بازدید 13610
۵

نشست اتحادیه عرب، به محفل موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شد

نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در حالی امروز در پایتخت موریتانی برگزار شد که بر خلاف اغلب موارد اعلام شده به عنوان دستور کار این نشست، موضع گیری و اتهام زنی به ایران، بخش عمده سخنرانی های آن را به خود اختصاص داد. در این راستا، مقامات کشورهای عربی تلاش کردند در اتهام زنی به ایران از یکدیگر پیشی بگیرند!
کد خبر: ۶۰۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 25 July 2016
نشست اتحادیه عرب، به محفل موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شدنشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در حالی امروز در پایتخت موریتانی برگزار شد که بر خلاف اغلب موارد اعلام شده به عنوان دستور کار این نشست، موضع گیری و اتهام زنی به ایران، بخش عمده سخنرانی های آن را به خود اختصاص داد.

به گزارش «تابناک»، اجلاس سران اتحادیه عرب، در حالی امروز در نواکشوت، پایتخت موریتانی برگزار شد که وزرای خارجه کشورهای عضو از روز شنبه برای تدوین دستور کارهای اجلاس جاری در همان شهر بودند. انتظار می رفت که اوضاع سوریه و لیبی، بخش اصلی دستور کار اجلاس سران را تشکیل دهد.

با وجود این، گزارش های منتشره از این نشست حاکی از آن است که موضع گیری های ضد ایرانی، بخش عمده دستور کار را به خود اختصاص داده است. در نشست امروز، وزیر خارجه عربستان مدعی شد، تلاش ایران و صدور انقلاب با قوانین بین‌الملل تناقض دارد که سبب ناآرامی در منطقه شده است.

رئیس پارلمان عربی نیز ایران را متهم کرد که در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند. به ادعای وی، «نیت سوء تهران» درباره کشورهای عربی، به ویژه درباره بحرین، نشان می‌دهد که این کشور دوست کشورهای عربی نیست. وی در موضوع جزایر سه گانه ایرانی نیز گفت، ایران باید از طریق گفت‌وگو یا دادگاه‌های بین‌المللی مسأله جزایر سه گانه [ایرانی] را حل و فصل کند.

امیر کویت نیز با بیان اینکه «ایران در امور کشورهای عربی دخالت نکند»، گفت: موفقیت گفت و گو، با احترام تهران به قوانین بین‌الملل، رعایت اصل حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر محقق می‌شود.

رئیس جمهور مستعفی یمن نیز که در این نشست حضور داشت، آنچه شاه سعودی آن را «پروژه صفوی» خوانده، خطری برای منطقه دانست و خواستار تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی در مقابل ایران شد.

پادشاه بحرین نیز که خود به موریتانی نرفته، در پیامی به این اجلاس گفت: «مبارزه با تروریسم محقق نمی‌شود، مگر از طریق مقابله با اقدامات مداخله جویانه ایران در امور داخلی کشورهای عربی... ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، صادرات تروریسم، حمایت لجستکیی از گروه‌های تروریستی و تلاش برای بر هم زدن امنیت و ثبات کشورهای عربی مبادرت می‌ورزد».

گفتنی است، این مواضع در حالی بیان می شود که تصمیم برخی از رهبران کشورهای عربی برای عدم شرکت در اجلاس موریتانی، سبب شده، نشانه های اختلاف میان اعضا، بیش از پیش بروز پیدا کند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، فواد معصوم رئیس جمهور عراق، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، سلطان قابوس پادشاه عمان و عبدالله دوم پادشاه اردن، از شرکت در این نشست خودداری کرده اند. این در حالی است که حتی رهبران بحرین، امارات و عربستان نیز در نشست موریتانی شرکت نکرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵
سیاست های غلط ایران باعث شده تا روز به روز از کشورهای عربی دورتر بشیم!
حتی با اسراییل هم میشه مذاکره کرد، چ برسه کشورهای عربی
نیروی نظامی مشترک ؟ شوخی میکنی ؟
مثلا این نیروی نظامی مشترک چه غلطی قرار بکنه
بدبخت ها یه کشور ضعیف و بدون امکانات رو نتونستید تا حالا تسلیم کنید
اونوقت میخواید برای مقابله با ایران نیروی نظامی مشترک ایجاد کنید احمق ها ؟
طوفان قاطعیت :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
حوزه خلیج فارس را یک ساله خواهیم گرفت اگر جنگی شود و بهتر است هرچه زودتر نقشه این منطقه را تغییر دهیم
اين سران عرب گرسنه وقتي دلارهاي سعودي ها مي بينند براي خوشحال كردن آل سعود هر كاري مي كنند
دیکتاتورهای عرب همیشه دشمن اصلی خود را کنار گذاشته و دشمنی ایران را بزرگ کرده اند حال آنکه دشمن اصلی در بین خودشان هست اسراییل که دشمن همیشگی آنهاست کاملا چشمان خود را بسته اند دورانی که صدام بود او را هار کردند به جان خودشان ومنطقه افتاد که این همه خرابی به بار آمده در کشور عراق و سوریه متاثر از حکومت ظالمانه اوست وحالا هم عربها باز دشمن اصلی شان داعش را نمیبینند که چطور کشورهای عربی را پاره پاره میکند.
ای شیوخ جیره خوار تاکی مثل کبک سرتان را زیر برف می کنید ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی