بازدید 3190

برنامه موشکی ربطی به بان کی مون و برجام ندارد

امام جمعه موقت تهران اظهارات دبیر کل سازمان ملل را غیر منصفانه و ظالمانه خواند و گفت : برنامه موشکی ربطی به بان کی مون و برجام ندارد.
کد خبر: ۶۰۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 22 July 2016
امام جمعه موقت تهران اظهارات دبیر کل سازمان ملل را غیر منصفانه و ظالمانه خواند و گفت : برنامه موشکی ربطی به بان کی مون و برجام ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حجت السلام و المسلمین سید احمد خاتمی در  خطبه دوم نماز جمعه تهران  تاکید کرد:  دبیر کل سازمان ملل به بد عهدی آمریکا را که خودشان هم اعتراف کرده بودند و 50 طرح و لایحه که در مجلسین خود ضد روح برجام تصحیح کرده بودند ، چشم خود را بست اما می گوید ایران دست از برنامه موشکی بردارد.

وی تصریح کرد : برنامه موشکی ایران نه به دبیر کل سازمان ملل و نه به برجام مربوط است هر چند از دبیر کلی که تحت تاثیر صهیونیستها چنین گزارشی را تنظیم می کند انتظاری غیر از این نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت : نماینده رژیم صهیونیستی هم  اعتراف کرده است که بان کی مون با ما مشورت کرد و ما نیز در ایران می دانیم وقتی دبیر کل، دولت سعودی را که وحشیانه کودک کشی می کند از ناقضان فهرست حقوق بشر خارج می کند انتظاری غیر از این نداریم.

آیت الله سید احمد خاتمی تنها راه مقابله با این گونه رفتارها و شیطنت ها را مقاومت دانست و گفت: ملت مسلمان ایران به مقاومت عادت کرده است و اعلام می کنیم ما پای عهدمان ایستادیم اما اگر آنها بد عهدی کنند مردم و نظام اسلامی کاری خواهند کرد که آنها تا ابد پشیمان شوند.

امام جمعه موقت تهران اشاره ای به حوادث اخیر ترکیه کرد و با قدردانی از خوب رسانه ها به ویژه رسانه ملی در قبال این تحولات افزود:‌ نظام اسلامی ما از همان ابتدای کودتا آن را محکوم کرد چرا که آن اقدام غلبه زورمدارانه بود.

وی تصریح کرد:‌ این محکومیت یک معنا دارد و آ‌ن اینکه به رای مردم و حاکمیت آن احترام می گذاریم . همانطوریکه این کودتا را که در پی سقوط دولت برآمده از مردم بود محکوم می کنیم به رای مردم سوریه که اکنون دولت آنها برآمده از این رای است ،احترام می گذاریم. بنابراین احترام ما به رای مردم در همه جا از جمله فلسطین و بحرین  نیز شامل می شود چرا که این موضع نظام اسلامی موضعی مبنایی است.

ایت الله سید احمد خاتمی  در عین حال با بیان اینکه محکومیت کودتا از نگاه ایران به معنای چشم پوشی ایران از رفتار رئیس جمهور ترکیه نیست؛ گفت: آقای اردوغان از دولت روسیه به خاطر اسقاط هواپیما عذرخواهی کرد اما دو عذرخواهی دیگر بدهکار است.

وی تصریح کرد: اردوغان باید از قربانیان داعش در همه جای دنیا از مسلمانان تا مسیحیان عذرخواهی کند چراکه تنها دولتی که به داعش میدان و دفتر داد و بازارچه مرزی درست کرد و نفت دزدی داعش را به ثمن بخس به تاراج می برد ، دولت ترکیه است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد:  هم اکنون آسیب داعش به شما هم رسیده ست اندکی پشیمان هستید اما پشیمانی کافی نیست و  باید عذرخواهی کنید.

خطیب جمعه تهران گفت:  اردوغان یک عذرخواهی دیگر به همه مسلمانان بدهکار است چراکه رفتارش در قبال رژیم صهیونیستی منافقانه بود ، روزی مقابل رئیس رژیم صهیونیستی می ایستد و روز دیگر از روابط حسنه با این رژیم سخن می گوید.

وی همچنین با یادآوری حادثه تروریستی در نیس فرانسه با محکومیت این اقدام و با بیان اینکه کشتن بیگناهان در همه جای دنیا محکوم است ، گفت : فرقی نمی کند این گونه اقدامات از سوی داعش صورت گیرد یا از جانب رژیم صهیونیستی یا رژیم بحرین ؛ همه آنها از نظر جمهوری اسلامی همه اقدامات تروریستی محکوم است.

آیت الله سید احمد خاتمی خطاب به دولت و حامیان داعش تصریح کرد:‌ شما داعش را برای مقابله با نظام اسلامی تولید کردید اما همان جانورها اکنون به جان شما افتادند و آنچه که روی می دهد بذر کاشته شما است و  اکنون گرفتار شدید ولی از نظر ما تروریسم همیشه بد است و تروریسم خوب و بد نداریم.

ایت الله سید احمد خاتمی گفت : اگر دست از حمایت از تروریست ها بردارید دیگر کار آنها تمام است اما مشکل اینجاست که شما آنها را حمایت می کنید و رفتار شما با آنها دوگانه است.

وی خطاب به دولت فرانسه خاطرنشان کرد:  شما از تروریست منافقی  که 17 هزار انسان بیگناه را در ایران شهید کرد از فهرست تروریست در کشور خودتان جدا و برای آنها همایش برگزار می کنید و آنها را پناه شان می دهید. بنابراین تا زمانی که تروریست را خوب و بد ببینید و نگاهتان را اصلاح نکنید تروریست باقی می ماند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه  با انتقاد از سخنان رئیس جمهور فرانسه و انتصاب تروریسم به اسلام گفت : آقای اولاند حرف از تروریسم اسلامی می زند و این در حالی است که راننده کامیونی که اقدام به زیر گرفتن و کشتن بیگناهان در فرانسه کرد، نزدیکانش می گویند او فردی بی نماز، شراب خوار و بی بند و بار است آیا چنین فردی را می توان  مسلمان تلقی کرد؟

وی با بیان اینکه 80 درصد از قربانیان تروریستی نیس فرانسه مسلمانان هستند، افزود : اتهام به اسلام بدتر از آن حادثه است که صورت گرفته و با همین سخنان نابجا شما تروریسم و داعش را ساختید و به مسلمانها هم اتهام می زنید ، اما بالاخره مردم فرانسه نیز روزی شما (اولاند) را به ذلت می کشاند.

مردم اشرافیگری مسئولان را تحمل نمی کنند 

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم همچنین با تاکید بر اینکه فضای جامعه همچنان در انتظار اقدام قاطعانه در حوزه پرداخت های نجومی است گفت: مردم تحمل نمی کنند که برخی از مسئولان خوی اشرافیگری را زنده کنند.

 آیت الله سید احمد خاتمی افزود: مردم می خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند و انصاف این است که مسئولان سه قوه در عرصه ساماندهی پرداخت های نامتعارف وارد شدند و البته تعیین سقفهای حقوقی شدند و با برخی از متخلفان برخورد کردند اما امیدواریم مقطعی نباشد و ادامه پیدا کند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: پرداختهای نجومی در دولت قبلی ، فعلی و دولتهای آینده محکوم است و مردم انتظار اقدام قاطعانه دارند.

وی اظهار داشت: فضای جامعه همچنان در انتظار اقدام قاطعانه در حوزه پرداخت های نجومی است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان گفت: اعتماد مردم سرمایه شما است و این اعتماد در عرصه پرداختهای نجومی آسیب دیده است بنابراین به سرعت این اعتماد را جبران و ترمیم کنید و به مردم بگویید چه اقداماتی انجام داده‌اید.

وی در ادامه به مشکلات فراروی دریافت وام زوجین اشاره کرد و گفت: یک زوج برای گرفتن وام 10 میلیون  تومانی با مشکلاتی مواجه هستند اما فلان مسئول ، فلان مقدار 
حقوق می گیرد.

آیت الله سید احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بحرین اشاره کرد و گفت : ‌حکامی که در این کشور حکومت می کنند به زبان قرآنی ، جامعه فرعونی و به زبان امروزی جامعه ضد حقوق بشری تشکیل داده اند.

وی اظهار داشت : حاکمیتی با مدیریت انگلیسی ها و آمریکایی ها با رعیت خود بدترین برخورد را دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت : ‌طبق قوانین حقوق بشر هیچ کس حق سلب تابعیت یک شهروند را ندارد ولو آنکه جنایتکار باشد ولی در بحرین از یک عالم 77 ساله ای که در منطقه الدرعا بحرین متولد شده است ، سلب تابعیت کرده‌اند.

وی افزود : این مسئله کمی نیست چرا که به معنای اعدام معنوی است به طوری که این عالم هیچگونه حق شهروندی ندارد.

آیت الله خاتمی گفت : اخیرا تصمیمات دیگری دارند بطوری که شیخ عیسی قاسم و 4 عالم دیگر از همه مسلمانان دنیا کمک خواستند و به صراحت گفتند هویت ، اعتقادات، شعائر و فرائض ما مورد هدف است بنابراین مخاطب این درخواست وزارت خارجه ایران است و الحمدلله موضعگیری هم کرده اند اما باید تلاششان را بیشتر کنند.


وی افزود: مخاطب این علما حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه پرافتخار نجف ، قم و مراجع عظام تقلید هستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ‌کسی نمی تواند برای مراجع عظام تقلید تعیین تکلیف کند ولی بزرگان شیعه اینجا سخن از وحشی هایی است که ارزشی برای مردم قائل نیستند و یقین داشته باشید بیانیه های شما در این عرصه تاثیرگذار است.

وی خطاب به مردم بحرین گفت: راه ، مقاومت است، شما مقاومت کنید از دست دشمنان کاری بر نمی آید و صبح پیروزی نزدیک است.

آیت الله خاتمی  در ادامه به 5 مردادماه سالگرد اولین برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این روز سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران در سال 58 و به  امامت مرحوم آیت الله طالقانی است.

وی حضور مردم در گرمای 42 درجه تهران در نماز جمعه را مانوری برای بیعت با نظام اسلامی دانست.

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از اقدامات صادقانه 15 ساله حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از رسانه ملی نیز درخواست کرد بیش از پیش به ترغیب مردم برای حضور و تقویت جایگاه در نماز جمعه تلاش کنند.

* خطبه اول نماز جمعه
 خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نخست هم با اشاره به اینکه از مصادیق تقوا خوشبینی است به مساله تهمت و نگاه احادیث و روایات در این زمینه پرداخت و گفت: تهمت و بهتان مایه تفرفه است و اسلام به شدت نسبت به این مساله به مسلمانان گوشزد می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به راههای مقابل با تهمت اشاره کرد و گفت: نخستین راه عبرت‌آموزی از افترا و تهمت را باید از تاریخ بیاموزیم.

وی گفت: هر پیغمبری آمده است تهمت های فراوانی از جمله جادوگری ، دروغگو ، دیوانه به او می گفتند از دیگر تهمت ها نیز کاهن،‌ساحر ،‌مسعور ، کذاب، مفتری بوده است. 

امام جمعه موقت تهران افزود : تهمت ها ، هدفمند است و می بینید که به شخصیتهای برجسته اسلام و نظام اسلامی هدفمند است و می خواهند مسئولان را از چشم مردم بیندازند و مردم باید در این زمینه مراقبت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت : یکی از مهمترین راههای مقابله با تهمت و افترا در جامعه این است که مردم در مقابل انواع تهمتها علت و ریشه آنها را جستجو کنند که این مساله باعث خشکانده شدن فرهنگ تهمت در جامعه خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از راههای مقابله با تهمت در جامعه را ترویج فرهنگ خوشبینی دانست و گفت: در اندیشه اسلامی تلاش بر این است که مومنین نسبت به یکدیگر خوشبین باشند اما نسبت به بیگانگان بدبین بوده و اصل را بر بدبینی بدانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی