بازدید 6154

پیش بینی بارش باران در استان‎های جنوبی

طی سه روز آینده درجنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار باران همراه وزش باد شدید پیش بینی می شود
کد خبر: ۶۰۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 25 July 2016
طی سه روز آینده درجنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار باران همراه وزش باد شدید پیش بینی می شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده درجنوب سیستان وبلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس افزایش ابر و در بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

درهمین مدت درسواحل دریای خزر ابرناکی و در بعضی ساعات بارش باران رخ خواهدداد.

در شهرهای شمالی استان آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق وزش باد پیش بینی می شود.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه برخی مناطق شمال شرق کشور درخراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

دادهای هواشناسی امروز بیانگر تشکیل توده گرد و خاك در شمال عراق و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور می باشد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا برخی مناطق استان های کرمانشاه، ایلام وخوزستان، مناطق مرزی کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد شد.

گفتنی است که امروز بخشهای مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

کاهش تدریجی دما


معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت: طبق پیش بینی ها در بخش هایی از شمال غرب و سواحل شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران را خواهیم داشت و در روزهای سه شنبه و چهار شنبه نیز برخی مناطق شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

وی گفت: توده ای از گردوخاک برروی کشور عراق تشکیل شده و با نفوذ تدریجی این توده گردوخاک به نیمه غربی ابتدا بخش های غربی و جنوب غرب درگیر پدیده گردو غبار می شوند که این گردغبار برای استان هایی مثل کرمانشاه، کردستان، ایلام وخوزستان و حتی بخش های جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

احمدی در آخر گفت: در روزهای آینده به تدریج کاهش دما را خواهیم داشت و تهران نیز امروز در گرمترین ساعات به 39تا 40 درجه سانتی گراد می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی