بازدید 11438
۴

اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد

سرانجام با پیگیری‌های تسنیم و برگزاری جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد و دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند حقشان ضایع شده می‌توانند به ستادهای هدایت تحصیلی مراجعه کنند.
کد خبر: ۶۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 26 July 2016
سرانجام با پیگیری‌های تسنیم و برگزاری جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد و دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند حقشان ضایع شده می‌توانند به ستادهای هدایت تحصیلی مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس ستاد هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جلسه سه ساعته مسئولان این وزارتخانه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی مشکلات انتخاب رشته تحصیلی گفت: الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد.

حمیدرضا کفاش افزود: وزیر آموزش‌و‌پرورش اجازه داد تا در ستاد هدایت تحصیلی که در این وزارتخانه ایجاد شده است، به تفکیک مسائل استان‌های مختلف را بررسی کنیم و در مناطقی که با مشکل مواجه هستیم انعطاف‌هایی درنظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در برخی مناطق دانش‌آموز تمایل ندارد تا به اولویت نخستی که در فرم هدایت تحصیلی برای او تعیین شده برود بنابراین این مناطق اجازه می‌دهیم تا چند کلاس را در رشته‌های خاص ایجاد کنند.

کفاش ادامه داد: با انعطافی که در نظرگرفته شده است برنامه هدایت تحصیلی به گونه‌ای اجرا می‌شود که الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی پیش نیاید.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزانی که در انتخاب رشته تحصیلی با مشکل مواجه بوده و نسبت به آن معترض هستند و احساس می‌کنند که حق برخی از آنها ضایع شده است، به ستادهای هدایت تحصیلی در مناطق و شهرستان‌ها مراجعه کنند تا به صورت موردی به مشکل آنها رسیدگی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴
اجبار فایده ای ندارد
همه می خواهند بروند تجربی
به خاطر پزشکی و دندان و دارو
به خاطر فیزیو تراپی و پروتز و رادیولوژی و ...

عزیزان آموزش و پرورش قطعا نیت خیر و توزیع متناسب نیروها در رشته های مختلف را دارند اما بدانند با زور نمیشود
قانون عرضه و تقاضا است
در زیر گروه پزشکی عرضه نیرو کم و تقاضای جامعه زیاد است پس هم بیکاری کمتری دارند و هم سریع جذب بازار کار میشوند و هم سطح دریافتی هایشان شکاف معناداری با دیگر رشته ها دارد
پس مردم و بازار به طور طبیعی به سمت این مجموعه رشته ها جذب میشوند

بهتر است مسئولان تا دیر نشده فکر اساسی کنند چون بر اساس آمار کنکور سراسری امسال رشته علوم تجربی با بیش از 520000 داوطلب رکورد دار بود
جالب است که رشته های ریاضی و فنی و هنر و علوم انسانی و زبان و ... همگی روی هم حدود 300 هزار نفر داوطلب داشتند

آیا این اختلاف و این استقبال از یک رته خاص هنوز برای مسئولان زنگ هشدار و بیدارباش را به صدا در نیاورده است
حذف کنکور در رشته های پر طرفدار تجربی به یک خیال و رویای کودکانه بیشتر شبیه است چون درامد پزشکان حتی با مهندسان رده بالا فاصله معناداری پیدا کرده است!
با اجبار کار درست نمیشه
دانش آموز و والدینشون وقتی میبینن رشته های ریاضی و انسانی اینقدر بیکار زیاد هست و شغلی وجود نداره و از طرفی هم بخاطر برخی عرف های مسخره رشته های کارآمد و مرتبط با صنعت فنی حرفه ایی و هنرستان ها سطح پایین تلقی میشه همه میرن تجربی تا بشن اقا و خانم دکتر
حتی طرف فوق لیسانس مهندسی از تهران بوده رفته دوباره تجربی و پزشکی میخونه شما دیگه از بقیه چه توقعی داری تابناک!
توی این کشور فقط پزشکی ارزش وقت گذاشتن داره بقیه رشته ها چرت و پرته.
یعنی چی ؟ یعنی هرچی میخواهیم بخونیم میشه انتخاب کرد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار