بازدید 5431

سکوهای مترو در «قرق» دستفروشان

چندی است دستفروشان مکان بهتر، خنک‌تر و خلوت‌تری به نام سکوی ایستگاه‌ها را برای فروش اجناس و اقلام خود انتخاب کردند
کد خبر: ۶۰۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 24 July 2016
دستفروشانی که روزگاری نه چندان دور تنها در داخل واگن قطار مشغول به کار بوده و با عبور با زحمت، از سد انسان‌های فشرده اقدام به فروش اقلام خود می‌کردند، چندی است مکان بهتر، خنک‌تر و خلوت‌تری به نام سکوی ایستگاه‌ها را برای فروش اجناس و اقلام خود انتخاب کردند و این مسئله سبب شده که مترو تهران شبیه روز بازارهای سطح شهر شود و مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو معتقد است پای بی قانونی در این مورد می‌لنگد و باید مجلس قوانینی را در این مورد وضع کند!

به گزارش ایسنا، احمدی بافنده در مورد افزایش دستفروشان در مترو و فعالیت برخی از آنها بر روی سکوها، با بیان اینکه درمورد موضوع دستفروشی قانونی نداریم، گفت: باید مجلس شورای اسلامی با وضع قوانینی در مورد نحوه ساماندهی و برخورد با دستفروشان چارچوبی مشخص کند.

وی با بیان اینکه تهران،  اولین شهر کشور  است که دارای مترو  است گفت: اگر فکری به حال دستفروشان مترو نشود، قطعا  با راه اندازی مترو مابقی شهرها؛  دستفروشان برای همه متروهای دیگر شهرها نیز مشکل ایجاد می‌کنند.

احمدی بافنده با بیان اینکه در متروهای دنیا این شکل دستفروشی وجود ندارد و عوامل بازرسی مترو اختیار قضایی دارند که در صورت فعالیت دستفروشان آنها را  از مترو اخراج کنند، افزود: در متروی تهران، پلیس مترو مستقر نیست و با این حال  رایزنی با نیروی انتظامی برای استقرار پلیس در مترو را در دستور کار قرار داده‌ایم تا مأموران انتظامی به اجرایی شدن ضوابط قضایی و پلیسی در مترو کمک کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه در بحث دستفروشان باید موضوعات قضایی و اختیارات حل شود، تصریح کرد: نبود قانون مشخص، در برخورد با دستفروشان بسیار مشکل‌زا است که به نظر می‌رسد نمایندگان مردم در مجلس باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام ورزند.

وی افزود: اگر واقعا دستفروشان مترو نیازمند هستند می توانند از  ظرفیت‌های شهرداری تهران در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان یا پروژه اشتغال زایی استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
هیچ جای دنیا در مترو چنین صحنه هایی دیده نمیشود ! فقر فقر فقر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
بدلیل بیکاری اکثرا از شهرستان میان تهران برای دست فروشی.
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
شما به دیگر جاهای دنیا رفته اید؟ اگر رفته بودید این را نمی گفتید
این که دستفروشی تو مترو خوب هست یا بد به نظر من که بد نیست هر چند من چند وقت یکبار از مترو استفاده می کنم ولی خوب چون اجناس جالبی رو تو مترو میبینم برام جالبه.
اینکه دستفروش میاد تو سکو می فروشه که کار درستی نیست و برخورد باهاش هم کاری نداره مترو اینهمه نفر داره فقط کافیه یه تذکر بده طرف جمع کنه بره.
مقابله با این کار هم نیاز به قانون نداره کافیه خود مترو قانون داخلی بزاره چون هم ایستگاه مترو هم قطار و کل شبکه مال خودش هست و می تونه قانون داخلی وضع کنه.
دقیقا دیروز من داشتم به این مسئله فکر می کردم وقتی رسیدم به ایستگاه هیچ جایی برای نشستن نبود همه دستفروشها بساطشون روی صندلیهای پهن کرده بودند و مشتری ها هم جلوشون به صف ... گفتم دهه بیا از داخل قطار به بیرون قطارها نقل مکان کردند...
واقعا بعضی وقتها کلافه کننده میشه صداشون
در صورت وجود قانون و برخورد با دستفروش ها اون وقت نوبت به بعضی از عزیزان متوهم روشن فکری میرسه که اعتراض کنن که چرا با کسب درآمد عده ای از مردم مظلوم نیازمند مبارزه میشه. همون عزیزانی که آلان اعتراض میکنن که چرا اونها رو سامان دهی نمیکنن تا تردد راحت تر باشه!
غرفه های فروش مناسب و ارزانی برای آنها در متروها فراهم کنید
حالا چرا اینقدر عصبانی!
با این وضعیت فلاکت وار چیکار کنه؟دزدی خوبه؟کیف قاپی خوبه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
عذر بدتر از گناه میاری؟ مزاحمت برا مردم کم از دزدی و کیف قاپی نداره اعصاب مردم رو میدزدن
متاسفانه دستفروشان علاوه بر مزاحمت های صوتی فضای زیادی هم در مترو اشغال میکنند. شما در ساعات شلوغ به ایستگاه میدان آزادی سری بزنید وقتی سیل جمعیت پیاده می شوند ببینید فقط چند دستفروش در یک قطار مترو است به جرئت 20 الی 30 تا. هم جای مسافران را تنگ میکنند و هم با تبلیغ های مزخرف مزاحمت های صوتی ایجاد میکنند. لطفاً چاره بیندیشید.
شهرداری استانبول در تمام محله های استانبول بازارهای روزانه برای اینطور دستفروشان بر پا می نماید .
بجای آجر کردن و بریدن نون مردم دنبال یه راه مناسب براشون باشید
چرا اینقدری که افکار عمومی در مورد برخورد با دست فروشان و بساطی ها آماده ستیز هست در رابطه با انواع فساد های مالی و اخلاقی ، پارتی بازی ها و رانت ها در اداران دولتی و دستگاه های دیگر پیگیر نیست؟
اينكه اوضاع اقتصادي مملكت خراب هست و بي كاري بي داد ميكنه حرفي نيست اما وجود اين حجم زياد دستفروش كه اكثرا هم شهرستاني هستن و براي به دست اوردن درامد به تهران مي ايند هم يه ناهنجاري توي كوچ به تهران هست هم مزاحمت خيلي زياد براي مسافران خسته قطارها هست كه اكثرا توي ساعات تيك با زور سوار قطار ميتونن بشن وحالا بايد سر و صدا و تنه زدن هاي دستفروشاني كه توي واگن جابجا ميشن رو هم تحمل كنن
این روزا داشتن حریم خصوصی اونقدر بی معنی و خنده دار به نظر می رسه که اگر اعتراضی بکنی، تو رو شماتت هم می کنن
معلول جسمی حرکتی که مسولیت۵نفررابرعهده دارم مدیرعامل قصدجمع اوری رادارن اگراین اتفاق بیافتدمن خودم رازیرقطار می اندازم امیدوام شاهد چنین صحنه نباشیم دیگع خسته شدم بارفتارهای بعدماموران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی