بازدید 2774

مبارزه با تروریسم؛ محور سفر وزیر خارجه به آفریقا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم، سفر ظریف به قاره آفریقا می تواند در جهت مقابله با این گروه ها تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۰۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 26 July 2016
علی نجفی خوشرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سفر دوره ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به قاره آفریقا در شرایط کنونی بسیار مثبت و قابل توجه است، گفت: آفریقا جایگاه مهمی در روابط خارجی جمهوری اسلامی دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اسناد بالادستی کشور و در قانون اساسی و در سیاست های کلان نظام، حمایت از کشورهای مظلوم و مسلمان مورد تأکید قرار گرفته است و از این منظر آفریقا جایگاه مهمی در سیاست های ایران دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر قاره آفریقا، سرزمین و منطقه ثروت مندی بوده است، اما دچار محرومیت های بسیاری است، ازاین رو جمهوری اسلامی می تواند به توسعه این کشورها کمک شایانی کند، همچنین ایران از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون سعی خود را در توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار داده است.

نجفی افزود: توسعه روابط اقتصادی، تقویت روابط دو جانبه، گسترش همکاری های منطقه ای یکی از محورهای سفر دوره ای وزیر امور خارجه به قاره آفریقا است و قطعا این قاره در مناسب منطقه ای و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: از طرف دیگر همواره کشورهای محروم و عقب مانده از توسعه اقتصادی، مورد طمع و هجوم گروه های تروریستی قرار می گیرند، از این رو با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم، این سفرها می تواند در جهت مقابله با این گروه ها تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود:سفرهای مداوم ظریف به قاره های مختلف نمایانگر دیپلماسی فعال وزات خارجه دارد و امیدوارم این سفرها به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از روز گذشته تا هشتم مردادماه اولین سفر دوره‌ای خود به قاره آفریقا را بعد از اجرای برجام  آغاز کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی