بازدید 2659

کدخدایی: تاریخ انتخابات در حال بررسی است

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد اعضای جدید این شورا بتوانند وظایف قانونی خود را به بهترین شکل انجام دهند و گفت: تاریخ انتخابات ریاست جمهوری برای سال 96 در حال بررسی است.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 23 July 2016
سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد اعضای جدید این شورا بتوانند وظایف قانونی خود را به بهترین شکل انجام دهند و گفت: تاریخ انتخابات ریاست جمهوری برای سال 96 در حال بررسی است.

به گزارش فارس عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی شورای نگهبان از نمایندگان مجلس برای ارائه رای مخالف و موافق به وی جهت انتخاب مجدد برای عضویت در این شورا تشکر کرد و افزود: رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل احترام است چون اختیار رای خود را دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید شورای نگهبان اعضای جدیدالورود بتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از زحمات نجات الله ابراهیمیان که در دوره قبل سمت سخنگویی شورای نگهبان را برعهده داشت، قدردانی کرد.

کدخدایی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان گفت: اولین جلسه این شورا در دوره جدید روز چهارشنبه برگزار شد که در این جلسه آیت الله جنتی بعنوان دبیر، محمدرضا علیزاده قائم مقام و کدخدایی بعنوان سخنگو انتخاب شدند.

وی همچنین به دستور بعدی جلسه اعضای شورای نگبان اشاره کرد و گفت: نامه وزیر کشور در باره تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و انتخابات میان دوره ای مجلس بررسی و نظرات مختلف مطرح شد که در نهایت مقرر شد معاونت اجرایی شورای نگهبان تحلیل بیشتری در این زمینه داشته و دستگاه های ذیربط مذاکراتی را با شورای نگهبان داشته باشند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: چون مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و اعلام نظر شورای نگهبان وجود نداشت پس درباره مجلس مصوبه ای نداشتیم.
کدخدایی اضافه کرد: از سوی هیات وزیران دو موضوع برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال شده بود که یکی درباره اساسنامه سازمان زمین و مسکن بود که از نظر اعضای شورای نگهبان این اساسنامه دارای اشکال شکلی بود و دولت با استناد به اصل 138 قانون اساسی آن را برای شورای نگهبان ارسال کرده ولی اعضا آن را صحیح ندانستند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بررسی اصلاحیه اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیکی بود که بر اساس ماده 151 قانون برنامه پنجم توسعه باید این اساسنامه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد به همین جهت مورد ایراد شورای نگهبان قرارگرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی