بازدید 4790

در ایران هزینه‌ها دلاری است، درآمدها ریالی

امروز یک تولید کننده اسباب بازی ناچار است مواد مصرفی خود را بسیار گرانتر از تاجر چینی تهیه کند و پس از تولید، ‌چه کالای خود را بفروشد یا نفروشد باید عوارض و مالیات و هزینه‌ حامل‌های انرژی را بپردازد
کد خبر: ۶۰۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 23 July 2016
یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه باید نیازها و تقاضای بازار به درستی شناسایی شود گفت: متاسفانه بدون توجه به این مساله اقدام به تولید می‌کنیم، در حالی که چین در شناسایی سلیقه مردم از ما جلوتر است.

به گزارش ایسنا، عبدالله مختاری اظهار کرد: امروز مدیریت بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و تولیدکنندگان باید نیاز بازار داخل را به خوبی شناسایی کنند، اما می‌بینیم چین بازار ما را به خوبی رصد می‌کند و طبق سلیقه‌ها اجناس خود را وارد ایران می‌کند، به نحوی که برای چادر مشکی هم به چین متوسل می‌شویم.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت کالای ایرانی اظهار کرد: امروز یک تولید کننده اسباب بازی ناچار است مواد مصرفی خود را بسیار گرانتر از تاجر چینی تهیه کند و پس از تولید، ‌چه کالای خود را بفروشد یا نفروشد باید عوارض و مالیات و هزینه‌ حامل‌های انرژی را بپردازد، در حالی که تمام دولتها از بنگاه‌های خود به شکل اصولی حمایت می‌کنند، نه دستوری و شعاری. به همین دلیل است که تولید ایرانی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه هزینه‌های زندگی در ایران به دلار و درآمدها به ریال است، اظهار کرد: هزینه‌ و درآمد افراد باید با یکدیگر سازگار و متناسب باشد و در کنار آن ارزش ریال به دلار بالا رود تا فرد هم قادر به اداره معیشت و تامین هزینه‌هایش باشد و هم از زندگی لذت ببرد.

وی گفت: وقتی حقوق یک ساعت کار کارگر اروپایی ۵ تا ۷ دلار است و قابل مقایسه با حقوق روزانه یک کارگر ایرانی نیست، نمی‌توان انتظار داشت کالاهای ما در تجارت بین المللی هم قابل رقابت باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
ای را خوب امدی دمت گرم الخصوص هزینه مسکن
البته درآمد برخی مدیران همان دلاری محاسبه شده که به میلیارد ریال میرسد.
کارشناس محترم درامد مدیران به دلار و هزینهایشان به ریال است. همین کافیه این مدیران عزیز باید بدون دغدغه باشند تا خدایی نکرده تصمیم غیر اقتصادی نگیرند که اونوقت بیکاری. تورم و... دامنگیر مردم میشود
این کارشناس چشم بسته زیر ابی رفته فکر میکنی هیچ کس نمیدونه
دقیقاًچندسال پیش برای شما دراین خصوص مطلبی نوشته بودن برای تعادل زندگی برقراری عدالت اجتماعی حقوق ودست مزد کارهای خدماتی کارگری باید به دلارمحاسبه شود.
دقيقا وقتي ما كشوري هستيم پايه و اساس مايحتاج مردم وارداتي هست و هيچ گاه با وضعيت موجود حاكمان و قانونهاي من درآوردي به خودكفايي نخواهيم رسيد و درامد مردم به خصوص كارگران بسيار كم و ريالي هست و محاسبه قيمت مايحتاج مردم دلاري
چرا بیخودی شلوغ میکنین؟
بابا تورم 9 درصده اینو سیف گفته ...
9 درصد که خیلی نیست.
ناراحتی من از دلار و ریال نیست. ناراحتی من از رانت و فساد و اختلاس و ...... است.
کشور از فساد اقتصادی بیشتر از فساد اجتماعی آسیب دیده. مهمترین دلیل وجود فساد اجتماعی همان فساد اقتصادی و تبعیض و رانت است.
البته برای پزشکان درآمدها دلاری آن هم تقویت شده از جنس نظام پزشکی و وزارت بهداشت و هزینه ها ریالی است.
برای مدیران که خیالی نیست ما کارگران فقط زیر بار هزینه معیشت داریم له میشیم و فریادرسی هم نیست
تازه با همین روش هم دولت محترم همیشه از مردم طلبکار است .
البته برای مردم حقوق به ریال است و هزینه ها به دلار وگرنه برای کسانی که حقوق های چند ده میلیونی میگیرند مانند مدیران عامل بانکها،روسا، وزرا، پزشکان، فوتبالیستها،و...و....و که مبنای محاسبه همان دلار میباشد که اینقدر شکاف طبقاتی تبدیل شده است به دو طبقه فقیر و غنی.
آی گفتی داداش گل گفتی-دست رو دلم نذار که خینه
خدا خیرت بده حرف دل همه ما را زدی
تنها مسکن دلاری است و مردم را بیچاره کرده که گاه تا هفتاددرصددر آمد خانواده ها صرف آن می شود. وگرنه سایر کالاها ریالی هستند. یک مثال: کارگر اروپایی ساعتی 5 تا 7 یورو می گیرد. میانگین می شود 6 یورو. بنزین در اروپا لیتری دو یورو است. این یعنی کارگر اروپایی می تواند با حقوق یک ساعتش سه لیتر بنزین بخرد. که این سه لیتر بنزین در ایران می شود سه هزارتومان. آیا در آمد کارگر ایرانی با آن مهارت کارگر اروپایی، از ساعتی سه هزارتومان کمتر است؟
به همین نسبت می توان هزینه های دیگر را هم در نظر گرفت.
امیدوارم خواننده هایی که می دانند هزینه ی خورد و خوراک و پوشاک در اروپا چقدر است اینجا بنویسند و با این ساعتی 6 یورو مقایسه کنند.
نرخ دلار طی 5سال حداقل 400درصد گران شده وحقوق کارگران طی این مدت روی هم رفته 76دصد بالا رفته وحالا کارگران با این اختلاف بین حقوق وتورم چگونه باید زندگی بکنند و با این شرایط حقوقها در وقت معین پرداخت نمی شوند وبسیاری از کارخانجات پرداختیها و پاداشها را قطع کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی