بازدید 5319

اعطای پروانه وکالت به قضات بازنشسته رانت نیست

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که اعطای پروانه وکالت به قضات بازنشسته رانتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد و آسیبی به حیثیت قوه قضاییه وارد نمی‌کند.
کد خبر: ۶۱۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 30 July 2016
محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیش‌بینی اعطای پروانه وکالت به قضات بازنشسته در لایحه وکالت اظهار کرد: این موضوع در قانون فعلی وکالت هم وجود دارد و به اعتقاد من رانتی محسوب می‌شود، ضمن اینکه کسی که 30 سال قاضی بوده و تخصصی دارد باید در مسیر کار تخصصی خود قدم بردارد و اتفاقا شایسته ترین فرد برای این کار است.

وی افزود:‌در حال حاضر مراحل سختی برای تشخیص اینکه داوطلبان وکالت به لحاظ علمی توانایی وکالت را دارند یا خیر طی می‌شود اما طبیعتا این توانایی در یک قاضی بازنشسته وجود دارد و چنین افرادی نیاز به طی این مراحل ندارند و این یک کار غیرضروری است که بخواهیم این‌ها هم همان مراحل را طی کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: قضات ما مستقل هستند و به هیچ وجه بر اساس ارتباطی که با همکار سابق خود دارند حکمی بر خلاف حق صادر نمی کنند لذا اینکه یک همکار قضایی زمانی نسبت به کار وکالت اقدام کند، ضرری به حیثیت دستگاه قضایی وارد نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت:‌حکمی که در لایحه وکالت پیش‌بینی شده اگر در مجلس مطرح شود با تصویب آن موافقت خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی