بازدید 4411

2 انفجار در غرب قامشلی سوریه و دهها کشته

تلویزیون سوریه از دو انفجار تروریستی در بخش غربی شهر قامشلی در استان حسکه خبر داد که بیش از 100 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۶۰۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 27 July 2016
تلویزیون سوریه از دو انفجار تروریستی در بخش غربی شهر قامشلی در استان حسکه خبر داد که بیش از 100 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تلویزیون رسمی سوریه از وقوع دو انفجار در استان حسکه در شمال شرق این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، انفجار اول ناشی از خودرویی بمب‌گذاری شده و انفجار دوم ناشی از موتورسیکلتی بمب‌گذاری شده بود.

شبکه خبری المیادین گزارش کرد که انفجار نزدیک مقر «نیروهای کرد» در غرب قامشلی بود و اعلام کرد این حادثه چند کشته و زخمی به همراه داشته است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان، و شبکه خبری اسکای نیوز نیز ضمن انتشار این خبر، از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای کرد خبر دادند. دیدبان می‌گوید دو انفجار رخ داده است.

طبق گزارش‌های خبری، بیش از 30 نفر کشته و 70 نفر مجروح شده‌اند.

دقایقی بعد از این خبر، خبرگزاری «اعماق» وابسته به گروه تروریستی داعش، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و گفت که یک فرد انتحاری (و به گفته این گروهک، یک فرد استشهادی) با کامیونی بمب‌گذاری شده، مقر یگان‌های کُرد شامل هیئت دفاع، کشور، و روابط عمومی و جذب نیرو، را هدف گرفته است.

داعش مدعی شد که تعداد کشته‌های این عملیات تروریستی، بیش از 100 نفر است و دهها نفر نیز مجروح شده‌اند.

حدود یک ماه پیش آنچه «خودمختاری کردستان سوریه» نامیده می‌شود شهر قامشلی را به عنوان پایتخت منطقه خود مختار خوانده شده، کردستان سوریه انتخاب کرد.

گروه موسوم به هیئت مؤسس نظام فدرالی کردستان سوریه که اعلام خودمختاری کرده، چند ماه بعد از این اقدام قانون اساسی کردستان سوریه را تدوین کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار