بازدید 7264

«جان کری» به ترکیه می رود

وزیر امور خارجه آمریکا برای التیام زخمی که کودتای نافرجام ۱۵ جولای بر چهره رابطه واشنگتن-آنکارا گذاشته است در اواخر ماه میلادی آگوست به ترکیه خواهد رفت.
کد خبر: ۶۱۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 04 August 2016

به گزارش مهر، شبکه «سی ان ان ترک» امروز پنجشنبه از تصمیم جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به ترکیه در اواخر ماه میلادی جاری (آگوست) خبر داد.

این سفر در حالی انجام می گیرد که در پی کودتای نافرجام ۱۵ جولای، ترکیه با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوی آمریکا، دولت واشنگتن را به دلیل عدم استرداد «فتح الله گولن» رهبر تبعیدی مخالفین دولت، به خیانت و حتی همدستی با کودتاچیان متهم می کند.

انتظار می رود که در طول سفر کری، مقامات ترکیه ضمن بیان دغدغه های خود پیرامون کودتای نافرجام، درخواست استرداد گولن را بار دیگر مطرح کنند.

کری دومین مقام آمریکایی است که بعد از کودتای ترکیه به این کشور سفر می کند. چند روز پیش، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در سفر به ترکیه ضمن ملاقات با مقامات ترک از «اینجرلیک» پایگاه هوایی محل استقرار هوایپماهای ائتلاف به ظاهر مبارزه با داعش، بازدید کرد.

خبر سفر جان کری به آنکارا در حالی اعلام می شود که اواسط هفته جاری، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه غرب را متهم به حمایت از تروریسم و کودتا کرد.

وی در اظهارات خود گفت: پس از کودتای نافرجام ۱۵ جولای، هیچ نماینده ای از کشورهای غربی به ترکیه نیامد. هدف مستقیم این اقدام مردم ما بودند. متاسفانه در دنیای ما برخی از رهبری این کودتا توسط آن فردی که در آمریکا به سر می برد بی خبر هستند؛ در صورتی که تمام مدارک و شواهد آن موجود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست