاک می‌شود.
 
فرانس24 افزود: البته تلگرام پیام‌رسان مورد علاقه سیاستمداران فرانسوی همچون ژان-لوک ملانشون، فرانسوا فیون، کریستین استروزی و امانوئل ماکرون نیز می‌باشد. این، محرمانه‌بودن گفتگوهاست که موجب اطمینان خاطر آنان می‌شود. پیام‌رسان‌های کدگذاری شده به همان اندازه که مورد استفاده سیاستمداران است، برای هشداردهندگان نیز کاربرد دارد. به طور مثال، ادوارد اسنودن می‌گوید که به «سیگنال»، دیگر نرم‌افزارهای کدگذاری‌شده اعتماد دارد.
 
در قسمت دیگری از این مطلب آمده است: این نرم‌افزار را نیکلای و پاول دوروف، دو برادر روسی و بنیانگذاران فیس‌بوک روسیه، در سال دو هزار و سیزده ساختند. این دو برادر از ارائه کدهای تلگرام خودداری می‌کنند و حتی تا آنجا پیش رفته اند که برای کسی که بتواند کلید رمزنگاری آن را پیدا کند، پاداشی سیصد هزار دلاری پیشنهاد می‌دهند. اما به گفته ژروم بیلوا، کارشناس امنیتی، این دو برادر در موقعیت یک فروشنده قفل کد‌دار هستند: حتی اگر می‌خواستند این قفل باز کنند، نمی‌توانستند، چون نه آنان، بلکه این کاربران هستند که این کُد را در اختیار دارند.»
 
نرم‌افزار تلگرام صد میلیون کاربر دارد و همین کار مقامات را برای ردگیری همه فعالیت‌های مرتبط با تروریسم بیش از پیش مشکل می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار