بازدید 2701
دبیر کمیسیون تخصصی املاک:

وام ۱۶۰ میلیونی اثری در بازار مسکن ندارد

دبیر کمیسیون تخصصی املاک با تاکید بر این‌که وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن اثری در بازار مسکن تهران ندارد، گفت: کاندیدای اتحادیه مشاوران املاک باید سواد آی تی داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 24 July 2016
دبیر کمیسیون تخصصی املاک با تاکید بر این‌که وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن اثری در بازار مسکن تهران ندارد، گفت: کاندیدای اتحادیه مشاوران املاک باید سواد آی تی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، مصطفی قلی خسروی در حاشیه نشست خبری معرفی وبسایت املاک در ایران با تاکید بر این‌که "زنگ‌خور" مشاوران املاک زیاد شده اما در عین آمار معاملات افزایش نیافته است، اظهار کرد: معتقدم پولها نباید به بانکها برود و باید در دست مردم باشد که در این صورت موجبات فراهم شدن برنامه‌های اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که کاهش سود بانکی یکی از مولفه‌های مورد نیاز برای رونق بازار مسکن است، تصریح کرد: باید مانند سال 85، بانکهای خصوصی 80 درصد قیمت یک خانه را وام پرداخت کنند، البته نه این‌که فردی خانه خود را به همسرش فروخت و رفت یک خانه کوچکتر را با استفاده از وام خرید.

وی با تاکید بر این که باید چنین وامهایی را در اختیار خانه اولی‌ها قرار دهیم، افزود: وام 160 میلیون تومانی اثری در معاملات مسکن در تهران و شهرهای دیگر ندارد، باید دولت 60 تا 80 درصد قیمت یک خانه را وام پرداخت کند.

وی درباره وضعیت بازار مسکن نیز گفت: شکوفایی اصلی این بخش سال آینده است، امسال زنگ خور مشاوران املاک زیاد شده اما معاملات آنچنان رونق نگرفته است و تا رسیدن به ثبت 14 هزار فقره معاملاه فاصله داریم.

رفعت نژاد، مدیرعامل وبسایت املاک در ایران گفت:‌ما یک پلتفرم آن لاین هستیم که کار تبلیغات را برای آژانس‌های املاک را با هدف تسهیل شغل  آنها انجام می‌دهیم. با تراکنش مالی املاکی‌ها کاری نداریم و کمیسیونی نیز بابت فروش یا اجاره دریافت نمی‌کنیم، تنها بابت آگهی‌هایی مبالغی را دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای راه‌اندازی جامع‌ترین وبسایت املاک در ایران، افزود: به دنبال پیگیری یک فلسفه ساده هستیم، اگر فردی می‌خواهد یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرد باید یک دیتای (اطلاعات) جامع را در اختیار داشته باشد، در درجه دوم اطلاعات به روز موجود باشد و در درجه سوم هم این اطلاعات قابلیت به اشتراک گذاشتن را داشته باشد. در حال حاضر کل تیمی که داریم کاملا ایرانی است، اما دو سرمایه‌گذار خارجی از فرانسه و پاکستان خیلی به ما در این زمینه کمک می‌کند. 

وی با بیان این‌که بازار پاکستان خیلی به بازار ایران شبیه است، ادامه داد: یک بررسی را انجام دادیم که آیا آژانسهای املاک نیازی به تبلیغ دارند یا خیر، در ابتدا با 2000 بنگاه املاک مذاکره کردیم و خیلی از آنها به ورود به بازار آنلاین تمایل داشتند. موضوع مهم این است که بازار مسکن با بازار خرده فروشی قابل مقایسه نیست و کسی که وارد این بخش می‌شود باید تخصصی عمل کند.

وی با اشاره به این‌که بازار مسکن ایران به شدت در رکود است و سرمایه‌گذارن تاکید کردند که برای یکسال آینده سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، بیان کرد:‌اگر رهن ثانویه اجرایی شود اتفاق خوبی در بازار مسکن می‌افتد، ضمن آن‌که کاهش سود بانکی نیز می‌تواند به رونق مسکن کمک کند.

ژیل بلانچارد سرمایه‌گذار فرانسوی وبسایت مذکور نیز در این نشست با اشاره به دلایل حضور خود در ایران،‌ گفت: دو سال قبل برای یک سفر تفریحی به ایران آمدم و بازار مسکن ایران را بسیار بالقوه‌ای دیدم که دارای زیرساخت‌های خوبی است،‌ از این رو با توجه به این که ایرانی‌ها اشتیاق زیادی برای مارکتهای جدید دارند،‌ تصمیم گرفتم در این بخش کاری انجام دهیم.

عمران علی‌خان یکی دیگر از سرمایه‌گذاران سایت ihome در ایران با اشاره به این‌که فرهنگ ایران و پاکستان خیلی شبیه هم است لازمه ورود به بازار یک کشور را شناخت کامل از مردم دانست و افزود: فرهنگ آی هوم کاملا ایرانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی