بازدید 6763

«کلینتون» از «ترامپ» پیشی گرفت

جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» با 6 درصد اختلاف موفق شده از رقیب جمهوریخواه خود پیشی بگیرد.
کد خبر: ۶۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 30 July 2016
جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» با 6 درصد اختلاف موفق شده از رقیب جمهوریخواه خود پیشی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است 8 نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، در نظرسنجی جدیدی که توسط مرکز افکارسنجی رویترز/ایپسوس انجام گرفته موفق شد با اختلاف 6 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود پیشی بگیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، 41 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، از کلینتون حمایت کردند در شرایطی که ترامپ در این نظرسنجی تنها توانست 35 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

25 درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که از تاریخ 25 تا 29 ماه جولای در میان هزار و 43 نفر از رأی‌دهندگان احتمالی به صورت آنلاین با ضریب احتمال خطای 4 درصد برگزار شد، به دیگر کاندیداها رأی دادند.

این نظرسنجی همزمان با گردهمایی ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا برگزار شد. کلینتون در این گردهمایی کاندیداتوری نهایی حزب دموکرات در این انتخابات را پذیرفت.

این در شرایطی است که نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی اینترنشنال» که بعد از گردهمایی حزب جمهوری‌خواه صورت گرفته بود و نتیجه آن روز دوشنبه هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌داد که ترامپ با جلب حمایت 48 درصد از رأی‌دهندگان در مقابل کلینتون با جلب حمایت 45 درصد از حمایت رأی‌دهندگان آمریکایی پیشی گرفته است.

پیش از این نیز هفته گذشته «دونالد ترامپ» با پذیرفتن کاندیداتوری حزب جمهوریخواه رسما به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد.

در نظرسنجی دیگری که «رویترز-ایپسوس» انجام داد، 4 گزینه «کلینتون»، «ترامپ»، «گری جانسون» نامزد حزب آزادیخواه و «جیل استین» نامزد حزب سبز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا از میان آنها یکی را انتخاب کنند. که در این مدل نظرسنجی کلینتون و ترامپ با آراء مساوی 37 درصد آراء را از آن خود کردند.

جانسون کاندیدای حزب آزایخواه نیز پس از این دو نفر با 5 درصد در رتبه سوم و استین با یک درصد در رتبه چهارم قرار گرفت. این نظرسنجی نیز در میان هزار و 426 نفر در همان تاریخ 25 تا 29 جولای برگزار شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار